PDA

View Full Version : marshall jmp orange



newbreed
27 augustus 2005, 13:23
voor de vintage freaks: bij de bekende muziekkruidenier in Utrecht staat een errug goed klinkende JMP in zeldzame oranje uitvoering.helaas heeft iemand m ooit zwartgeverfd maar dat is er bijna weer helemaal vanaf gehaald. ze vragen er 980 eurovoor.is dat redelijk?

Guinness
27 augustus 2005, 13:31
Liefst heb ik iets meer informatie. Typenummer, bouwjaar of serienummer. Is ie nog orgineel of gemod en/of later weer orineel gemaakt? Hoe ziet ie uit, zijn de lampjes nog goed enz. enz.?

newbreed
27 augustus 2005, 19:35
Liefst heb ik iets meer informatie. Typenummer, bouwjaar of serienummer. Is ie nog orgineel of gemod en/of later weer orineel gemaakt? Hoe ziet ie uit, zijn de lampjes nog goed enz. enz.? ik zou t niet weten.. hij lijkt alsof er niets gemod is.maar zeker weten doe ik niet. alleen kun je natuurlijk ziend at hij ooit is overgeschilderd. hij klinkt echter erg goedmaar 980 euro lijkt me een beetje veel ?

the sure thing
27 augustus 2005, 21:11
... hij heeft maandenlang te koop gestaan bij Feedback in Apeldoorn voor dezelfde prijs. Nu dan maar naar het filiaal in Utrecht verscheept, blijkt? Het is de eerste mastervolume versie 50W 1 kanaal (modelnummer ben ik ff kwijt) en het is de voorloper van de JCM800. De zwarte verf is nog behoorlijk te zien en daarom vind ik de prijs wat aan de hoge kant. Ik vraag zij zelfs af of het de originele bekleding is, want ik heb zelf ooit een zwarte uitvoering gehad, maar die bekleding zag er toch anders uit. Maar goed: als hij niet gemod is en de klank is wat je zoekt, zou je evt EUR 800,- kunnen bieden of zo.

taylor
28 augustus 2005, 11:48
als die uit apeldoorn is dan is die gemod er zit geloof ik een send return op een misschien is er nog wel meer aan gedaan tevens is die dus overgespoten ieder geval ik vond die prijs echt belachelijk hoog hij was geloof ik zo uit me hoofd uit 79 of 80e jaren.

meer dan 600 euro of zo in die staat zou ik er echt niet voor geven,want voor 900 kun je gewoon een zwarte in absolute mint conditie kopen!

Guinness
28 augustus 2005, 13:18
Ik vind het ook behoorlijk duur zeker als ie gemod is en overgespoten enz. Je zou er eigenlijk eens binnenin moeten kijken wat er allemaal aan gedaan is geworden. Kom op zeg zo'n gewilde versterker die zo lang te koop staat? Er zijn gitaarzaken waar die versterkers een wachtlijst hebben. Komt er zo'n versterker binnen wordt er gebeld en is ie binnen 5min. verkocht.

Die versterkers zijn tot 1980 gemaakt en zijn inderdaad de voorloper van de jcm800 2204. Als je perse zo'n versterker wilt hebben dan zou ik eerder mijn slag slaan op internet. 900 euro vind ik teveel.

Guinness
28 augustus 2005, 13:24
Zoek je een nieuwe versterker en zo ja welk type precies? Ik kan eens voor je rondvragen als je dat wilt.

newbreed
28 augustus 2005, 16:40
ok thanx.dan is de prijs inderdaad errug hoog want hij hoeft voor mij absoluut niet origineel te zijn.het tolex is aan de binnenkant echter helemaal oranje dus dat zou origineel zijn.dan ga ik toch maar eens op zoek naar een goedkoper zwart exemplaar. bedankt allemaal

the sure thing
28 augustus 2005, 20:13
that's what's this forum is all about :wink:

duckman
29 augustus 2005, 08:53
ik heb even gekeken ,het is een 2203 ( 100 watt)

Er staat u overigens ook een mooie silver jubilee combo ( 2258), 50 watt..

mazzel,
Arjan

taylor
29 augustus 2005, 11:36
dat die oranje is of rood of zwart is maakt voor de prijs van 2203 of 2204 eigenlijk niks uit,het is waar dat oranje niet vaak zult tegen komen maar is daar door niet meer waard dan een zwarte.de kleur dat is meer voor 1959slp van voor 1973 dat het wat uitmaakt in waarde maar dan moet die nog wel in zeer goeie staat zijn.

en idd die amp staat al jaren te koop dus ze moeten maar net die ene gek tegen komen die daar 980 euro voor neertelt.de amp opzich kan naturrlijk gewoon goed zijn daar zeg ik niks over maar die 2203 zijn niet echt zeldzaam of zo en je kunt gewoon het beste een originele kopen omdat je dan ieder geval je waarde behoudt.

Kim Wilson
29 augustus 2005, 11:52
www.tonefactory.nl heeft er nog een JCM 800 2203 lim. ed. oranje-rood te koop, bij occasions.