PDA

View Full Version : voeding pedalen



deedee
25 augustus 2005, 23:04
ja, ik weet het, het is al vaker langsgekomen, en ik heb de zoekfunctie gebruikt, alleen ik kwam er toch nog niet helemaal uit.

Ik ben nu bezig m'n collectie pedalen uit te breiden. Ik heb een multi-effect (korg ax1g, kutding), maar die gebruik ik niet meer. Nu heb ik een ibanez compressortje gekocht.
Bij dat multi-effect zat een adapter (9 volt, 300mA). Die heb ik nu aangesloten op m'n compressor. En alles werkte gewoon. Maar ik ga meer pedaaltjes aanschaffen (o.a. een phaser, mss de ibanez phase-tone(aanrader?)) en die wil ik ook met een adapter voeden. Kan ik gewoon een daisy-chain kopen en dan alles op die ene adapter aansluiten (ervan uitgaande dat de min en plus polen kloppen en alles 9 volt is) of moet ik nog op meer dingen letten?

Bl44t44p
25 augustus 2005, 23:32
Ja, het aantal mA. Zoek uit hoeveel elk pedaaltje verbruikt, tel dit bij elkaar op en de uitkomst mag niet meer dan 290 mA (voor de zekerheid) zijn. Maar met een paar pedaaltjes haal je dat wel hoor :cool:

deedee
26 augustus 2005, 00:03
ok, dat wordt dus een sterkere adapter kopen........
En dan een daisy chain. Maar ik had iets gehoord van een brom als je een daisy-chain hebt. Hoe kan je dit verhelpen, of moet je dan gewoon op een andere manier de voeding regelen?

Fumi SG
26 augustus 2005, 00:28
mwoah, alleen een compressor en een phaser moet wel lukken met 300mA denk ik hoor. Ik heb een Boss MT-2 en die trekt maar 20mA, en een Boss PH-3 (phaser) trekt maar 50mA dus dat zit wel goed! :)

Tujuh
26 augustus 2005, 01:49
ok, dat wordt dus een sterkere adapter kopen........
En dan een daisy chain. Maar ik had iets gehoord van een brom als je een daisy-chain hebt. Hoe kan je dit verhelpen, of moet je dan gewoon op een andere manier de voeding regelen?

Yep je krijgt een brom wanneer je pedalen voor je amp én in de fxloop met 1 adapter voedt. Gebruik je je loop dan moet je 2 daisy chains en 2 adapters kopen ivm aardlussen die de brom veroorzaken

Ronald
9 september 2005, 17:17
waar kan je een daisy chain eigenlijk kopen? kben in verschillende electronica zaken geweest en daar hadden ze die niet. alleen een adapter met 6 verschillende aansluitingen dus daar had ik niks aan.

schizo910
9 september 2005, 17:19
waar kan je een daisy chain eigenlijk kopen? kben in verschillende electronica zaken geweest en daar hadden ze die niet. alleen een adapter met 6 verschillende aansluitingen dus daar had ik niks aan.

gitaarwinkel

zjanke
9 september 2005, 17:19
Conijn heeft Ibanez 3 en 5 op voorraad

Vampire
9 september 2005, 17:53
Ik was vandaag bij Mediamarkt en daar verkopen ze ook adapters. 300 mA voor 7,99, 500 mA voor 9,99, (iets van)750 mA voor 12,99 en 1000 mA voor 19,99.

Volgens mij is dat stukken goedkoper dan bij de gitaarboer, misschien is dat handig voor je? Het is inclusief alle plugjes die je je maar kunt bedenken, dus hij zal altijd wel passen als je de goede er op zet... Ik denk dat ik er ook 1 ga halen.

Ronald
9 september 2005, 19:53
is da nie het zelfde als wa ik zei dan ? zo'n adapter met 6 verschillende plugjes?

Vampire
9 september 2005, 19:56
is da nie het zelfde als wa ik zei dan ? zo'n adapter met 6 verschillende plugjes?

Jawel, maar jij hebt het niet gehad over verschillende mA's, dus daarom vermeld ik dit even voor Deedee, zodat ze er misschien wat aan heeft.

Ronald
9 september 2005, 20:09
het had niks met ampere te maken maar de vorm van de plugjes, er zat bijvoobeeld ook een bij met de zelfde vorm als van een koptelefoon van een mp3 speler

daarom is het nutteloos voor effect pedalen

deedee
9 september 2005, 20:15
is da nie het zelfde als wa ik zei dan ? zo'n adapter met 6 verschillende plugjes?

Jawel, maar jij hebt het niet gehad over verschillende mA's, dus daarom vermeld ik dit even voor Deedee, zodat ZE er misschien wat aan heeft.
:evil: not.....
Ik heet in het normale leven dieuwert. En ja, dat is een jongensnaam. Deedee slaat op mijn naam, maar heeft ook een link met Deedee Ramone (ik ben geen bassist, maar een gitarist).
[/b]

Vampire
9 september 2005, 20:20
is da nie het zelfde als wa ik zei dan ? zo'n adapter met 6 verschillende plugjes?

Jawel, maar jij hebt het niet gehad over verschillende mA's, dus daarom vermeld ik dit even voor Deedee, zodat ZE er misschien wat aan heeft.
:evil: not.....
Ik heet in het normale leven dieuwert. En ja, dat is een jongensnaam. Deedee slaat op mijn naam, maar heeft ook een link met Deedee Ramone (ik ben geen bassist, maar een gitarist).
[/b]

Rustig, dat kan ik toch niet weten? Zo ga ik bij de naam Anne er ook vanuit dat het een meisje is en bij René dat het een jongen is, beiden worden ook voor het tegenovergestelde geslacht gebruikt. Niet boos om worden, zo'n foutje kan gebeuren toch?

Fumi SG
9 september 2005, 20:27
eigen schuld, dikke bult! :roll: :razz:

Bl44t44p
9 september 2005, 20:28
Ik was vandaag bij Mediamarkt en daar verkopen ze ook adapters. 300 mA voor 7,99, 500 mA voor 9,99, (iets van)750 mA voor 12,99 en 1000 mA voor 19,99.

Volgens mij is dat stukken goedkoper dan bij de gitaarboer, misschien is dat handig voor je? Het is inclusief alle plugjes die je je maar kunt bedenken, dus hij zal altijd wel passen als je de goede er op zet... Ik denk dat ik er ook 1 ga halen.

...let er wel op dat ie gestabiliseerd is :)

Dude
10 september 2005, 09:02
idd

ik dacht ook goedkoop uit te zijn met zon ding en had vervolgens een giga piep (ding was wel gestabiliseerd)

koop gewoon bij een gitaarzaak zon boss PSA adapter, die zijn dr voor gemaakt en gegarandeerd piep/kraak/ruis vrij en rond de 2 tientjes

Mr.Bluesbreaker
10 september 2005, 11:16
Ik voed mijn pedalen met een enkele Boss PSA adaptor.
Er zit een visual sound jeckl & hyde aan, (nieuwe aanwinst :) ) een rmc-1 wah, een TU-2 van boss, en een A/B switcher. Via een 5 koppig verloopje is dit gevoed. So far, so good... geen brom en het trekt het hoop ik, ik heb het pas 2 dagen zo staan.

Ronald
11 september 2005, 22:48
is het ook gewoon mogelijk om als je een paar pedalen hebt gewoon een paar losse adapters gebruiken en ze aansluiten op zo'n standaard stopcontactendoos?

Wormaap
12 september 2005, 00:17
is het ook gewoon mogelijk om als je een paar pedalen hebt gewoon een paar losse adapters gebruiken en ze aansluiten op zo'n standaard stopcontactendoos?
Uiteraard, maar daisy-chaining is goedkoper en meestal makkelijker :)

Ronald
22 september 2005, 09:22
Ik voed mijn pedalen met een enkele Boss PSA adaptor.
Er zit een visual sound jeckl & hyde aan, (nieuwe aanwinst :) ) een rmc-1 wah, een TU-2 van boss, en een A/B switcher. Via een 5 koppig verloopje is dit gevoed. So far, so good... geen brom en het trekt het hoop ik, ik heb het pas 2 dagen zo staan.

ik heb zo'n boss psa adapter, maar hoe kom je dan aan zo'n verloopje ?

dano
22 september 2005, 11:14
in iedere gitaarwinkel wel aan te komen, van boss of ibanez, bekijk het topic hieronder even over de visualsound daisyychain, die heb ik besteld bij muziekhandeljukebox

Ronald
22 september 2005, 12:52
kheb er net een gehaald :)

Ronald
22 september 2005, 13:59
:x godverdomme zeg , ik probeer het net uit en hij maakt echt ongelooflijk veel bijgeluid :( zelfs als je um op 1 pedaal aansluit dan issie nog nie echt stil :-? ik heb da ding op 4 verschillende adapters uitgeprobeerd en da maakt allemaal geen verschil, enig idee wat ik daar tegen kan doen?

om nog ff wa details te geven, ik heb 4 line 6 tonecore pedalen, die ik eerst met 4 losse adapters voedde, nu heb ik een daisy chain ( ik zag net toevallig dat er ibanez op stond, beetje vreemd eik maar goed) die gast in de muziekwinkel had um uitgezocht hij zei dat ie goed was voor line 6 tonecore pedalen, hij deed er ook een adapter bij.

maar ja met elke adapter afzonderlijk kan ik de pedalen wel voeden, maar aangesloten op de daisy chain geeft ie overdreven veel brom :-?

dano
22 september 2005, 15:49
is je adapter wel genoeg mA om zoveel pedalen te voeden? Gebruik je een line6adapter? Line6 is altijd een beetje apart. Misschien line6 mailen of zij aparte daisychains hebben?

Ronald
23 september 2005, 12:43
nou het aantal ampere is sowieso al genoeg, anders zouden de pedalen sowieso al nie werken lijkt me, het is gewoon dat ie ruis geeft.

en die daisychain werd me aangeraden door de verkoper dus je zou dan toch verwachten dat ie goed moet zijn

op de line 6 site staat wel bij FAQ dat je ze niet kan daisy chainen maar ja da zegt nog nie zoveel denk ik.

er zijn wel meer topics geweest over ruis door voeding maar die ken ik nie terug vinden, dus waar komt ruis over het algemeen dan door?

dano
23 september 2005, 14:34
slechte/goede patch en instrumentenkabels misschien? Wat gebruik je voor kabels?

Ronald
23 september 2005, 14:41
instrument kabels lijken me in orde hoor anders had ik er toch ook wel last mee gehad ?

wa bedoel je met patch?

Bl44t44p
23 september 2005, 16:49
instrument kabels lijken me in orde hoor anders had ik er toch ook wel last mee gehad ?

wa bedoel je met patch?

Kabels tussen je pedalen.


Maar je hebt dus die Boss PSA adapter gehaald? Waarom koop je niet gewoon een Line 6 adapter (volgens mij wel even duur ofzo).

Ronald
23 september 2005, 21:42
nee zo'n adapter had ik al nog van mn boss multieffect.

ik ging gewoon een daisy chain en die gast deed er ook meteen een adapter erbij dus ik dacht tja da zal wel goed zitten.

maar goed heb gewoon 4 verschillende adapters op da ding uitgeprobeerd en ze gaven allemaal net zo veel lawaai.

aan de kabels kan het dan toch nie liggen, want als ik gewoon losse adapters gebruiken dan doet ie wel gewoon zonder bij geluiden. moet dan toch aan de daisy chain zelf liggen ofzo?

Bl44t44p
23 september 2005, 23:14
Van de FAQ van de Line 6 Tonecore website:



Is there a power supply that powers more than 1 unit?
No, but we do have a power supply (DC-1) that will power one unit.

Can I daisy chain these on a power supply?
No, you will want to use isolated power supplies for each ToneCore.


Helaas dus :-?

Vampire
24 september 2005, 09:41
Geld terugvragen van de winkel ook, tenzij je van plan bent meer non-line 6 pedalen gaat aanschaffen. Iemand uit een winkel wordt wel geacht dit te weten lijkt me en ze zullen er ook niet moeilijk over doen denk ik.

Ronald
24 september 2005, 14:22
ja ik ga gewoon terug naar de winkel en vraag hoe ze die pedalen in de winkel dan voeden

want ze hebben daar namelijk de 6 tonecore pedalen gewoon klaar staan om uit te proberen, dus dan vraag ik gewoon hoe zo die voeden. ik neem namelijk aan dat die ook gedaisychained zijn.

Bl44t44p
24 september 2005, 18:16
ja ik ga gewoon terug naar de winkel en vraag hoe ze die pedalen in de winkel dan voeden

want ze hebben daar namelijk de 6 tonecore pedalen gewoon klaar staan om uit te proberen, dus dan vraag ik gewoon hoe zo die voeden. ik neem namelijk aan dat die ook gedaisychained zijn.

Misschien met een Voodoolab Pedal Power o.i.d.? Die heeft volgens mij wel geisoleerde outputs.

Ronald
24 september 2005, 19:15
mischien, da zou wel kut zijn als ik zo'n ding moet kopen want die is gewoon 200 euro ofzo :-? da vind ik echt ziek voor een voeding

Ronald
28 september 2005, 23:27
godverdomme ik ben terug naar de winkel geweest en dus gezegd dat ik last had van brom, die gast zei da de adapter die ik had meegekregen veel te zwak was, en da was dus ook zo

nu heb ik dus een zwaardere adapter maar hij bromt nogsteeds :(

nou aj bij conijn hebben ze een zo'n dunlop brock ding staan, voor iets van 130 euro, wel erg duur voor een voeding, maar ja ik kijk gewoon of dat dan wel werkt anders weet ik het ook nie meer.

istari
29 september 2005, 14:12
Ik heb een gestabiliseerde transfo van Elix gekocht in de electronicazaak,j dat ding gaat to 1000 mA (1 ampere) ik sluit er al mijn kleine pedaaltjes op aan, werkt perfect. Heb nu wel een treffelijk power supply aangeschaft voor mijn 'upcoming' pedalboard

Ronald
29 september 2005, 15:24
nou ik ben dus weer bij conijn geweest :s zegt die vent dat het kan liggen aan de aarding. want aan de adapter en de daisy chain lag het nie. dus dan ga ik zometeen maar es proberen of ik ze op een ander stopcontact kan aansluiten maar eerlijk gezegd heb ik er weining vertrouwen in.

SDMF_Lispel
29 september 2005, 15:57
gewoon proberen , daar kan het zeker aan liggen

Wouter1973
4 oktober 2005, 10:39
Ik gebruik zelf al járen een Ibanez adapter (500 mA) met Ibanez-5 daisy-chain. Sluit daar steevast een Korg tuner, Boss Delay/sampler, OD-2R, DS-1 en AW-2 op aan. Ik gebruik wel goede patchkabeltjes, die ik regelmatig vernieuw. Nooit last van een brom gehad, zelfs niet nu ik op mijn Dynacord Eminent I geen effects-loop meer heb.

zjanke
5 november 2005, 20:55
Ik heb dus ook een echopark gekocht, alleen werkt ie prima op mijn voeding (DC9, is een brick-clone) maar als ik er een ander effect bijhang begint ie te brommen :???:

Is de enige oplossing echt een andere adapter? (Aangezien ik geen PP2 ga kopen :evil: )

Robbert
5 november 2005, 21:08
Een Ibbi adapter is iets van 10 Euro...