PDA

View Full Version : Effectenbak doorgebrand?



Rob^
25 augustus 2005, 22:56
Hé luitjes.

Ik heb waarschijnlijk........ (nouja, ik weet het wel zeker) iets vreselijk stom gedaan. :oops:
Ik had nog n oud effectenbakkie (Korg G3)liggen om thuis n beetje te rommelen, maar plugde per ongeluk de verkeerde adaptor er in. (6v in plaats van 9v) :-?
Toen had ik n seconde of drie een hele mooie lichtshow..... alle leds werden oranje!!!! :razz:
Toen n brand lucht en .......je raad het al......... NIETS.

Nu is mijn vraag: valt dit nog te repareren of is ie rijp voor de vuilnisbak?

B.V.D
Gtz Rob

robert-gitarist
25 augustus 2005, 22:59
opzich zou er niets mee aan de hand moeten zijn.
Als je een 6V in een 9V aansluiting doet hoort ie het gewoon niet te doen of wat..maar hij hoord niet te gaan ruiken na brandlucht...niet je adaptor doorgebrand toevalig?

Robbert
25 augustus 2005, 23:11
opzich zou er niets mee aan de hand moeten zijn.
Als je een 6V in een 9V aansluiting doet hoort ie het gewoon niet te doen of wat..maar hij hoord niet te gaan ruiken na brandlucht...niet je adaptor doorgebrand toevalig?

+1

Rob^
25 augustus 2005, 23:33
Hoi

Dacht ik dus ook 6v kan nooit kwaad :-(
Ik heb het later met de originele adaptor geprobeerd ....en niets.
Ik baal er best wel van.
Ik heb dat ding tig jaar geleden gekocht en bijna nooit gebruikt (ik was toen zanger gitarist en vond het te veel gedoe)
Maar na n jaar of 5 a 6 niet gespeeld te hebben ben ik weer in n bandje gegaan als gitarist,en is t nog steedst niets in het band geweld ( ik geef de voorkeur aan losse pedalen) maar om thuis te spelen perfect!!!!

Ik ben bang dat ie overleden is.

Rob^
25 augustus 2005, 23:41
Haha

Only Robs allowed? :razz:

harrie-beton
26 augustus 2005, 00:02
kan zijn dat er slechts 1 diode stuk is.

Naar een deskundige ermee!

phx
26 augustus 2005, 08:54
Heb je toevallig een te lichte adapter erop aangesloten (te weinig ampere)?

Dirk_Hendrik
26 augustus 2005, 08:55
inderdaad,

Kan het zijn dat de de polariteit van die 6v adapter toevallig verkeerd was?

Vampire
26 augustus 2005, 10:55
Ik zou hem iig niet zomaar wegdonderen, maar langs gaan bij een winkel, of die er misschien meer vanaf weten.