PDA

View Full Version : marshall logo lettertype,en fender speaker doek.



mulock
26 augustus 2005, 03:46
ben reeds geholpen,heb nu m,n naam op een steigerdoek staan!!
en een foto van mijn vriend mark b.
thanx!!

rvorkink
27 augustus 2005, 11:03
Ik zou "Kunstler Script" proberen in PSP iets dikker maken en de helling iets terugnemen.

chennie
10 oktober 2005, 15:27
speakerdoek heb ik gehaald bij nico (ook van dit forum)

www.verelec.com

Nielsje
11 oktober 2005, 00:16
hello every one!
ik ben op zoek naar het font (lettertype) van het marshall logo.
ik heet MULOCK van mijn achternaam en wil dit op mijn speakerdoek plaatsen in marshall lettertype.
who can help me out?
tevens vraag ik me af hoe ik aan fender speakerdoek kom,nep of echt maakt niet uit, ik en een paar andere "restorateurs" zouden hier erg blij van worden!!!
wie heeft een goede tip,of een oma met rock&roll weefgetouw?

please help me out!!!

willem

ps:alle tips worden beloond met theaterkaartjes,backstage passes,mijn zus,meer van dat alles!!!!! enz

zoals inmiddels algemeen bekend is (mag ik aannemen) is er geen lettertype marshall, ooit een keer uit de losse hand geschreven. Je zou misschien opzoek kunnen gaan naar iemand dat soort dingen doet (ben officiele benaming vergeten) maar stuur es P.M naar V!N hier van het forum.. Die kan/wil je wellicht verder helpen.

edit: hoe ziet je zus eruit>??? :razz:

Vonk
8 december 2005, 16:36
Dit onderwerp stond nog redelijk hoog, dus ik dacht ik antwoord even. Ik denk dat er veel mensen zijn die het Marshall-lettertype zoeken.

Het Marshalllogo is, zoals eerder verteld door Nielsje, door iemand uit de losse hand geschreven. Al zou er een lettertype bestaan, dan had Marshall dat laten ontwerpen door een typograaf of illustrator. Veel bedrijven doen dit namelijk, een uniek lettertype laten ontwerpen, om eruit te springen. Bij marshall is dat aardig gelukt :wink: Het is dan ook niet als letterype in bijv. Word te vinden.

Het beste is gewoon een hogeresolutie logo in Photoshop uitknippen tot afzonderlijke letters, en die gebruiken om een woord te vormen. Eventueel zou je nieuwe letters kunnen ontwerpen. De beginletter is het belangrijkste aangezien de M erg kenmerkend is voor het logo.

Vonk
8 december 2005, 16:38
Dit onderwerp stond nog redelijk hoog, dus ik dacht ik antwoord even. Ik denk dat er veel mensen zijn die het Marshall-lettertype zoeken.

Het Marshalllogo is, zoals eerder verteld door Nielsje, door iemand uit de losse hand geschreven. Al zou er een lettertype bestaan, dan had Marshall dat laten ontwerpen door een typograaf of illustrator. Veel bedrijven doen dit namelijk, een uniek lettertype laten ontwerpen, om eruit te springen. Bij marshall is dat aardig gelukt :wink: Het is dan ook niet als letterype in bijv. Word te vinden.

Het beste is gewoon een hogeresolutie logo in Photoshop uitknippen tot afzonderlijke letters, en die gebruiken om een woord te vormen. Eventueel zou je nieuwe letters kunnen ontwerpen. De beginletter is het belangrijkste aangezien de M erg kenmerkend is voor het logo.

Dastard
3 juli 2006, 21:52
Als je ff google gebruikt en zoekt naar Marshall font dan kom je vanzelf wel wat tegen.

rocker_71
4 juli 2006, 10:58
Submerk PARK heeft ook hetzelfde lettertype

Kim Wilson
4 juli 2006, 11:06
Leuk, al die topics van meer dan een half jaar oud. :D

vasnd
6 juli 2006, 12:37
en de vraag is bijna een jaar geleden gesteld

Zino Z
24 augustus 2006, 13:01
of de reactie is een jaar later gegeven ;)

Bluesbreaker
25 augustus 2006, 17:58
Waar gaat dit subforum ondertussen nog over dan?

hassent
25 augustus 2006, 22:04
Voor wat het waard is: http://www.brandsoftheworld.com/search/?action=search&text=marshall
Het is een EPS, dus je kan 'm opblazen. Misschien heeft iemand er wat aan.

Spoar 5
21 november 2006, 16:15
FF met paint op het werk (ja verveling ja):

http://www.spoar5.nl/mulock.JPG

hijs is briek/brak.. kan hem op aanvraag wel ff mooier maken thuis..?

sjoerd5
21 november 2006, 16:33
Zoek maar is op het lettertype Biffo

Gearjunkie
21 november 2006, 23:16
Leuk, maar het topic is nog steeds..... erg oud!!!

koennie
3 december 2006, 00:57
Leuk, maar het topic is nog steeds..... erg oud!!!

kan me geen ruk schelen, ik vind t wel interessant, ik kan t wel gebruiken namenlijk.