PDA

View Full Version : Madamp ???



SimonS
25 augustus 2005, 18:54
Hallo!

Wie heeft er ervaring met de versterker-kits van http://www.madamp.biz ? Ik wil zelf eerst een Firefly (van AX84) maken, maar de A15 van Madamp lijkt mij ook een leuke amp.

Simon

Fumi SG
25 augustus 2005, 19:36
dat zijn volgens mij goede, duidelijke kitjes (handleiding enzo) en voor een hele nette prijs...

SimonS
26 augustus 2005, 00:03
zover was ik ook al :razz: heeft iemand hier dr eentje gebouwd?


Simon

SimonS
27 augustus 2005, 23:48
aah kom op ??? NIEMAND?? :(

het is zó enorm goedkoop, dr zal toch wel ergens op een onderdeel bezuinigd zijn ofzo?
Zijn dr nog goede (cq redelijk goedkope) alternatieven?

Simon

Fumi SG
27 augustus 2005, 23:56
check ax84.com (www.ax84.com) eens. Daar kun je kiezen uit verschillende modellen (van simpel naar ingewikkeld), en ook alles tegen lage prijzen. Zoiets als Madamp! :wink:

bentium
28 augustus 2005, 11:34
ik zit te overwegen om die A15 kit te kopen (samen met een V30 voor een combo te maken).
in combo stand voor thuisgebruik/repetitie (kan ik dan tegen een drummer tegenop met 15w?)
en dan de fxsend naar de fxreturn van mn 100W head (de head moet dringend een service krijgen, ie kraakt, dan kan ik meteen een fx send/return laten inbouwen (kan ik eigenlijk zelf ook wel doen :p)

Gretsch6120
29 augustus 2005, 15:12
Je moet je niet vergissen in die 15 watt. Hij gaat toch behoorlijk hard. Alleen je moet hem niet voor clean gebruiken dan, hij gaat wel flink vervormen op hogere volumes.

SimonS
29 augustus 2005, 16:30
vervormen? VERVORMEN??? dat is juist prrrrima :D

kdenk alleen dat hij het niet gaat redden tegenover een drummer, laat staan podium, of wel?

Simon.

nicoverduin
29 augustus 2005, 17:55
De spanningen zijn inderdaad een beetje laag. Dus op het podium kon het wel eens een probleem worden. Voor studiowerk prima volume.

Nico

JoostBaksteen
29 augustus 2005, 18:12
Maar met een PA moet je daar wel op het podium mee kunnen spelen... toch?

nicoverduin
29 augustus 2005, 18:15
Maar met een PA moet je daar wel op het podium mee kunnen spelen... toch?Dan kan je zelfs met het allerkleinste versterkertje bij wijze van spreken :-D :-D

JoostBaksteen
29 augustus 2005, 18:22
Maar met een PA moet je daar wel op het podium mee kunnen spelen... toch?Dan kan je zelfs met het allerkleinste versterkertje bij wijze van spreken :-D :-D

Het is toch ook veel stoerder om in je kuip te staan met je champje 8-), dan met een hele muur 4x12 kasten en een paar 100W versterkers zoals dat vroeger ging.

nicoverduin
29 augustus 2005, 18:24
Maar met een PA moet je daar wel op het podium mee kunnen spelen... toch?Dan kan je zelfs met het allerkleinste versterkertje bij wijze van spreken :-D :-D

Het is toch ook veel stoerder om in je kuip te staan met je champje 8-), dan met een hele muur 4x12 kasten en een paar 100W versterkers zoals dat vroeger ging.Als je in de kuip zou spelen (behalve in de zandbak dan :-D :-D :-D ) dan zou je de vraag niet stellen over een (very low budget) madamp

bentium
29 augustus 2005, 19:52
dus ik kan tegen een drummer/gitarist/bassist op een repetitie tege op met dit ampie??
clean maakt niet veel uit :p, kga er namelijk een van mn transistorampen laten staan, met a/btje ervoor:)

JoostBaksteen
29 augustus 2005, 20:28
dus ik kan tegen een drummer/gitarist/bassist op een repetitie tege op met dit ampie??
clean maakt niet veel uit :p, kga er namelijk een van mn transistorampen laten staan, met a/btje ervoor:)

Ik denk niet dat je begrijpt wat we bedoelen, PA betekent dat je met een microfoon je geluid versterkt. Dan zou je dus ook je cleane geluiden kunnen versterken. Als jij in je oefenruimte PA hebt kan dat dus, anders hangt het erom....

SimonS
29 augustus 2005, 22:37
stel dat je dit bouwt , in een combootje met 2x 12" speakers. Dan sta je toch wel steviger tegenover een hardmeppende drummer, denk ik? Of is dat verschil marginaal?

@Gretsch6120: kheb nog een vraag over het gebooste 2de kanaal. Hoe zou je dit omschrijven, qua sound? Is de sound uit jouw amp vergelijkbaar met de samples op de site?


Simon

Gretsch6120
29 augustus 2005, 22:50
zeer vergelijkbaar met de samples... je moet ervan houden....

bentium
29 augustus 2005, 23:12
dus ik kan tegen een drummer/gitarist/bassist op een repetitie tege op met dit ampie??
clean maakt niet veel uit :p, kga er namelijk een van mn transistorampen laten staan, met a/btje ervoor:)

Ik denk niet dat je begrijpt wat we bedoelen, PA betekent dat je met een microfoon je geluid versterkt. Dan zou je dus ook je cleane geluiden kunnen versterken. Als jij in je oefenruimte PA hebt kan dat dus, anders hangt het erom....ik weet wel goed genoeg wat een PA is hoor ;) (ik heb namelijk zelf een klein PA systeempje ;))
en nee, op ons repetitiekot hebben we niet echt een PA die in staat is dit goed te doen

qwerty
30 augustus 2005, 19:25
mijn eigenbouw-hotrod-sort-of-champ heeft een watje of 6-8 en komt prima boven een drummer uit.
Speakers maken zoveel verschil, de efficientie verschilt enorm.

eminence heeft zijn geweldige redcoat-series met een gevoeligheid van 103 dB en dat maakt van een klein versterkertje al een enorm monster!