PDA

View Full Version : geest in mn amp



amon
27 augustus 2005, 12:04
ik ontving gisteravond de radio met mn versterker en nog goed ook. Ik heb de gitaar uitgezet en kon heerlijk genieten van wat klassieke muziek en een nieuwsbericht ertussendoor.

Ik wilde een verklaring, dus ging kijken op het forum en gebruikte de zoekfunctie. Maar in elk topic dat ik tegenkwam zei er wel iemand "gebruik de zoekfunctie", en dan was het topic dood...

Ik gebruikte de zoekfunctie, maar met dat soort resultaten schiet het niet op.
Hoe komt dat mannetje van de radio in mijn versterker, of belangrijker nog, wat kan ik eraan doen.

(Ik heb geen nieuwe kabels)

birt
27 augustus 2005, 12:11
dat mannetje kan om verschillende redenen in je amp zitten.

de minst voorkomende situatie is dat je amp bewoond is door een kabouter of papegaai.

je kan even checken of je wel een goed geaard stopkontact gebruikt, of je kabels nog goed zijn en je gitaar geaard.
zet je amp even een metertje naar links of rechts, dat kan genoeg zijn.

het komt hier op neer: radiosignalen mogen normaal niet in je signaalketen terecht komen, als dat wel zo is wil dit zeggen dat er een deel niet afgeschermd is. in je kabel is de afscherming het buitenste deel dat aan aarding hangt. hangt dat er niet aan dan is je kabel een antenne.
je snaren zijn ook antennes maar die hangen normaal aan aarding via de brug.
je versterker zelf zit in een metalen chassis dat aan aarding hangt en dat de elektronica afschermt van radiosignalen en andere ruis. (dit alles is gebaseerd op het principe van de kooi van faraday)

als er ergens iets niet of niet goed genoeg afgeschermd is krijg je dit soort geintjes.

Ritch
27 augustus 2005, 12:36
Ik heb dat ook eens een keer gehad, en ik dacht dat de Duitsers terug waren.. :lol:

Had ik een Duitse radiozender "op" m'n amp :amp:

pol
27 augustus 2005, 12:41
ik heb er ook last van, maar enkel als ik planet waves kabel gebruik, bij andere kabel (belden, dap audio) heb ik geen radio ontvangs.
En het was ook een Duitse zender bij mij, de hele tijd schlagers enzo.
In ons repetitiekot zit er ook geen aarding op de stopcontacten denk ik.

V!N
27 augustus 2005, 13:02
zet je amp even een metertje naar links of rechts, dat kan genoeg zijn.

Dat is een heel eenvoudige en omkeerbare mod die je zonder problemen zelf kunt uitvoeren. Zorg er wel voor dat je eerst de originele plaats markeert (tape of krijt).
Als deze mod je niet bevalt, kun je hem dan heel makkelijk weer terug naar "vintage specs" brengen.

Negative K3 fan
27 augustus 2005, 15:15
het kan ook liggen aan pedalen, en de plaats/manier waarop ze liggen.

Vampire
27 augustus 2005, 15:23
dat mannetje kan om verschillende redenen in je amp zitten.

de minst voorkomende situatie is dat je amp bewoond is door een kabouter of papegaai.



Waarsdebird? :lol:

Ik heb het zelf met mijn draadloze koptelefoon, maar dat ligt er heel erg aan waar die zich bevind, dus ik denk inderdaad dat het verplaatsen van je amp de meest makkelijke oplossing is, als het lukt.

robert-gitarist
27 augustus 2005, 15:53
Zo had ik een keer door me marshall een Russische radio zender zitten :D blablablabla Vodka!! :D :P

Klonk trouwens wel gaaf,z'n russische stem met heftige overdrive :D Leuk effect :D

FruscianteFan
27 augustus 2005, 16:11
Ik hoor wel af en toe de wasmachine (een kamer verder) door mn amp, maar heb ik verder niet zoveel last van.

Lijkt me wel cool trouwens, zo'n radio bewerken met phaser, delay, whammy en wah :D

BLOK182
27 augustus 2005, 17:02
Ik ving in een reptitieruimte de mic van de deathmetalzanger in de ruimte ernaast op, echt bizar. De andere band hoor je totaal niet (goeie isolatie) maar je hoort wel freaky gegrom en gekrijs uit je amp, echt des duivels :-D

jw009
27 augustus 2005, 19:48
Zo had ik een keer door me marshall een Russische radio zender zitten :D blablablabla Vodka!! :D :P

Klonk trouwens wel gaaf,z'n russische stem met heftige overdrive :D Leuk effect :D


Ik hoor wel af en toe de wasmachine (een kamer verder) door mn amp, maar heb ik verder niet zoveel last van.

Lijkt me wel cool trouwens, zo'n radio bewerken met phaser, delay, whammy en wah :D


Ik ving in een reptitieruimte de mic van de deathmetalzanger in de ruimte ernaast op, echt bizar. De andere band hoor je totaal niet (goeie isolatie) maar je hoort wel freaky gegrom en gekrijs uit je amp, echt des duivels :-D


Als jullie nou een keer met zijn alle dit combineren, heb jij gelijk een nieuwe muziekstroming. Waarschijnlijk zijn er nog mensen die het vet vinden ook. :D :razz: :D :D

FruscianteFan
27 augustus 2005, 19:57
Ik ving in een reptitieruimte de mic van de deathmetalzanger in de ruimte ernaast op, echt bizar. De andere band hoor je totaal niet (goeie isolatie) maar je hoort wel freaky gegrom en gekrijs uit je amp, echt des duivels :-D"Satan himself zit in mijn amp :evil: "

V!N
27 augustus 2005, 20:02
Volgens mij moet je hem eens poetsen, dan wil er nog wel eens een geest uitkomen.

1959SLP
27 augustus 2005, 20:24
dat mannetje kan om verschillende redenen in je amp zitten.

de minst voorkomende situatie is dat je amp bewoond is door een kabouter of papegaai.

je kan even checken of je wel een goed geaard stopkontact gebruikt, of je kabels nog goed zijn en je gitaar geaard.
zet je amp even een metertje naar links of rechts, dat kan genoeg zijn.

het komt hier op neer: radiosignalen mogen normaal niet in je signaalketen terecht komen, als dat wel zo is wil dit zeggen dat er een deel niet afgeschermd is. in je kabel is de afscherming het buitenste deel dat aan aarding hangt. hangt dat er niet aan dan is je kabel een antenne.
je snaren zijn ook antennes maar die hangen normaal aan aarding via de brug.
je versterker zelf zit in een metalen chassis dat aan aarding hangt en dat de elektronica afschermt van radiosignalen en andere ruis. (dit alles is gebaseerd op het principe van de kooi van faraday)

als er ergens iets niet of niet goed genoeg afgeschermd is krijg je dit soort geintjes.

Hmmm, "vreemd" genoeg heb ik n paar weken terug aan de biasknop van m`n SC zitten draaien en toen kreeg ik in een keer een rus door de speakers :D
Eerlijk gezegd heb ik dit verschijnsel alleen maar bij buizenamps meegemaakt.

birt
28 augustus 2005, 00:42
dat mannetje kan om verschillende redenen in je amp zitten.

de minst voorkomende situatie is dat je amp bewoond is door een kabouter of papegaai.

je kan even checken of je wel een goed geaard stopkontact gebruikt, of je kabels nog goed zijn en je gitaar geaard.
zet je amp even een metertje naar links of rechts, dat kan genoeg zijn.

het komt hier op neer: radiosignalen mogen normaal niet in je signaalketen terecht komen, als dat wel zo is wil dit zeggen dat er een deel niet afgeschermd is. in je kabel is de afscherming het buitenste deel dat aan aarding hangt. hangt dat er niet aan dan is je kabel een antenne.
je snaren zijn ook antennes maar die hangen normaal aan aarding via de brug.
je versterker zelf zit in een metalen chassis dat aan aarding hangt en dat de elektronica afschermt van radiosignalen en andere ruis. (dit alles is gebaseerd op het principe van de kooi van faraday)

als er ergens iets niet of niet goed genoeg afgeschermd is krijg je dit soort geintjes.

Hmmm, "vreemd" genoeg heb ik n paar weken terug aan de biasknop van m`n SC zitten draaien en toen kreeg ik in een keer een rus door de speakers :D
Eerlijk gezegd heb ik dit verschijnsel alleen maar bij buizenamps meegemaakt.

ik heb het al bij pedaaltjes, solid state amps en kabels gehad, nog niet bij een buizenamp :lol:

Treeb
28 augustus 2005, 14:16
Ik ontvang ook een of andere russische radio zender op mijn amp Ik hoorde gister van iemand dat als je 2 knopen in je stroomkabel legt (niet strak aantrekken, maar gewoon los) dat het dan over is. Heb het zelf nog niet geprobeert, maar is het proberen waard