PDA

View Full Version : Gitaar met goede floyd en normale frets



Jax
27 augustus 2005, 10:36
Ik heb al de FAQ's voor koopadvies bekeken, maar daar stond voor mij niks bij. Dus vandaar dit topic.

Wie kan even wat gitaren opnoemen, aan de hand van de volgende eisen. Ik ben natuurlijk ook al zelf aan het zoeken, maar een beetje hulp is altijd bruikbaar:

- Comfortabele body-vorm (geen bc-rich-achtig)
- Redelijk dunne hals
- Rosewood fretboard met normale frets, dus geen jumbo
- Goede floyd, voor extreme shit
- minstens 1 humbucker

Ik heb al veel mogelijke gitaren gevonden, maar bijna allemaal vallen ze af voor hun inferieure trem, of het feit dat ze wel jumbo frets hebben.

Oja, tweedehands vind ik geen probleem, en mijn maximumprijs is ergens rond de 500.


[/b]

Mr.Bluesbreaker
27 augustus 2005, 10:41
Ik zou zeggen kijk eens naar iets van JS series van Ibanez. Helaas heeft de JS-100 niet zo'n superfloyd, alhoewel ik er vroeger redelijk tekeer op kon gaan en het bleef toch redleijk goed. Word heel snel afgekraakt, maar deze JS-100 heb je iig wel in je prijsklasse. 2 humbuckers die je kan splitten, en zover ik me herinner geen jumbo frets. (vind je dat niks? ik wil niet anders! :) )

Misschien kun je een JS later upgraden met een leuk setje dimarzio's, maar ik denk dat veel mensen ook met Charvel/RG alternatieven gaan komen. Daar houd mijn kennis op.

Edit: hij heeft trouwens een erg dunne hals, te dun voor mij destijds. Dat zit wel snor. Rosewood toets ook dacht ik, zal wel geen ebben zijn. Vorm is een soort strat met rondere contouren, heel erg licht. (basswood)

Jax
27 augustus 2005, 10:48
Thnx voor de reply. Ik heb idd al een beetje gekeken naar de JS serie, erg mooie gitaren met normale frets en een slanke hals, dus precies wat ik wil. Het probleem is alleen dat de JS100, die in mijn budget zou passen, erg wordt afgekraakt om met name de slechte trem. En juist de niet ontstemmende trem is voor mij erg belangrijk. Mocht ik dan naar de JS1000 of 1200 gaan kijken, dan zit ik al in een totaal andere prijsklasse, en daar ben ik nu eigenlijk nog niet naar op zoek. Ik zal zeker de JS 100 gewoon eens in een winkel gaan testen, kijken wat ik zelf van de floyd vind.

Andere ideeën?

Vampire
27 augustus 2005, 10:52
Ik heb zelf een Jackson dxmg, die heeft alleen een licensed Floy Rose, wat door veel mensen als niet enorm goed wordt beschouwd. Maar ik vind hem beter dan de goedkope Ibanez modellen en heftige muziek valt er echt wel mee te maken. nieuw is ie 550 euro bij Feedback momenteel.

Misschien kun je ook een goede gitaar kopen en er een betere floid in zetten?

Jax
27 augustus 2005, 10:55
Dat kan denk ik in principe wel, maar stel dat ik bv een js100 tweedehands voor 450 op zou kunnen halen, dan zou er nog een goede floyd gekocht moeten worden voor 100/120 (?). Dan zou ik hem liever niet zelf in bouwen, maar het laten doen, wat ook weer wat geld kost. Dus of je moet echt een extreem goedkope gitaar kopen, anders zou het gewoon niet in mijn budget passen.

Bedankt voor de reply trouwens.

Ritch
27 augustus 2005, 10:55
Zo'n Dean Custom 450?

Jax
27 augustus 2005, 11:00
Zo'n Dean Custom 450?

Woei, vette gitaar hoor! Ik heb even op internet wat gelezen over de licensed floyd die ze erop gebruiken, en de meeste mensen zijn er redelijk positief over. Zeker een mogelijkheid, thnx. :)

Baco
27 augustus 2005, 11:25
Zo'n Dean Custom 450?
+ 1

Jax
27 augustus 2005, 11:50
Zo'n Dean Custom 450?
+ 1

Ik neem aan dat je er dus weleens op gespeeld hebt. Hoe beviel de floyd?