PDA

View Full Version : nieuwe amp.



ICEcube
27 augustus 2005, 13:04
Hoi!

Wel hier komt nogmaal eens een topic over iemand die een nieuwe amp zoekt. Ik heb lang gezocht met de search en ik heb al veel gevonden maar sommige vragen blijven echter open. Dus hier ben ik dus. Het zit zo: ik wil dus een nieuwe amp om mijn peavey blazer te vervangen. Ik heb budget een 500-600 euro ervoor over. Mijn stijl is heel algemeen gaande van rock tot heavy metal, af en toe is iets harders. Maar meestal blijft het tss heavy metal en rock. Nu het grote verschil is dat de amp op een laag volume heel goed moet presteren. Ik speel niet in een band heb er ook geen ambitie voor daarenboven heb ik een geluidsgevoelige vader. Zelfs mijn 15 watt blazerke kan ik nog niet boven nr5 zetten zonder een kwade vader. Daarom mss geen buizen. Het gaat dus hoofdzakelijk om mijn sound te verbeteren niet volume.

De vereisten:
-goed presteren op laag volume
-goede clean
-diversiteit aan sounds
-toch een redelijk scheur, moet zeker een heavy metal sound kunnen maken, harder is bijzaak
-liefst een warme sound

Waar ik aan dacht was een Vox Valvetronix AD60VT .

gegroet!

BartL
27 augustus 2005, 13:40
Modeling is inderdaad wat voor jou (Denk ik zo).

Alleen moet je misschien kijken naar versterkers met nog wat minder vermogen. Denk bijvoorbeeld eens aan een CUBE 30 van roland.

ICEcube
27 augustus 2005, 13:45
Modeling is inderdaad wat voor jou (Denk ik zo).

Alleen moet je misschien kijken naar versterkers met nog wat minder vermogen. Denk bijvoorbeeld eens aan een CUBE 30 van roland.

Ik vraag af of het kwaliteits verschil tss een cube 30 en een blazer zo hoog is? Een cube is ook een beginnersamp en ik wil daar nu net vanaf raken.

vester86
27 augustus 2005, 14:25
de vox is net zo goed beginnersamp als de cube

En ik vind dat er in de cube een erg volwassen geluid zit, ZEKER als je kijkt naar z'n formaat

Orpheo
27 augustus 2005, 14:32
kijk eens naar ashdown. die heeft wel hetgeen dat je wilt, en op lage volumes klinkt ie ook nog wel goed....

ICEcube
27 augustus 2005, 14:36
de vox is net zo goed beginnersamp als de cube

En ik vind dat er in de cube een erg volwassen geluid zit, ZEKER als je kijkt naar z'n formaat

Ik heb al op een cube 15 gespeeld, klonk goed maar geen significante verbetering op mijn blazer. Ik ga ervan uit dat een cube 30 mss iets beter is maar zoveel verschil zal dat niet maken. Ashdown eh? Tnx eens rondneuzen!

BartL
27 augustus 2005, 15:29
Ik heb bijna dezelfde amp gehad als jij (Peavey Rage). Een Cube 30 klinkt vele malen beter. Ga maar eens testen!

Vampire
27 augustus 2005, 15:48
Een cube30 kan alleen niet zo vreselijk zacht. Waarschijnlijk wel zacht genoeg, maar het probleem is, als je hem een klein beetje opendraait, dan hoor je niks, tot je net over zo'n punt heen gaat, en dan komt er ineens behoorlijk wat geluid uit, wat al te hard is waarschijnlijk als er iemand in de kamer naast je ligt te slapen.

Verder een prima amp en met koptelefoon aansluiting, dus dat is dan eventueel wel een alternatief ervoor.

Satriani
27 augustus 2005, 16:14
Fuck die cube
Heb zelf de voxad30vt en dat is voor thuis de ideale versterker beginner of gevorderd!!

Er zit een mooie warme clean in en metal gaat er ook zeker mee.
Ik speel zelf: Blues, SRV, Hendrix, Maiden , oude metallica , sabbath , satriani
En gaat allemaal perfect met die amp

ICEcube
27 augustus 2005, 16:16
Een cube30 kan alleen niet zo vreselijk zacht. Waarschijnlijk wel zacht genoeg, maar het probleem is, als je hem een klein beetje opendraait, dan hoor je niks, tot je net over zo'n punt heen gaat, en dan komt er ineens behoorlijk wat geluid uit, wat al te hard is waarschijnlijk als er iemand in de kamer naast je ligt te slapen.

Verder een prima amp en met koptelefoon aansluiting, dus dat is dan eventueel wel een alternatief ervoor.

Njah liever geen koptelefoon ik word daar zo nerveus van. Ik heb absoluut geen geduld met kabels. :razz:
Nujah een cube 30 staat dus al op het testlijstje. Trouwens een Flextone zou dit iets voor mij kunnen zijn?

ICEcube
27 augustus 2005, 16:24
Fuck die cube
Heb zelf de voxad30vt en dat is voor thuis de ideale versterker beginner of gevorderd!!

Er zit een mooie warme clean in en metal gaat er ook zeker mee.
Ik speel zelf: Blues, SRV, Hendrix, Maiden , oude metallica , sabbath , satriani
En gaat allemaal perfect met die amp

Je hebt toevallig geen soundsampelkes staan? :wink:

Fumi SG
27 augustus 2005, 16:43
Ik weet niet of je het al wist, maar op de Vox-site staan ook soundsamplekes. :wink:

ICEcube
27 augustus 2005, 19:57
Ik weet niet of je het al wist, maar op de Vox-site staan ook soundsamplekes. :wink:

Ja hoor dat wist ik al. Heb ze allemaal al gretig beluisterd. Enkel hou ik er wel rekening mee dat die samples van de verkoper komen. Daar sta ik meestal wat kritischer tegenover. Meestal concentreren ze zich rond de beste kanten van hun product.

el loco
27 augustus 2005, 21:34
Ik heb zelf zo`n Vox Valvetronix (de 15 W uitvoering) om thuis mee te kutten en dat werkt prima, veel verschillende geluiden met een heel aardige sound (zeker voor die prijs) Zou voor jou situatie niet verkeerd zijn iig.

ICEcube
27 augustus 2005, 22:12
Ik heb zelf zo`n Vox Valvetronix (de 15 W uitvoering) om thuis mee te kutten en dat werkt prima, veel verschillende geluiden met een heel aardige sound (zeker voor die prijs) Zou voor jou situatie niet verkeerd zijn iig.

Is er een verschil in geluidskwaliteit tss een vox valvetronix van 15 watt en die van 60 watt? Of is het enkel de zelfde shit enkel luider?

vosarnout
27 augustus 2005, 22:21
Er zit behoorlijk verschil in. De ad60vt heeft meerdere versterker simulaties, het is de mono uitvoering van de ad120vt. Je kan dat allemaal wel op de site van vox nakijken. De ad60vt is dan ook absoluut geen "beginners amp". Die van 15watt wel.....

Satriani
28 augustus 2005, 12:25
Ik ga hopelijk binnenkort mijn kappote 5.1 setje voor me pc omruilen als je dan nog geen beslissing genomen hebt zal ik wat samples posten.
Het geluid is alleen wel 5x minder dan met de vox speaker maar zo krijg je een beetje een idee.

ICEcube
28 augustus 2005, 14:51
Ik ga hopelijk binnenkort mijn kappote 5.1 setje voor me pc omruilen als je dan nog geen beslissing genomen hebt zal ik wat samples posten.
Het geluid is alleen wel 5x minder dan met de vox speaker maar zo krijg je een beetje een idee.

Het zal wel nog een tijdje duren hoor, want ik ben nog hard aan het werken voor de centjes. Het zou heel vriendelijk zijn als je die samplekes online zou krijgen. Hoe meer ik over die Vox lees hoe interessanter het wordt. Nujah ik ga zeker de cube eens testen, enkel jammer dat die zo lelijk is. :razz:

newbreed
28 augustus 2005, 16:45
ik zou voor een line6 gaan , flextone,wel met 2x12

ICEcube
28 augustus 2005, 16:52
ik zou voor een line6 gaan , flextone,wel met 2x12

Idd die staat ook in mijn moet ik testen lijstje. Nu ik heb ergens aanbod gezien van een Peavey ultra tube met nieuwe buizen en een extention cab voor een grote 400 euro. Ok, het is een buizenbak dus mss iets luider dan ik wil maar krijg ik uit zoiets wat ik wil? Voor die prijs kan ik mijn oude blazer houden als ik echt stil hoef te spelen, als vader weg is of buiten kan ik dan die buizenbak gebruiken.