PDA

View Full Version : hummmmmm brommm BRULLLLBROOOMMMMM!!!



Nocki
25 augustus 2005, 20:33
Vreselijk!!!

heb gisteren een marshall 8008 valvestate eindtrapje gekocht.
Ik hoopte met een "out" naar de g-major te gaan en vandaar naar de marshall eindtrap voor het effect geluid zodat het buizen geluid niet wordt aangepast. ik zal er even het een en ander aan moeten veranderen maar het gaat goed komen.

wat er echter niet goed komt is die vreselijke brom. en dan is het niet een buzzje of een brommetje maar echt een irritante harde zZZZZZZ door het geluid heen. andere kabels geprobeerd en het zit ergens tussen de preamp -fx- eintrap.

De eindtrap is er als laatste bij gekomen dus dat is de boosdoener samen met nog een. wat kan ik nu doen??? morgen eens proberen om de eindtrap los uit het rack te halen en dan nog eens te proberen. dan zou het met humfrees of zo wel op te lossen zijn. maar als dat het niet is. wat zou het dan kunnen zijn?

iemand een idee?

kabels zijn getest en goed.

stroom vanuit een ander punt uit huis halen lost het probleem niet op.

zou ik mischien de aarde van de eindtrap moeten afhalen???

wie laat zn licht schijnen...

NOcki

FNaRK
25 augustus 2005, 21:12
gewoon verkopen die eindtrap ...

:D

of eerst eens los testen of het de eindtrap wel is ?

Tubefreak
25 augustus 2005, 23:11
is het een zzzz of een hhhmmmm geluid? Maakt een groot verschil, mischien heb je gewoon een groundloop te pakken.

vinni
26 augustus 2005, 10:00
De eindtrap is er als laatste bij gekomen dus dat is de boosdoener samen met nog een.

Hoho!

Da's wel een erg snelle conclusie...."Dit is er als laatste bijgekomen DUS is dit de oorzaak"....Zo eenvoudig werkt het niet. Het kan ook zijn dat de eindtrap juist elders een probleem aan het licht brengt.
Wellicht de groundloops.....wie weet.....

Enne....Tip....
Als het niet te hard ruist of bromt.....gebruikt je noisgate op de G-major...
doe ik ook.

Vinni

vinni
26 augustus 2005, 10:01
De eindtrap is er als laatste bij gekomen dus dat is de boosdoener samen met nog een.

Hoho!

Da's wel een erg snelle conclusie...."Dit is er als laatste bijgekomen DUS is dit de oorzaak"....Zo eenvoudig werkt het niet. Het kan ook zijn dat de eindtrap juist elders een probleem aan het licht brengt.
Wellicht de groundloops.....wie weet.....

Enne....Tip....
Als het niet te hard ruist of bromt.....gebruikt je noisgate op de G-major...
doe ik ook.

Vinni

Nocki
26 augustus 2005, 11:00
Het is een snelle conclusie idd.

de brom is te irritant hard aanweig voor een noisegate. hij is dan wel weg.
de brom loopt in mn geluid door.

Nocki

Tubefreak
26 augustus 2005, 11:17
En als je de poweramp alleen aansluit op een speaker cab heb je geen last? Kans op een groundloop is groot en ook goed op te lossen.

kokeleko
27 augustus 2005, 00:51
Wellicht de groundloops

Of een groundloop, tis geen orgeltje vinnie. :D

Nocki
27 augustus 2005, 08:11
even getest gisteren en de boosdoener... hoe kan het ook anders lijkt de g-major te zijn.

de poweramp is eruit gegeaan en los aangesloten op de speakers geen brom. direct op de preamp van de markIv ook iet. alleen als de gmajor er tussen angt. even een beetje gerotzooid met de instellingen van de g-major heeft me wel minder brom opgeleverd maa nog niet genoeg.

om te checken op die groundloops, moet ik dan de aarde naar de gmajor of de poweramp even eraf halen?

Nocki

Ps. er staat valvestate op die poweramp. dus ik dacht dat er wel een preamp buisje inzat. helemaal niet dus.... stom joh...

kokeleko
27 augustus 2005, 08:45
Hoe heb jij die G majoor aan gesloten?

Nocki
27 augustus 2005, 09:18
Mark IV Rcording out (de eq zit na de fxloop dus hij kan niet in de fx loop. eq maakt een belangrijk deel uit van mn geluid.) naar de in van de gmajor. en van de gmajor naar de poweramp.

NOcki

kokeleko
27 augustus 2005, 09:28
Heb je patch kabels zonder massa?

Die kun je tussen je Marshall 8008 en je G-majoor doen.
Marshall en G-majoor maken massa via rack namelijk, en via je patchkabels.

Dubbel = loop.

Had jij niet die mesa 19" gemaakt?

Nocki
27 augustus 2005, 16:42
mn kabels zijn gewoon 2 polig geloof ik. dus geen massa. of wel dan???

vertel...

mn mesa mark IV is idd nu 19" geworden...

zou dat de enige moeten zijn die een arde verbinding heeft???

Nocki

kokeleko
27 augustus 2005, 17:05
Ik weet niet hoe jij die mesa 19"hebt gemaakt.
Als jij dat intern niet goed heb geaard kan dat een probleem opleveren, ik zeg ...kan.

Maar igg jouw kabels hebben dus wel massa.
Tip is zeg maar signaal en sleeve is dan de massa.

Of tussen je head en G-majoor de massa eraf of tussen je G- majoor en 8008 de massa eraf.

Gewoon een beetje uit proberen dus.

Nocki
27 augustus 2005, 20:02
dus de audio kabels alleen nog maar laten bestaan uit een kern zeg maar? ipv 2?

alvast erg bedankt.

Nocki

kokeleko
28 augustus 2005, 10:41
Klopt gewoon proberen.

Nocki
30 augustus 2005, 08:34
Iedereen vreselijk bedankt!!!

Het werk naar behoren en is super stil.

de gecombineerde gebluid van buizen en fx+transistor is verbazingwekkend lekker. nog niet in mn band lunnen proberen maar ik heb vroeger weleens zo gespeeld en ging dat ook super lekker. en als ik thuis alleen wil spelen kan de marshall ook super zacht met een leuk geluid en zet ik de mark IV op opname stand.. :-)

een gelukkige nocki....

kokeleko
30 augustus 2005, 08:43
Dus je brom is er uit??

Nocki
30 augustus 2005, 08:57
Super Stil.. de brom is eruit!
bedankt voor de tip ome ko ea

vester86
30 augustus 2005, 10:51
zie je wel dat je geen buizeneindtrap nodig hebt om een buizenvoorversterker lekker te laten klinken :-)

Nocki
30 augustus 2005, 11:00
eigenlijk geef ik juist aan dat dat niet zo is.

door de effecten (g-major) wordt het buizengeluid verziekt. daarom de kunstgreep om de effecten te laten worden versterkt door een andere eindtrap. een transistor eindtrap alleen voor de effecten.

hierdoor komt mijn buizen amp droog helemaal tot zijn recht...
het geluid zonder buizen amp alleen is leuk voor thuis en kleine dingen maar het beste klinkt het als het geluid door de eindtrap van de mark IV gaat

Nocki

Raffel
30 augustus 2005, 12:06
maar waar zat hem het probleem nu in?

Nocki
31 augustus 2005, 15:39
Aarde. lees ome ko zn post

LordRiffenstein
31 augustus 2005, 15:53
Aarde. lees ome ko zn post

Klei of zand??


:razz:

Nocki
31 augustus 2005, 15:59
ik durf het eigenlijk niet te zeggen.

het wasde combinatie van pot grond en poot aarde..

Raffel
31 augustus 2005, 16:11
jullie zijn raar...