PDA

View Full Version : Jack Benner Strat s-series voor beginner



Zeno
26 augustus 2005, 13:10
Hoi allemaal.

Ik ben nieuw hier, en een n00b op gitaar gebied...
Maar ik moet onderaan beginnen hé :-D

Ik heb sinds gisteren dus een Jack Benner Strat s-series.
Dit is de eerste gitaar die ik heb, en ik vraag me af of dit een goeie gitaar is om mee te beginnen.
Ik wil er graag rock op spelen, is deze gitaar daar geschikt voor?

Ik heb geen les, maar ben nu zelf wat aan het proberen met lesboeken en cd's.

Greets, Zeno :D

Daniël_san
26 augustus 2005, 13:27
ah, je bent een:
http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/vanalles/noob2.png
:-D

Tja, ik heb zelf geen ervaring met die dingen maar ze zien er wel goed uit moet ik zeggen. Je kan er wel rock mee spelen, maar geen metal. Daar kan je beter humbuckers voor gebruiken.
Maar nirvana en dat soort dingen kan er wel goed mee.
Nog een vraagje: Wat voor versterker heb je er bij?

Zeno
26 augustus 2005, 13:34
Ah,

eehm.... :oops: wat is een humbucker? :oops:

En ik heb er een 10 watt (-> denk ik) "volcano GL15" versterkertje erbij, maar de eerste dag speelde ik al zo "goed" dat ik gelijk een koptelefoon kreeg van m'n ouders :-? :)

Fumi SG
26 augustus 2005, 13:43
heej cool... nog iemand met een Jack Benner! :razz: Het zijn toch best goede gitaren, met een lekkere sound. Alhoewel ik nog nooit zo'n strat heb gehoord...

Een humbucker is een bepaald soort element. Dubbelspoels (twee aparte spoelen), een single coil is enkelspoels. Een humbucker is in eerste instantie gemaakt om de brom (hum :wink: ) van de vroegere single coils tegen te gaan. Tegenwoordig wordt de humbucker vooral gebruikt voor het zwaardere werk zoals metal.

Fumi SG
26 augustus 2005, 13:44
woon je toevallig in de omgeving van Doetinchem?? :oops:

Daniël_san
26 augustus 2005, 13:46
http://yopi6.tricnet.de/images/prod_pics/600/e/600342.jpg
De humbucker

http://www.stevesmusiccenter.com/DimarzioDP170Big.jpg
en een singlecoil.

Zeno
26 augustus 2005, 13:48
Nope, ik woon in Zundert (da's 20 km onder Breda...

Mooi om te horen dat ik toch geen brandhout gekocht heb :razz:

Kan ik ooit nog eens een humbucker in deze gitaar inbouwen?
Of ben ik nu gek geworden?

oja, weet iemand nog een goed boek/dvd/cdrom waarmee ik rock kan leren?


En die blaren op m'n vingers gaan tog weer weg he? :cry: :razz: :-D

Zeno
26 augustus 2005, 13:49
http://yopi6.tricnet.de/images/prod_pics/600/e/600342.jpg
De humbucker

http://www.stevesmusiccenter.com/DimarzioDP170Big.jpg
en een singlecoil.
ok tnx

Daniël_san
26 augustus 2005, 13:53
Nope, ik woon in Zundert (da's 20 km onder Breda...

Mooi om te horen dat ik toch geen brandhout gekocht heb :razz:

Kan ik ooit nog eens een humbucker in deze gitaar inbouwen?
Of ben ik nu gek geworden?

Ja, dat kan in princiepe. Maar misschien zal je wel in je gitaar moet frezen of laten frezen.



oja, weet iemand nog een goed boek/dvd/cdrom waarmee ik rock kan leren?

Je moet de zoekfunctie effe gebruiken. Er staat vast wel wat op het forum hierover..... (www.gitaarnet.nl/forum/search)



En die blaren op m'n vingers gaan tog weer weg he? :cry: :razz: :-D

Ja hoor die gaan wel weg. Gewoon een beetje eelt krijgen.

BassAgent
26 augustus 2005, 13:53
De blaren gaan weer weg ja :wink:
Boeken om gitaar te leren spelen zijn er genoeg, evenals instructie-dvd's en -video's. Je moet maar eens vragen bij een muziekhandel wat voor jou het beste is.

Zeno
26 augustus 2005, 13:56
ok bedankt allemaal :-D

Nickname
26 augustus 2005, 14:07
Wees gegroet, weer een gitarist erbij! :-D






























altijd wel leuk hoor... zoveel gitaristen, alleen lastig als je weer eens een bassist moet zoeken voor een band :D

renier
26 augustus 2005, 17:57
Nope, ik woon in Zundert (da's 20 km onder Breda...

Mooi om te horen dat ik toch geen brandhout gekocht heb :razz:



ach, het eerste jaar zou je het verschil toch niet voelen, al had je een keiper ofzo gekocht. (ik heb de eerste 2 maanden op een stuk schroot gespeeld dat ik nu nog niet zou gebruiken als peddel als ik in een sloot vol stront zat, maar toch kan ik me niet herinneren me ooit ge-ergert te hebben aan die gitaar)



Kan ik ooit nog eens een humbucker in deze gitaar inbouwen?
Of ben ik nu gek geworden?


tip: maak je daar niet druk over. een goeie regel om in je achterhoofd te houden bij het lezen van dergelijke fora, is dat het gepraat hier een uitvergroting van de marges van gitaarspelen is. als iemand hier zegt dat single coils niet geschikt zijn voor harde rock, dan betekent dat eigenlijk gewoon dat, als het er echt op aan komt, een humbucker wellicht iets betere resultaten zal opleveren voor dergelijke toepassingen. ik betwijfel eerlijk gezegd of meer dan 10% van de mensen op dit forum blind het verschil tussen een single coil en humbucker kunnen horen. ik zou die test zelf eerlijk gezegd niet graag afleggen, hoe makkelijk het ook klinkt.

laat je dus niet teveel overtuigen van de noodzaak van het sleutelen aan je gitaar, leer eerst maar eens lekker spelen. anders ben je straks gitarist nummer 400 die 99% van de tijd over gitaren lult, en 1% van de tijd er op speelt.

overigens is dit geen aanval op mijn medeforummers: een forum als dit is gewoon een leuke plek om urenlang te zwetsen over het effect van je pickguard materiaal op je geluid, en daar doe ik net zo hard aan mee. alleen denk ik dat je als pas beginnende gitarist je daar niet toe moet laten verleiden.

oja, weet iemand nog een goed boek/dvd/cdrom waarmee ik rock kan leren?



En die blaren op m'n vingers gaan tog weer weg he? :cry: :razz: :-D

nope, learn to live with'em!!!

renier
26 augustus 2005, 17:58
Nope, ik woon in Zundert (da's 20 km onder Breda...

Mooi om te horen dat ik toch geen brandhout gekocht heb :razz:



ach, het eerste jaar zou je het verschil toch niet voelen, al had je een keiper ofzo gekocht. (ik heb de eerste 2 maanden op een stuk schroot gespeeld dat ik nu nog niet zou gebruiken als peddel als ik in een sloot vol stront zat, maar toch kan ik me niet herinneren me ooit ge-ergert te hebben aan die gitaar)



Kan ik ooit nog eens een humbucker in deze gitaar inbouwen?
Of ben ik nu gek geworden?


tip: maak je daar niet druk over. een goeie regel om in je achterhoofd te houden bij het lezen van dergelijke fora, is dat het gepraat hier een uitvergroting van de marges van gitaarspelen is. als iemand hier zegt dat single coils niet geschikt zijn voor harde rock, dan betekent dat eigenlijk gewoon dat, als het er echt op aan komt, een humbucker wellicht iets betere resultaten zal opleveren voor dergelijke toepassingen. ik betwijfel eerlijk gezegd of meer dan 10% van de mensen op dit forum blind het verschil tussen een single coil en humbucker kunnen horen. ik zou die test zelf eerlijk gezegd niet graag afleggen, hoe makkelijk het ook klinkt.

laat je dus niet teveel overtuigen van de noodzaak van het sleutelen aan je gitaar, leer eerst maar eens lekker spelen. anders ben je straks gitarist nummer 400 die 99% van de tijd over gitaren lult, en 1% van de tijd er op speelt.

overigens is dit geen aanval op mijn medeforummers: een forum als dit is gewoon een leuke plek om urenlang te zwetsen over het effect van je pickguard materiaal op je geluid, en daar doe ik net zo hard aan mee. alleen denk ik dat je als pas beginnende gitarist je daar niet toe moet laten verleiden.



oja, weet iemand nog een goed boek/dvd/cdrom waarmee ik rock kan leren?


En die blaren op m'n vingers gaan tog weer weg he? :cry: :razz: :-D

nope, learn to live with'em!!!

Zeno
26 augustus 2005, 19:46
En die blaren op m'n vingers gaan tog weer weg he? :cry: :razz: :-D

nope, learn to live with'em!!!

Serieus? :-?
Want t begint aardig pijn te doen :cry:
Niet dat dat mij weerhoudt om mijn buren gek te maken :razz: :wink:

BassAgent
26 augustus 2005, 19:53
Hij maakt een geintje hoor, ik had in het begin geen blaren omdat ik eerst jaren zelf gitaar had gespeeld en al een klein beetje eelt had gekweekt, maar vele collega's hadden er wel last van, na een paar weken is dat al een heel stuk minder. Als je er vanaf wil moet je trouwens geen tape gebruiken op je vingers, want dan kweek je geen eelt.

olaf reijnders
26 augustus 2005, 19:54
Yngwie en Richie spelen beiden toch ook op Stratocasters?

Wabbie
26 augustus 2005, 19:57
gaat wel over hoor, alhoewel het soms nog wel eens terug komt( die blaren).


als je bijvoorbeeld 2 maanden lang geen basgitaar hebt gespeeld en opeens moet optreden( zoals ik dus vanmiddag, auw auw auw :wink: )

BassAgent
26 augustus 2005, 20:00
Yngwie en Richie spelen beiden toch ook op Stratocasters?
Jep, evenals Jimi Hendrix, Stevie Ray Vaughan, Eric Clapton, Rory Gallagher, Buddy Holly, David Gilmour (hij heeft Strat #001 :o ), Mark Knopfler, Jeff Beck, George Harrison, John Frusciante en Kurt Cobain.

Edit: voor het gemak even de achternamen erbij gezet :D

Zeno
26 augustus 2005, 20:01
Haha, oke, bedankt :-D

olaf reijnders
26 augustus 2005, 20:19
Yngwie en Richie spelen beiden toch ook op Stratocasters?
Jep, evenals Jimi Hendrix, Stevie Ray Vaughan, Eric Clapton, Rory Gallagher, Buddy Holly, David Gilmour (hij heeft Strat #001 :o ), Mark Knopfler, Jeff Beck, George Harrison, John Frusciante en Kurt Cobain.

Edit: voor het gemak even de achternamen erbij gezet :D

Iedere gitarist weet wie ik hiermee bedoel, toch?

Fumi SG
26 augustus 2005, 23:51
Malmsteen en Sambora, right?? :-D

olaf reijnders
27 augustus 2005, 00:06
Malmsteen en Sambora, right?? :-D

Die bedoel ik dus.