PDA

View Full Version : Eindelijk, mijn Voodoo Lab Pedal Power 2



Angel
26 augustus 2005, 10:51
Eindelijk!
Ik heb er nu 3 maanden moeten op wachten en ben ik hem nog ergens anders moeten gaan halen, wat een ellende. Alsof er een vloek op rustte.

Maar nu zit ik met een vraag. Ik heb een Fulltone '69 pedaal en deze gebruikt een omgekeerde polariteit(center=positive) en ik kan dit kabeltje wel bestellen bij Voodoo Lab (verzending kost meer dan het kabeltje om dan nog niet van de levertijd te spreken vermoed ik) en daarom dacht ik het even op het forum te gooien of er iemand weet waar ik zo'n kabeltje kan verkregen zonder dat te moeten laten verzenden vanuit Amerika. Misschien liefst in België :oops:

Ook wil ik nog het volgende vragen. Bij de PP2 zit er een standaard voedingskabel geleverd, één waarvan de aansluiting recht is en ik zou hem graag willen inbouwen in mijn SKB-schuif en daarvoor zou het beste zijn dat ik een gehoekte aansluiting zou hebben. Weet iemand waar ik deze gehoekte voedingskabel zou kunnen vinden? Ik hoop dat dit duidelijk is?? :???:

DREAMMACHINE
26 augustus 2005, 11:05
...zo gehoekt wordt moeilijk volgens mij, maar die omgedraaide polariteit kan je zelf ook!...gewoon kabeltje bij electroboer halen en ff zelf solderen, zo makkelijk als kwee nie wat!...

Josdevos
26 augustus 2005, 11:05
Zelf maken... Onderdelen zijn te vinden bij electronicaboer...

Angel
26 augustus 2005, 11:09
Zelf maken... Onderdelen zijn te vinden bij electronicaboer...
En als je geen handige harry bent? :oops:

fullorder
26 augustus 2005, 11:12
Zelf maken... Onderdelen zijn te vinden bij electronicaboer...
En als je geen handige harry bent? :oops:

zijn er ook geen verloop stekkertjes die de polariteit omdraaien? volgens mij wel namelijk en wellicht ook wel bij de de electronicaboer.
die zal je ook vast kunnen helpen aan een voedingskabel met haakse plug.

ReinoutV
26 augustus 2005, 11:21
Er zijn inderdaad verloopstekkertjes te vinden, als het goed is zijn die dingen van 2spot. En de voedingskabel in je PP2 is gewoon standaard, daar kun je, neem ik aan, iedere willekeurige voedingskabel in kwijt.

Angel
26 augustus 2005, 11:26
En de voedingskabel in je PP2 is gewoon standaard, daar kun je, neem ik aan, iedere willekeurige voedingskabel in kwijt.

Dat klopt, maar waar kan die eventueel vinden? Iemand een idee?

Bart_-
26 augustus 2005, 11:39
Ik heb een creatieve oplossing bedacht:
Als je al een standaard voedingskabeltje hebt (van de PedalPower naar pedaal) en het is zo'n "dropveter-kabel", kan je het volgende doen:
1. Zet met een stift op 1 van de 2 aders van de kabel een streep, in het midden van de kabel.
http://home.hetnet.nl/~bart.schuurmans/knip.bmp
2. Knip de kabel in het midden (in het midden van de streep) door.
3. Strip 0,5 cm isolatie van alle 4 de aders af.
4. Pak een kroonsteentje
5. Doe de draadjes zo in het kroonsteentje:
http://home.hetnet.nl/~bart.schuurmans/kroonsteentje.bmp

Gebruik op eigen risico :razz:

Robbert
26 augustus 2005, 11:52
Dit werkt Bart en wilde ik net gaan aanraden :D
Misschien dat je bij de electroboer een stuikje krimpkous kunt halen, dan kun je dat over de kroonsteen doen en dan is het mooi afgewerkt.

Waar had je hem besteld , omdat het zo lang duurde?

En een gehoekte kun je misschien nog wel vinden bij een electro of computerwinkel. Op computer beurzen zie ik ze vaak in die grabbelbakken liggen!

Bart_-
26 augustus 2005, 12:05
haha oke dan haal ik die koeieletters even weg :razz:

Angel
26 augustus 2005, 12:09
Waar had je hem besteld , omdat het zo lang duurde?

Bij een muziekwinkel hier in Belgisch Limburg, die hem via van der haar krijgt, maar blijkbaar zijn er problemen bij Voodoo lab zelf met de levering. Compleet geen stock, want ik heb nu de nieuwe PP2 Plus


En een gehoekte kun je misschien nog wel vinden bij een electro of computerwinkel. Op computer beurzen zie ik ze vaak in die grabbelbakken liggen!
Dat ik daar nog niet aan gedacht heb, thx

DREAMMACHINE
26 augustus 2005, 12:13
pp2 plus?...is er wat veranderd dan?

Angel
26 augustus 2005, 12:35
pp2 plus?...is er wat veranderd dan?

volgens de site van Voodoo Lab:


New features include two outputs that will power Line 6 modeling pedals and two outputs that can have a variable voltage "sag" to emulate dying carbon batteries.

Maar nu kan je ook die nieuwe boss-pedalen (twin) aansluiten.

DREAMMACHINE
26 augustus 2005, 12:48
aha, dat van die line6 en die sag is volgens mij zoiezo op de ppII....maar dat van die twin volgens mij eerst niet....