PDA

View Full Version : 3 way switch japan model, aansluiting ?



Yv
26 augustus 2005, 09:45
Weet iemand een schema, voor het volgende...

Heb een strat slagplaat met 2 humbuckers,
1x emg 81 , 1x emg 85
goedkope japanse import 3 weg strat schakelaar, dus 8 aansluitlipjes op een rij (maar hoe te solderen, hmm ??)
1 x volume en 2x tone pot ?

Ik wou de gitaar dit weekend , weer gaan gebruiken, maar zoals dat nu eruit ziet zal dat niet gaan lukken!

Nickname
26 augustus 2005, 10:12
tis misschien handiger om deze thread onder 'elektrische gitaren' te posten. Daar hangt over het algemeen meer volk rond die dit soort dingen weten. :)

Yv
26 augustus 2005, 10:17
Ja dat is mogelijk, maar het hoort toch echt hier thuis, als ik het in electrische gitaren zet word het hierheen verplaatst of naar zelfbouw!
Ben nu wel flauw van het solderen ! Dus als iemand een schema heeft of kan maken !

Nickname
26 augustus 2005, 10:28
zelf weet ik er weinig van af.. staat dat nergens op sites vermeld van fabrikanten (gitaar of pickups) ?

Yv
26 augustus 2005, 10:40
Nope, alle electronica wel, maar het gaat me speciaal om die switch, die japanse rommel daar zit nooit een schema bij, tis gewoon een strat switch 3 standen met alle aansluitngen op 1 rij!

Nickname
26 augustus 2005, 10:54
misschien helpt een multimeter :D

Yv
26 augustus 2005, 10:58
Ja dat kan, maar dan moet ik eerst een multimeter scoren! En als iemand het weet , dan hoef ik ook niet een tje te halen, voor eenmalig gebruik!

Nickname
26 augustus 2005, 11:13
die dingen komen zo vaak van pas :)

RS-Rik
2 september 2005, 10:25
Zoek anders gewoon een schema van gibson ofzo, mijn gitaar heeft precies dezelfde setup

Jeroenvanhulsteijn
2 september 2005, 11:21
volgens mij is het een 2 polige schakelaar.

Als je de acht aansluitingen als volgt benoemd:

A-B-C-D-E-F-G-H

Dan is D de output voor A, B en C. En E is de output voor F, G, H. En dan zijn de ingangen als volgt geschakeld:

Stand 1: A en F open
Stand 2: B en G open
Stand 3: C en H open

Hier is stand 1 bij mij dus als de schakelaar richting de brug staat.

Dus als je als volgt wilt schakelen:

Stand 1: Neck HB
Stand 2: Neck HB + Brug HB
Stand 3: Brug HB

Dan moet je het als volgt solderen:

Neck naar A en B
Brug naar G en H
D en E met elkaar verbinden en naar de output.

Veel succes! Mocht het niet werken...even berichtje achterlaten :)