PDA

View Full Version : blij --> nieuwe aanwinst --> nu toch enige twijfel



rupke
26 augustus 2005, 13:46
Hoi,

Ik ga dinsdag mijn nieuwe gitaar halen. Het is een fender custom FMT telecaster. Mooie aanvulling op mijn Gibson Gary Moore.

Ik hoop dat ie helemaal technisch in orde is.

Eigenlijk heb ik hem nog nooit in mijn handen gehad, maar het zal best lekker spelen. Kheb al wel andere telecasters gehad en die lagen ook lekker in de hand.

hier alvast een foto

http://pg.photos.yahoo.com/ph/rupke_rocks/detail?.dir=/c44d&.dnm=a6f3.jpg

BassAgent
26 augustus 2005, 13:51
Mooi man! Gefeli! Is dat dat ding wat op Marktplaats stond?

rupke
26 augustus 2005, 13:55
Yep dat is um. kben benieuwd.

Groetjes Rupke

iam
26 augustus 2005, 14:37
dan is het toch een andere kleur als het die is van gitaarmarkt, marktplaats...

een roodzwart burst toch?

rupke
26 augustus 2005, 14:49
die op gitaarmarkt is roodzwart inderdaad en die ik ga helan is die van marktplaats honeyachtige kleur (zoals op de foto die ik in mijn eerste berichtje heb staan in de vorm van een link).

Na dinsdag zal ik mijn eerste indruk posten over het geluid.

Josdevos
26 augustus 2005, 14:58
Die dingen kosten maar een 450 euro nieuw hé, die van Marktplaats is ripoff...

Bovendien zijn ze ook van Mahonie met maple top, geen echte aanvulling op je LP dus... Zou eerder een Mexico Deluxe/Classic of okkazie USA'tje zoeken dan...

rupke
26 augustus 2005, 15:07
jos

waar heb je die voor 450 euro nieuw gezien dan? de prijzen die ik gezien heb zijn :

feedback 600 euro
spanjaard muziek 625 euro

PS ik heb met de andere afgesproken 350 euro en daarvoor krijg ik dan
-fender telcaster customFMT
- Boss ch1 chorus
- 2 kabels
- koffer
- standaard
-stemapparaat

Dat is toch wel een goede deal toch?


Greetz Rupke

Josdevos
26 augustus 2005, 15:29
http://www.thomann.de/artikel-175854.html

rupke
26 augustus 2005, 15:44
Hmmmmm

ik begin nu toch wel erg te twijfelen over de prijs.

wat vinden jullie er van?

Greetz Rupke

Jeanken
26 augustus 2005, 15:51
Duitsland is niet Feedback natuurlijk. Ook moet je rekenen dat je er een koffer bijhebt wat ook al gauw wat kost en nog wat stuff. Tis geen koopje misschien maar echt verkeerd zal de prijs wel niet zijn.
Ik heb hem ook heel eventjes gehad en tzijn werkelijk leuke gitaartjes voor die prijs. De Seymour duncans zijn echt lekker, ook de splitfunctie klinkt goed, ze hebben een goeie bespeelbaarheid en natuurlijk nog mooi ook.

Josdevos
26 augustus 2005, 16:05
Een koffer kost iets van een 80 euro...

jorrit
26 augustus 2005, 18:26
k vind net als jos dat dit nou niet echt een aanvulling is op je gary more gibbie. dan had je beter een tele met singles kunnen kopen. wel een erg mooie , lekkere gitaar heb hm zelf een tijd geleden getest. verder vind ik dat een tele geen hums moet hebben, maar das persoonlijk...

Jeanken
26 augustus 2005, 18:32
Het is sowieso geen echte Tele he, body en top, gelijmde hals, ..
Als je op zoek bent naar het Tele geluid zoek dan inderdaad snel maar wat anders, maar op zich zijn ze wel leuk voor hun geld.
Is de koop al gesloten btw?

Walternativo
26 augustus 2005, 19:38
ik kan op die site niet vinden of je ook onder rembours kan bestellen en/of ze voor nederland leveren... ga er van uit van niet maar is toch interessant. (minus 50 euro voor de gitaar die ik wil gaan kopen)

BassAgent
26 augustus 2005, 20:06
Het is sowieso geen echte Tele he, body en top, gelijmde hals, ..
Als je op zoek bent naar het Tele geluid zoek dan inderdaad snel maar wat anders, maar op zich zijn ze wel leuk voor hun geld.
Is de koop al gesloten btw?

k vind net als jos dat dit nou niet echt een aanvulling is op je gary more gibbie. dan had je beter een tele met singles kunnen kopen. wel een erg mooie , lekkere gitaar heb hm zelf een tijd geleden getest. verder vind ik dat een tele geen hums moet hebben, maar das persoonlijk...
Wat kan dat nou schelen? Dat het geen echte Tele is, dat het geen aanvulling is op de Gary Moore, dat een tele geen hums mag hebben (heb je ook iets tegen de Fender '72 dan?), als hij het een moie gitaar vindt?!

vulvasonic
26 augustus 2005, 21:45
Mooi ding Rupke!

FELICITA! :)

d'oh
26 augustus 2005, 21:47
vet ding rupke,
post je wat pics ervan?

Bluesbreaker
26 augustus 2005, 22:07
Het is sowieso geen echte Tele he, body en top, gelijmde hals, ..
Als je op zoek bent naar het Tele geluid zoek dan inderdaad snel maar wat anders, maar op zich zijn ze wel leuk voor hun geld.
Is de koop al gesloten btw?

k vind net als jos dat dit nou niet echt een aanvulling is op je gary more gibbie. dan had je beter een tele met singles kunnen kopen. wel een erg mooie , lekkere gitaar heb hm zelf een tijd geleden getest. verder vind ik dat een tele geen hums moet hebben, maar das persoonlijk...
Wat kan dat nou schelen? Dat het geen echte Tele is, dat het geen aanvulling is op de Gary Moore, dat een tele geen hums mag hebben (heb je ook iets tegen de Fender '72 dan?), als hij het een moie gitaar vindt?!


Volgens mij wou hij een gitaar als toevoeging naast zijn Gibson, ik denk dat hij deze tele niet snel zal pakken.

Jeanken
27 augustus 2005, 13:47
Het is sowieso geen echte Tele he, body en top, gelijmde hals, ..
Als je op zoek bent naar het Tele geluid zoek dan inderdaad snel maar wat anders, maar op zich zijn ze wel leuk voor hun geld.
Is de koop al gesloten btw?

k vind net als jos dat dit nou niet echt een aanvulling is op je gary more gibbie. dan had je beter een tele met singles kunnen kopen. wel een erg mooie , lekkere gitaar heb hm zelf een tijd geleden getest. verder vind ik dat een tele geen hums moet hebben, maar das persoonlijk...
Wat kan dat nou schelen? Dat het geen echte Tele is, dat het geen aanvulling is op de Gary Moore, dat een tele geen hums mag hebben (heb je ook iets tegen de Fender '72 dan?), als hij het een moie gitaar vindt?!

Howhow, snel op de teentjes getrapt? Ik zei toch dat het een leuk gitaartje is maar als hij het Tele geluid zoekt zal je het hiermee niet krijgen.. Ik heb niets tegen geen enkele gitaar (ok, dat nu ook weer niet, tegen sommige supercrapdingen wel maar daar gaat het niet over), als iemand iets vraagt kan ik maar antwoorden wat mijn ervaring ermee is en vergelijken met andere dingen.
Ik maak op uit zijn posts dat hij ze nog niet heeft gehoord en hij zegt dat hij al andere Tele's heeft bespeeld maar daar is hij niet echt mee te vergelijken.

iam
27 augustus 2005, 13:52
ga je het nu doen rupke?

Mitch
27 augustus 2005, 19:36
Jeankens opmerkingen zijn heel juist en zeker niet kortzichtig of veroordelend. Op een LP is deze FMT niet zo zeer een aanvulling, eerder een goeie backup. Da's ook nuttig, maar was toch niet echt de opzet van rupke.

rupke
28 augustus 2005, 21:23
Zo daar ben ik weer. ik was even lekekr relaxen in zeeland.

Ik heb even alle reacties doorgenomen en even kor tmijn reacties hierop.

ik ben inderdaat op zoek naar een tele om mooi helder transparante geluiden te creren en oversuurd klink teen tee lekker crunchy. Ik vraag me nu af na al jullie opmerkingen of ik dat geluid ga krijgen met de Fender FMT die ik dinsdag wil gaan halen. ik heb die gitaar nooit gehoord.

Maa rwat mijn grootste zorg nu even is of ik wel een goede prijs ga betalen. ik heb in principe een deal gesloten voor 350 euro voro de gitaar + standaard + kabels + stemapparaat + boss chorus CH1.

ik werd er op gewezen dat er bij thomass in duitsland 1 te koop staat nieuw voor 444 euro. Echter bij feedback en nog een andere winkel vragen ze rond de 600 euro.

Kijk stel da tik het uitenidelijk toch niets vind is het mooi al sik heb weer voor hetzelfde geld kan verkopen.

Het kan ook inderdaad een leuke backup gitaar zijn.

Nou ik hoor weer graag van jullie

Groetjes Rupke

rupke
28 augustus 2005, 21:24
Zo daar ben ik weer. ik was even lekekr relaxen in zeeland.

Ik heb even alle reacties doorgenomen en even kor tmijn reacties hierop.

ik ben inderdaat op zoek naar een tele om mooi helder transparante geluiden te creren en oversuurd klink teen tee lekker crunchy. Ik vraag me nu af na al jullie opmerkingen of ik dat geluid ga krijgen met de Fender FMT die ik dinsdag wil gaan halen. ik heb die gitaar nooit gehoord.

Maa rwat mijn grootste zorg nu even is of ik wel een goede prijs ga betalen. ik heb in principe een deal gesloten voor 350 euro voro de gitaar + standaard + kabels + stemapparaat + boss chorus CH1.

ik werd er op gewezen dat er bij thomass in duitsland 1 te koop staat nieuw voor 444 euro. Echter bij feedback en nog een andere winkel vragen ze rond de 600 euro.

Kijk stel da tik het uitenidelijk toch niets vind is het mooi al sik heb weer voor hetzelfde geld kan verkopen.

Het kan ook inderdaad een leuke backup gitaar zijn.

Nou ik hoor weer graag van jullie

Groetjes Rupke

rupke
28 augustus 2005, 21:25
Zo daar ben ik weer. ik was even lekekr relaxen in zeeland.

Ik heb even alle reacties doorgenomen en even kor tmijn reacties hierop.

ik ben inderdaat op zoek naar een tele om mooi helder transparante geluiden te creren en oversuurd klink teen tee lekker crunchy. Ik vraag me nu af na al jullie opmerkingen of ik dat geluid ga krijgen met de Fender FMT die ik dinsdag wil gaan halen. ik heb die gitaar nooit gehoord.

Maa rwat mijn grootste zorg nu even is of ik wel een goede prijs ga betalen. ik heb in principe een deal gesloten voor 350 euro voro de gitaar + standaard + kabels + stemapparaat + boss chorus CH1.

ik werd er op gewezen dat er bij thomass in duitsland 1 te koop staat nieuw voor 444 euro. Echter bij feedback en nog een andere winkel vragen ze rond de 600 euro.

Kijk stel da tik het uitenidelijk toch niets vind is het mooi al sik heb weer voor hetzelfde geld kan verkopen.

Het kan ook inderdaad een leuke backup gitaar zijn.

Nou ik hoor weer graag van jullie

Groetjes Rupke

Mitch
28 augustus 2005, 22:14
Ik wil 't best nog een keer zeggen hoor :wink:
Zie het zo: de Epi LP is het vergeleken bij je Gibson LP, ondanks de hardware upgrade gewoon nét niet.
De FMT is dat straks ook: aardige gitaar, zeker niet verkeerd, maar kwalitatief niet op hetzelfde niveau en qua klank is het net niet zo goed, maar zeker niet anders genoeg dan de LP.

Wordt dus een goeie backup gitaar.

Vampire
28 augustus 2005, 22:35
Ik zou echt wel voor deze deal gaan. Die koffer en die Chorus zijn samen al 150 euro ofzo, dit is echt wel een mooi dealtje vind ik zelf!

Debaser
28 augustus 2005, 22:39
zeker doen, bevalt ie niet, kan je m altijd wel verpatsen.

Malochia
28 augustus 2005, 23:26
Zo daar ben ik weer. ik was even lekekr relaxen in zeeland.

Ik heb even alle reacties doorgenomen en even kor tmijn reacties hierop.

ik ben inderdaat op zoek naar een tele om mooi helder transparante geluiden te creren en oversuurd klink teen tee lekker crunchy. Ik vraag me nu af na al jullie opmerkingen of ik dat geluid ga krijgen met de Fender FMT die ik dinsdag wil gaan halen. ik heb die gitaar nooit gehoord.

Maa rwat mijn grootste zorg nu even is of ik wel een goede prijs ga betalen. ik heb in principe een deal gesloten voor 350 euro voro de gitaar + standaard + kabels + stemapparaat + boss chorus CH1.

ik werd er op gewezen dat er bij thomass in duitsland 1 te koop staat nieuw voor 444 euro. Echter bij feedback en nog een andere winkel vragen ze rond de 600 euro.

Kijk stel da tik het uitenidelijk toch niets vind is het mooi al sik heb weer voor hetzelfde geld kan verkopen.

Het kan ook inderdaad een leuke backup gitaar zijn.

Nou ik hoor weer graag van jullie

Groetjes Rupke

Even puur naar het geld gekeken; goeie deal hoor.

rupke
29 augustus 2005, 08:34
Ok dan,

hartstikke bedankt voor al jullie reacties. Ik ga hem dinsdag halen. van de enen kant hoor ik van jullie dat het zeker zo'n goede backup gitaar zal zijn als de epiphone. En de fender zal in ieder geval anders klinken dan de Epi. Nog niet zoals een echt goede telecaster maar dat kan later dan nog wel een keer. Als ik de FMT beu ben kan ik die altij d daarop inruilen zeg maar.

OFtewel ik ga hem dinsdag halen en dan laa tik jullie weten hoe die is en ik zal wat foto's plaatsen.

in ieder geval hartstikke bednakt voor jullie reacties

Groetjes Rob

Jeanken
29 augustus 2005, 10:46
En als je praat van net niet, welke Telecaster met de 'echte' Tele configuratie van 350EUR (nog niet want dan moet je koffer en chorus aftrekken) is dan net wel, imo heeft hij een mooie clean, kvind hem zelf mooier dan een Les Paul want daar hou ik toch niet zo van clean, en een lekkere crunch zit er zeker in.
En aanvulling op je Les Paul, tis maar hoe je het bekijkt, sommige mensen hebben 4 Les Pauls thuis en er zal niet eentje hetzelfde bij zitten, deze zal al een stuk anders zijn dan een tweede Les Paul.
Als hij echt in orde is zou ik hem ook gewoon kopen (wel als hij jou een beetje bevalt want wij kunnen hier nog uren doorpraten hoe hij klinkt maar als jij het niets vind..) en besluit je later toch een 'echte' Tele te kopen verkoop je deze weer, kweet niet hoeveel die Chorus waard is maar je kan er zeker geen buil aan vallen door alleen de gitaar met koffer voor 290EUR te verkopen, dan is hij waarschijnlijk zo weg omdat het net geen 300 is (das dan weer wel leuk om een net niet gitaar te kopen :D ) en je hebt hoogstens 10EUR opgelegd voor het verkregen spelplezier. En das dan als je hem voor meer niet weg zou krijgen, dit is eerder de benedengrens.
Kdenk ook dat ze niet meer gemaakt worden dus opeens sterk zakken zullen ze wel niet doen ook..

rupke
29 augustus 2005, 12:32
nou mede forummers,

ik heb uiteindleijk toch maar besloten om het niet te doen.

Ik kan het beter in een keer goed aanpakken en een betere fender telcaster kopen. zoda tik echt een ander geluid heb dna mijn gibson.

Bedankt voor al jullie reacties. Scheel tme weer ene hoop reistijd en waarschijnl een aankoop waar ik niet echt spijt van zou hebben gehad , maar wel 1 die ik weer zal door zou verkopen denk ik.

Latursssssssssssss Rupke

Dan begint nu mijn nieuwe en onbekende zoektoch tnaar een goede fender telecaster want daar heb je ook zoveel verschil in. ik heb altijd les paul modellen bespeeld en weet ook wel de verschillen dtussen de verschillende merken en ook de verschillend emodellen binnen een merk. Voor telecaster is dit een onontgonnen terrein.

Dus waarschijnlijk open ik een nieuw topic.