PDA

View Full Version : richwood/ ibanez



timbo
27 augustus 2005, 13:02
Ik heb op beide gitaren gespeeld en ze voelde beiden goed aan dus ik kan niet kiezen wat vinden jullie?

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/t_RE-125-TS.jpg

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/t_GRG170DX-BKN.jpg

alvast bedankt!

VooDoo
27 augustus 2005, 13:11
Euhm, ja dit zijn 2 hele verschillende gitaren, wat je eigenlijk niet met elkaar kunt vergelijken
de een een les pauls de ander een Rg(als ik het goed heb)
je moet een beetje kijken welk geluid je zoekt, en zo kijken welke je gaat nemen:)
De ibanez staat bekend als een scheurijzer:P en de lp wat meer aan de kant van rock denk ik

timbo
27 augustus 2005, 16:39
:cry: ja maar dat is ook mijn probleem ik wil alle 2! dikke scheur machine en rock!

Franc
27 augustus 2005, 17:19
Koop je ze toch alletwee.

Ga je voor die Richwood naar de house of music, ben je een stuk goedkoper uit en hou je geld over om ook een Ibanez te kopen :)

Mafkees
27 augustus 2005, 17:25
Ze zijn tegenwoordig bijna overal goedkoper, als je hem in oosterhout wil kopen kan je het beste naar laenen gaan, daar zijn ze €199,- en bij houseofmusic zin ze €189,-

http://www.laenenmusic.nl



geen SPAM :razz:

olaf reijnders
27 augustus 2005, 17:47
:cry: ja maar dat is ook mijn probleem ik wil alle 2! dikke scheur machine en rock!

Dan zou ik gewoon voor de Ibanez gaan! 8-)

timbo
27 augustus 2005, 18:07
2 gitaren kopen is geen optie ik zal eens kijken bij die andere winkels bedankt!

Orpheo
27 augustus 2005, 20:48
of zoek een gitaar die ene tussenweg is...

humbuckers en evt. mahonie( en maple) body met floyd rose....


oh ja...das ook hetgeen waar ik naarstig naar zoek. onvindbaar zo'n beetje (ik wil met maple hals en toets. daarom vind je zo'n gitaar niet. iig niet bij de " bekende" merken)

Gitaro
27 augustus 2005, 21:09
Iba 8-).

Als je ze allebei even goed vindt moet je voor de looks gaan als je toch wil scheuren \m/

Of ehh.. Dean Vendetta 1.0

Walternativo
28 augustus 2005, 02:00
tja maple neck stuurt je redelijk snel de strat kant op... en dat is dus niet wat je wilt hebben....
probleem, ben met je eens.


als ik kon kiezen had ik ook liever maple dan rosewood maar er valt op allebei toch prima te spelen. Andere dingen zijn belangrijker naar mijn mening...

Jax
28 augustus 2005, 08:18
of zoek een gitaar die ene tussenweg is...

humbuckers en evt. mahonie( en maple) body met floyd rose....


oh ja...das ook hetgeen waar ik naarstig naar zoek. onvindbaar zo'n beetje (ik wil met maple hals en toets. daarom vind je zo'n gitaar niet. iig niet bij de " bekende" merken)

Tja, customshop dan maar... 8-)

Jax
28 augustus 2005, 08:21
@timbo - Ik zou voor de richwood gaan, aangezien je als beginner alleen maar gefrustreerd raakt van een floyd rose, met name zo'n crappy floyd als op een grg170. Leer eerst goed spelen zonder floyd, dan kan je altijd later nog (op een gitaar met een goede floyd) leren jengelen.

EmgMaster
28 augustus 2005, 12:04
+1

Die goedkope floyds moet je absoluut niet aan beginnen. Na een tijd beginnen ze te ontstemmen enzo, omdat ze dan al versleten zijn. Koop maar mooi een les paul ofzo, mahony gitaar met humbuckers, kun je mee rocken en metal lukt er ook wel mee.

Fumi SG
28 augustus 2005, 12:11
Na een tijd?? De trem van deze Ibanez is niet te stemmen. Een nichtje van mij heeft er ook een. Ze heeft vrijwel meteen de trem vast laten zetten. Dan is het probleem verholpen maar had je net zo goed een non-trem gitaar kunnen kopen...

grayfink
28 augustus 2005, 12:25
Richwood van The House of Music dus. Ik zie trouwens niet in waarom je daar geen metal op zou kunnen spelen. De Dean Vendetta 1.0 schijnt ook erg goed te zijn in die prijscategorie. Misschien moet je daar ook nog even naar kijken.

olaf reijnders
28 augustus 2005, 12:43
Of een RG321. Die heeft een vaste brug.

JesseBeau
28 augustus 2005, 23:13
...met name zo'n crappy floyd als op een grg170...

Zit daar een Floyd op dan :-?

AART
28 augustus 2005, 23:26
Na een tijd?? De trem van deze Ibanez is niet te stemmen. Een nichtje van mij heeft er ook een. Ze heeft vrijwel meteen de trem vast laten zetten. Dan is het probleem verholpen maar had je net zo goed een non-trem gitaar kunnen kopen...

licht eraan wat voor een je hebt, is het eentje in de gio series: niet doen! die trems zijn idd kut, is het een edge pro II of hoger is het een prima floyd.

Fumi SG
28 augustus 2005, 23:29
met 'deze Ibanez' bedoelde ik de eerder genoemde Ibanez. Die GRG170, uit de gio serie dus.