PDA

View Full Version : Welke versterker?



Abbath
26 augustus 2005, 13:13
Hallo,

Dit wordt mijn eerste post op dit forum. Ik hang hier wel al een tijdje rond om berichten te lezen maar heb zelf nog niets gepost. Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe versterker. Mijn huidige 20 watt Stagg versterker heeft zijn beste tijd gehad, dus ben ik aan het uitkijken voor een nieuwe (betere) versterker.
Ik speel voornamelijk hard rock en metal (van maiden tot slayer) dus een goede distrotion is belangrijk. Het cleane kanaal is minder belangrijk. Voorlopig speel ik ook nog niet in een band, maar dan kan later misschien verandering in komen. De versterker moet dus zowel op een laag als op een hoog geluidsniveau goed klinken. Mijn budget is ongeveer 700 – 800 eur mag wat meer of minder zijn.

Nu zit ik met het dilemma of ik al dan niet beter een transistor of een buizenamp koop. Ik heb geen nood aan een versterker met ingebouwde effecten en dergelijke. Ik wil vooral een goed basisgeluid.
Ik heb al verschillende amps uitgetest (dsl 401, spider, MG250) en ben tot de conclusie gekomen dat ik de distortion van de dsl veel beter vond klinken dan bvb die van de line 6 spider. Ik ben alleen vergeten luisteren hoe de dsl op een laag geluidsniveau klonk. De meeste buizenamps klinken minder op laag geluidsniveau terwijl dit bij bvb line 6 spider niet het geval is. Alleen denk ik dat het zou kunnen zijn dat ik na een paar maand de spider slecht ga vinden.

Help me uit mijn dilemma.
Zijn er bvb kleinere buizenamps die voor thuis gebruik geschikt zijn maar toch nog voldoende luid gaan voor repetities? Bvb de Laney lc 15 (met een overdrive pedaal ervoor)
Alvast bedankt.

Mvg Sam

vidar
26 augustus 2005, 15:35
ik zou even de zoekfuntie gebruiken, er zijn nogal wat topics hierover.

wat ik je wel kan zeggen is dat je met dat buudget VEEL betere versterkers kunt krijgen dan de laney lc15. Nieuw heb je inderdaad de huidige marshall serie en verder de fender hotrods (geloof ik)

tweede hands heb je voor dat geld al bijna een marshall buizen halfstack, en in iederg geval een fender twin reverb en een koch twintone. Ik zou zeggen neus eens wat rond op martkplaats, zoek eens wat rond op dit forum en ga vooral het een en ander testen!!!

bloodiron
26 augustus 2005, 16:26
over die laney

khad dr laatst nog een topic over gemaakt

lees maar es :wink:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61279&highlight=laney

Abbath
26 augustus 2005, 16:31
over die laney

khad dr laatst nog een topic over gemaakt

lees maar es :wink:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61279&highlight=laney

I know, had je topic gelezen daarmee dat ik er ook aan dacht dat dit mss iets voor mij zou kunnen zijn. Alleen weet ik nergens in België een winkel waar ik hem zou kunnen testen.

Sam

Abbath
26 augustus 2005, 16:31
Dubbel

idno
26 augustus 2005, 17:58
die laney lijkt mij ook wel wat, maar dan wel de lc15r, want die heeft meer mogelijkheden, waaronder het aansluiten van een extra cab :wink:

Nicci
26 augustus 2005, 18:25
voor dat geld zou ik inderdaad eens goed rondkijken. daar kan je een prima versterker voor kopen.
sommige buizenversterkers klinken overigens op lager geluidsnivo best ok. ik heb een twintone en die klinkt prima op lagere volumes.

deedee
28 augustus 2005, 00:07
buizenversterkers klinken op laag niveau minder dan dat ze kunnen klinken, maar zeker niet slechter dan de doorsnee transistor (ok, transistor-fans, kraak me maar af. Buizen klinken gewoon beter)

deedee
28 augustus 2005, 00:11
oja, en die dsl rockt....
Heb ik ook :-D

Orpheo
28 augustus 2005, 00:30
je kan kijken naar de dsl 401, goed ding, zeker. of de engl screamer. ook goed. fender hotrod deluxe, koch twintone tweedehands, koch studiotone (nieuw), brunetti....

de mogelijkheden zijn eindeloos.... :D

allemaal amps met flink wat gain. maar bedenk; een heftige sound krijg je niet door fuckin veel gain open te draaien hoor! dat zit m vooral in spel, techniek, aanslag, etc etc. maar NIET in hoeveelheid gain.

deedee
28 augustus 2005, 00:33
.....fender hotrod deluxe......................................allema al amps met flink wat gain.........

*ahum*

deedee
28 augustus 2005, 00:34
maar bedenk; een heftige sound krijg je niet door fuckin veel gain open te draaien hoor! dat zit m vooral in spel, techniek, aanslag, etc etc. maar NIET in hoeveelheid gain.

daar ben ik het wel mee eens :-D

Orpheo
28 augustus 2005, 00:55
.....fender hotrod deluxe......................................allema al amps met flink wat gain.........

*ahum*

gooi maar eens t volume flink open, met gain ook open, en dan met een high output pickup....dan krijg je heus wel een flinke gain hoor. no problemo.

deedee
28 augustus 2005, 01:01
de topicstarter wil ook op lager volume slayer kunnen spelen.....
ga je gang op een fender hot rod deluxe :-D (en je mag er geen pedaaltje voor zetten)

Mr.Bluesbreaker
28 augustus 2005, 12:16
Hm, Slayer wordt wel een probleem dan. Gaat meer richting een feedbackende stofzuiger klinken. De hotrod is gewoon geen metal/hardrock bak.

Lord Abortion
28 augustus 2005, 12:22
Wel, voor 800 euro heb je wel mooie amps. Aan de username te zien ben je Immortal fan, en mag het dus wel serieus heavy klinken. Ik zou tweedehands eens zoeken, enkele dingen om naar uit te kijken:

ENGL FireBall + cabinet
H&K WarpT + cabinet
Marshall JCM800 + cabinet

Heb je meteen een halfstack, en zeker een brute sound.

Mr.Bluesbreaker
28 augustus 2005, 12:44
JCM800 plus cab ga je niet redden voor 800.
Singlechannels prijzen reizen de pan uit, die heb je niet voor onder de 500. Dan moet je ook nog de cab erbij kopen.

Lord Abortion
28 augustus 2005, 13:09
Voor 300 euro heb je toch wel een cabinet hoor. Misschien geen Marshall 1960 kast, maar wel een goedkope 4*12, of een goede 2*12 zelfs.

deedee
28 augustus 2005, 23:00
maar werkt een halfstack wel lekker op lage volumes?

Lord Abortion
29 augustus 2005, 21:14
maar werkt een halfstack wel lekker op lage volumes?

Ja hoor. Het klinkt allemaal niet zo goed als op hoog volume, maar echt slecht gaat het nooit klinken. Ik speel momenteel thuis op mijn Framus Dragon en in mijn kamer gaat het volume nooit hoger dan 1 en dat klinkt gewoon dan al vet. Een goede versterker gaat niet slecht klinken omdat hij stil staat.