PDA

View Full Version : Goede snel spelende akoestische gitaar?



NeeraDJ
26 augustus 2005, 22:17
Ik ben een leek op het gebied van akoestische gitaren, ik ken merken als Taylor, Ovation, Alvarez etc. wel, maar ik weet verder niets van de kwaliteit. Ik ben op zoek naar een snel spelende akoestische gitaar, dus met grote toets-radius en een D-shape achtige hals. Ik wil namelijk wat stuff á la Zakk Wylde/DiMeola gaan opnemen (ik wil niet zijn gear copyen). Gewoon een leuke gitaar om op te soleren dus. Ik zoek wel een warme, (sitaar) achtige klank. Ik ben niet echt op budget, als ik het niet kan betalen dan spaar ik gewoon door, mits het de prijs waard is. Waar denken jullie dat ik moet zoeken?

Daniël_san
27 augustus 2005, 16:04
Wat wil je er aan uitgeven??
Als je rond de 1000 pleuro gaat kijken zie je dus dat Zakk zelf op de duurdere Takamines speelt. D model trouwens. En die heeft een cutaway, zodat ie ''goed'' kan soleren. (met goed bedoelik in dit geval makkelijker)

NeeraDJ
27 augustus 2005, 16:09
Lijkt me op zich wel schappelijk. Zolang het mijn geld waard is wil ik er wel voor dokken. Koop ik meteen iets goeds. Ik zit echter niet te wachten op een superexclusieve zoveelste anniversary Taylor met het meest exclusieve hout als ik net zo'n mooie tone of feel uit een Takamine kan halen :razz:

Daniël_san
27 augustus 2005, 16:16
Takamine en Taylor klinken heel verschillend hoor! Je zou eens naar een winkel moeten gaan die heeeeel veeeel merken heeft. (kees dee heeft er veel) Dan ''gewoon'' kopen wat je mooi vind. Er zijn mensen die zweren bij Martin, de ander bij taylor en weer een ander bij (bijv) takamine.

Mattia
27 augustus 2005, 17:55