PDA

View Full Version : Engl screamer 50 Pro Blues



renier
27 augustus 2005, 16:32
Heren,

ik ben op zoek naar een leuke buizenbak. wensen:

- niet te duur (2ehandsje)
- combo
- 2 speakers (10/12 inch)
- niet al te zwaar
- volledig buizen, dus geen transtube/valvestate zooi


nu heb ik een Engl Screamer 50 pro blues op het oog. dit is de 2 x 10 inch variant van de screamer 50 (volgens de verkoper de opvolger van de classic tube 50)

plaatje:
http://members.home.nl/renierh/35631.jpg

mijn vragen:
1. wat is een reeele prijs voor deze versterker? (rekeninghoudend met punt 3)
2. is er iemand die ervaring heeft met deze versterker? geluid, duurzaamheid, gebruiksgemak?
3. de buizen moeten waarschijnlijk wel vervangen worden. volgens mij zitten er zes buizen in (4 voortrap/ 2 eindtrap). wat kost dat geintje?

alvast bedankt!

iam
27 augustus 2005, 16:44
volgens mij is het niet de opvolger van de classic maar de VOORLOPER :)

zjanke
27 augustus 2005, 17:09
- combo
- 2 speakers (10/12 inch)
- niet al te zwaar
- volledig buizen,


Ik weet niet wat je zwaar vindt, maar aan een goeie buizenbak hou je waarschijnlijk wel een hernia over. :wink:

lorenz
27 augustus 2005, 17:28
idd, buizenbakken wegen wel iets

'k heb nog altij zeer in m'n rug van m'n blue voodoo head nar m'n kamer te zeulen

renier
27 augustus 2005, 20:11
volgens mij is het niet de opvolger van de classic maar de VOORLOPER :)

inderdaad, my bad...

maar niemand ervaringen hiermee?

en wat dat niet te zwaar betreft, ik bedoel dat ik geen zin heb om met 4 x 12" cabs te gaan sleuren, of met van die loeizware sovtek combo's. tuurlijk is een buizenbak zwaarder dan een SS combo, maar dat is geen probleem. hij blijft toch 90% van de tijd in het repetitiehok staan.

renier
28 augustus 2005, 14:04
...niemand.,,,?

kom op mensen, er zal toch wel iemand zijn die me meer kan vertellen over dit apparaat?

renier
28 augustus 2005, 21:49
goh, dit valt me toch wel tegen zeg.. honderden ervaren gitaristen uit alle windstreken, en het enige wat er uit komt borrelen is dat een buizenversterker zwaarder is dan een transistorversterker.. zover was ik zelf ook wel..

Mitch
28 augustus 2005, 22:16
Volgens mij zie ik dit combootje met enige regelmaat weer terug op Marktplaats, volgens mij is hij al aardig wat keertjes van eigenaar gewisseld.
Verder valt er weinig over te zeggen, de oudere Engls zijn heus niet dramatisch anders dan de nieuwere, huidige lijn.

renier
29 augustus 2005, 09:20
Volgens mij zie ik dit combootje met enige regelmaat weer terug op Marktplaats, volgens mij is hij al aardig wat keertjes van eigenaar gewisseld.
Verder valt er weinig over te zeggen, de oudere Engls zijn heus niet dramatisch anders dan de nieuwere, huidige lijn.

dat lijkt me geen goed teken.. zou er iets mis mee kunnen zijn? buizen waren wel ver op, maar dat valt natuurlijk te verhelpen. wat zou een reeele prijs hiervoor zijn?


en het verschil zal hem inderdaad niet in de leeftijd zitten, maar waarschijnlijk meer aan de uitvoering.. ik vraag me af wat het verschil is tussen de meer bekende "hardrock" engls met 15 " speakers en de bluesier variant met 2 x 10".

hadv
31 augustus 2005, 00:46
700-800 euri klinkt niet gek, uiteraard afhankelijk van de uiterlijke en innerlijke staat. moet wel een z4 bij zitten (of zoiets)