PDA

View Full Version : Jack Benner Strat s-series voor beginner



Zeno
26 augustus 2005, 13:10
Hoi allemaal.

Ik ben nieuw hier, en een n00b op gitaar gebied...
Maar ik moet onderaan beginnen hé :-D

Ik heb sinds gisteren dus een Jack Benner Strat s-series.
Dit is de eerste gitaar die ik heb, en ik vraag me af of dit een goeie gitaar is om mee te beginnen.
Ik wil er graag rock op spelen, is deze gitaar daar geschikt voor?

Ik heb geen les, maar ben nu zelf wat aan het proberen met lesboeken en cd's.

Greets, Zeno :D

Daniël_san
26 augustus 2005, 13:27
ah, je bent een:
http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/vanalles/noob2.png
:-D

Tja, ik heb zelf geen ervaring met die dingen maar ze zien er wel goed uit moet ik zeggen. Je kan er wel rock mee spelen, maar geen metal. Daar kan je beter humbuckers voor gebruiken.
Maar nirvana en dat soort dingen kan er wel goed mee.
Nog een vraagje: Wat voor versterker heb je er bij?

Zeno
26 augustus 2005, 13:34
Ah,

eehm.... :oops: wat is een humbucker? :oops:

En ik heb er een 10 watt (-> denk ik) "volcano GL15" versterkertje erbij, maar de eerste dag speelde ik al zo "goed" dat ik gelijk een koptelefoon kreeg van m'n ouders :-? :)

Fumi SG
26 augustus 2005, 13:43
heej cool... nog iemand met een Jack Benner! :razz: Het zijn toch best goede gitaren, met een lekkere sound. Alhoewel ik nog nooit zo'n strat heb gehoord...

Een humbucker is een bepaald soort element. Dubbelspoels (twee aparte spoelen), een single coil is enkelspoels. Een humbucker is in eerste instantie gemaakt om de brom (hum :wink: ) van de vroegere single coils tegen te gaan. Tegenwoordig wordt de humbucker vooral gebruikt voor het zwaardere werk zoals metal.

Fumi SG
26 augustus 2005, 13:44
woon je toevallig in de omgeving van Doetinchem?? :oops:

Daniël_san
26 augustus 2005, 13:46
http://yopi6.tricnet.de/images/prod_pics/600/e/600342.jpg
De humbucker

http://www.stevesmusiccenter.com/DimarzioDP170Big.jpg
en een singlecoil.

Zeno