PDA

View Full Version : Ayers of Taylor



...rock...
26 augustus 2005, 21:11
hey, zoals ik al veel vermeld heb zoek ik een nieuwe gitaar. Een goede vriend van men vader is piloot en verblijft op het einde van het jaar 2 weken (of langer) in Amerika, wat perspectieven opent. Nu vroeg ik me af welke gitaar nu echt het beste klinkt.
1)Taylor 814CE= een gitaar die ik vaak live heb gehoord gebruikt door Jason Mraz en die klonk zéér goed.
2) een ayers dreadnought die ik nog niet gehoord heb maar fantastisch 'looks' heeft en ik het merk is me hier al aanbevolen.

De ayers
http://www.newmillguitar.com/ayersdkoafull2.jpg

De taylor
http://i12.ebayimg.com/02/i/04/ae/e8/a2_1_b.JPG

iam
26 augustus 2005, 21:51
als je het geld hebt voor een Taylor, zeker doen...

Ayers is (heel) veel waar voor je geld, maarja Taylor blijft Taylor hé...

trouwens die Ayers moet van overzee komen, kijk eens bij www.voerman.nl voor de verschillende types (die kunnen leveren in de benelux)

die Ayers Dread heeft wel killer Koa back&sides...

WAAAUUWW

...rock...
26 augustus 2005, 22:08
als je het geld hebt voor een Taylor, zeker doen...

Ayers is (heel) veel waar voor je geld, maarja Taylor blijft Taylor hé...

trouwens die Ayers moet van overzee komen, kijk eens bij www.voerman.nl voor de verschillende types (die kunnen leveren in de benelux)

die Ayers Dread heeft wel killer Koa back&sides...

WAAAUUWW
Zowieso hoor uit amerika. De Ayers is wel nieuw en een Taylor kan ik tweedehands aan die prijs krijgen op ebay.

Daniël_san
26 augustus 2005, 23:31
Ik zou die taylor proberen te krijgen....

iam
26 augustus 2005, 23:47
het zijn zoiezo twee verschillende modellen hé!

qua verkoopwaarde als die taylor niet bevalt kan je ze altijd kwijt aan dezelfde prijs...

die ayers niet (die wil ik wel overnemen, maar voor een deeltje minder ;))

+ van wat hou je het meest? auditorium-klank of dread-klank?

...rock...
27 augustus 2005, 12:21
het zijn zoiezo twee verschillende modellen hé!

qua verkoopwaarde als die taylor niet bevalt kan je ze altijd kwijt aan dezelfde prijs...

die ayers niet (die wil ik wel overnemen, maar voor een deeltje minder ;))

+ van wat hou je het meest? auditorium-klank of dread-klank?
Momenteel heb ik een dreadnought en die klank stelt me nie teleur maar ik vind dat het beter kan en die auditorium klank zint me wel maar miss ook de dread-klank van die ayers geen idee. Maar in het algemeen toch de auditorium-sound.

iam
27 augustus 2005, 13:13
nuja welke dread heb je?

een dread heeft wat vollere bassen en mids, minder hoog...
auditorium heeft wat minder bassen en meer hoog...

persoonlijk zou ik nooit een akoestische gitaar over het net kopen (maar eigenlijk in deze prijsklasse kan er weinig verkeerd lopen)

tis allemaal heel persoonlijk...

Ik koop akoestisch trouwens liever nieuw dan tweedehands...

heb je al gemaild met de verkoper van die ayers? hoeveel verzendingskosten? reken er nog 25% taxen bij voor de invoer...

...rock...
27 augustus 2005, 14:38
nuja welke dread heb je?

een dread heeft wat vollere bassen en mids, minder hoog...
auditorium heeft wat minder bassen en meer hoog...

persoonlijk zou ik nooit een akoestische gitaar over het net kopen (maar eigenlijk in deze prijsklasse kan er weinig verkeerd lopen)

tis allemaal heel persoonlijk...

Ik koop akoestisch trouwens liever nieuw dan tweedehands...

heb je al gemaild met de verkoper van die ayers? hoeveel verzendingskosten? reken er nog 25% taxen bij voor de invoer...
een Kiso Suzuki te vergelijken met een gibson hummingbird ook toch een beetje van sound !! het gata nu niet precies om deze Ayers of deze Taylor vij Taylor weet ik dat het een 814CE word bij Ayers weet ik nx zeker. Ik zie dat de verzendings kosten goed meevallen binnen Amerika en de taxen gaat hij proberen vermijden als pillot lukt dat misschien, hij is piloot voor een speciaal vliegtuig voor allerlei sjeiks bla bla bla.
Dusja mijn vraag was gewoon het verschil tussen de merken niet bepaald modellen want ik kan ze ongeveer voor dezelfde prijs kopen in Amerika. De Ayers wel nieuw en de Taylor tweedehands.

Mattia
27 augustus 2005, 17:50
Als je 'blind' koopt, dat zou ik voor de Taylor gaan. Taylor maakt zwz geweldige instrumenten, en zijn wat mij betreft de meest consistente fabrikant die ik ken, en de -14 serie is een van de beste 'alleskunners' op de markt, van hardere strumwerk tot lichter fingerpicking. Het is niet voor niks een van de meest gebruikte akoestische gitaren in Live situaties, vooral onder singer-songwriters en dergelijke (Mraz, Dave Matthews, en ga maar door..) Bedenkt wel dat de nieuwere gitaren het Taylor Expression systeem hebben (electronica), dat door velen als zeer, zeer goed wordt beshouwd (maargoed, je hebt ook Fishman's Aura en Rick Turner's D-Tar systeem, die met veel simpelere pickups en modelling hun werk doen).

Enne, Jason Mraz heeft in NL gespeeld? Wanneer dan? Gemist, gvd...

...rock...
27 augustus 2005, 18:01
Als je 'blind' koopt, dat zou ik voor de Taylor gaan. Taylor maakt zwz geweldige instrumenten, en zijn wat mij betreft de meest consistente fabrikant die ik ken, en de -14 serie is een van de beste 'alleskunners' op de markt, van hardere strumwerk tot lichter fingerpicking. Het is niet voor niks een van de meest gebruikte akoestische gitaren in Live situaties, vooral onder singer-songwriters en dergelijke (Mraz, Dave Matthews, en ga maar door..) Bedenkt wel dat de nieuwere gitaren het Taylor Expression systeem hebben (electronica), dat door velen als zeer, zeer goed wordt beshouwd (maargoed, je hebt ook Fishman's Aura en Rick Turner's D-Tar systeem, die met veel simpelere pickups en modelling hun werk doen).

Enne, Jason Mraz heeft in NL gespeeld? Wanneer dan? Gemist, gvd...
neenee het was op live beelden de gitaar niet ingeplugd. wat ik wel nog rete vind is dat ik nog een akoestische amp moet kopen ik dacht aan rivera. Ik zoek goeie kwaliteit maar zoveel geld wil ik er niet aan besteden allez zoveel geld ik niet overhebben na de aankoop van de taylor/of misschien Ayers.

iam
27 augustus 2005, 18:13
met de fishman aura heb je genoeg ;)

...rock...
27 augustus 2005, 18:22
met de fishman aura heb je genoeg ;)
en dan over de PA spelen?

iam
27 augustus 2005, 18:28
met de fishman aura heb je genoeg ;)
en dan over de PA spelen?

idd :)

Mattia
27 augustus 2005, 21:00
met de fishman aura heb je genoeg ;)

Heh. Maarja, je hebt dan nog wel een paar honder euro nodig.

...rock...
28 augustus 2005, 12:18
met de fishman aura heb je genoeg ;)

Heh. Maarja, je hebt dan nog wel een paar honder euro nodig.
onlangs stond er op gitaarmarkt 1 tweedehands te koop voor zo'n 260 euro als ik me niet vergis.

iam
28 augustus 2005, 13:25
met de fishman aura heb je genoeg ;)

Heh. Maarja, je hebt dan nog wel een paar honder euro nodig.
onlangs stond er op gitaarmarkt 1 tweedehands te koop voor zo'n 260 euro als ik me niet vergis.

idd :)