PDA

View Full Version : fernandes



vally
25 augustus 2005, 19:34
weet er iemand over deze gitaar? is hij goed? en 900€ waardig?
het is een fernandes monterey.
http://img267.imageshack.us/img267/6480/bigmontereyeliteiv15um.jpg

Orpheo
25 augustus 2005, 20:31
weet er iemand over deze gitaar? is hij goed? en 900€ waardig?
het is een fernandes monterey.
http://img267.imageshack.us/img267/6480/bigmontereyeliteiv15um.jpg

ik vind dit een van de gaafste LP klonen die er zijn. klinkt verdomd goed, speelt ook wel okay.

maar 900 is wel wat veel. op ebay zie je ze vaak iets goedkoper.

vally
25 augustus 2005, 20:57
ebay is dan 2dehands é

taylor
26 augustus 2005, 11:34
nee hoor je hebt ze nieuw al voor iets van 650+ euro dus 900 is echt te veel,over algemeen zijn fernandes gitaren van erg goede kwaliteit en bespeelbaarheid na mijn idee een van de betere in deze prijsklasse.

duckman
26 augustus 2005, 13:20
Weet iemand waar in Nederland ze Fernandes hebben?
Ik zie ze namelijk nooit...

thanx.

mazzel,
Arjan

interessander
26 augustus 2005, 13:49
Bij max guitars in Den Haag staan twee ravelle's.

http://www.maxguitar.nl/menu04i_e.htm ergens op driekwart.

Ben zelf wel bewnieuwd naar zo'n sustainer.

Tupelo
26 augustus 2005, 13:53
Heb eens zo een custom model van ze gehad. APG500 geloof ik (niet 100 dus..) vind ik nu niets meer over terug. Was een PRS-achtig model, mahogany body, leipe flame top, Floyd & dimarzio's. Gitaar is ooit omgevallen & had toen een flinke nekcrack. Heel erg spijt van. Ontzettend goede gitaren, flink ondergewaardeerd.

duckman
26 augustus 2005, 14:44
Bij max guitars in Den Haag staan twee ravelle's.

http://www.maxguitar.nl/menu04i_e.htm ergens op driekwart.

Ben zelf wel bewnieuwd naar zo'n sustainer.

Thanx!!
Toch eens uitproberen...

olaf reijnders
26 augustus 2005, 16:00
Heb eens zo een custom model van ze gehad. APG500 geloof ik (niet 100 dus..) vind ik nu niets meer over terug. Was een PRS-achtig model, mahogany body, leipe flame top, Floyd & dimarzio's. Gitaar is ooit omgevallen & had toen een flinke nekcrack. Heel erg spijt van. Ontzettend goede gitaren, flink ondergewaardeerd.

Was de breuk niet te repareren?

maarten69
26 augustus 2005, 18:16
die gitaar wil ook nog een keer hebben, beide zwart wit en wit zwart!

E-J
26 augustus 2005, 18:33
ja...mooi ding !

Zijn die onderste switches om de humbuckers te schakelen naar singecoils (hoe heet dat ook al weer)?

Mitch
26 augustus 2005, 18:40
Nee, dat zijn de sustainer switches.
900E vind ik een beetje duur voor deze, volgens mij zijn alleen de luxere zo duur, bijv. die met die mooie top bij MaxGuitar. Ze zullen je daar vast meer kunnen vertellen over de prijzen...

vally
29 augustus 2005, 15:41
weet iemand of jij dit model in belgie kan kopen?

vally
29 augustus 2005, 15:42
weet iemand of jij dit model in belgie kan kopen?

vista
29 augustus 2005, 18:13
Vally, ik ben van Oost-Vlaanderen en heb zowat alle winkels in de streek al bezocht, maar zo'n Fernandez nog nergens tegengekomen .. jammer!

Als je ze echt wil -> importeren uit de USA :wink:

gloria
30 augustus 2005, 17:15
ha heyy :D nog een aalstenaar!
In oktober zou ik me een fernandes ravelle aankopen, maar dit doe ik sowieso in duitsland...munchen, of ja waar kan je dat kopen anyway :oops:

vista
31 augustus 2005, 14:04
Oilstjenier.. doen! :wink:

vally
8 september 2005, 19:19
weet iemand welke er het best clean klinkt? de deluxe of de elite :oops:
of welkeen er gewoon de beste keuze is

hansies
7 oktober 2005, 13:30
Vally, ik ben van Oost-Vlaanderen en heb zowat alle winkels in de streek al bezocht, maar zo'n Fernandez nog nergens tegengekomen .. jammer!

Als je ze echt wil -> importeren uit de USA :wink:

respect man, ik beluisterde wat mp3's van WAXFLOWER.............prachtig prachtig en echt machtige punkmuziek waaaaaaaaaaauuuuuuuwwwww
"keep up the good work" en veel lol. :wink:

vista
8 oktober 2005, 19:04
Thx dude :wink:

vista
7 november 2005, 01:51
In oktober zou ik me een fernandes ravelle aankopen, maar dit doe ik sowieso in duitsland...munchen, of ja waar kan je dat kopen anyway

En, al één gekocht ondertussen? :wink:

vally
7 november 2005, 14:03
jup
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=65756

gloria
7 november 2005, 17:15
ik nog niet nee :(
Had me laten verleiden door die ovation pinnacle ;)
Maar nog steeds evenveel gas hoor :D ooit komt ie er, ooit...en dan onmiddelijk de pickups wit en volledige rechthoekjes in de hals :D

Orpheo
7 november 2005, 17:31
ik nog niet nee :(
Had me laten verleiden door die ovation pinnacle ;)
Maar nog steeds evenveel gas hoor :D ooit komt ie er, ooit...en dan onmiddelijk de pickups wit en volledige rechthoekjes in de hals :D

waarom volledige driehoekjes? juist die split maakt t origineel...en geen les paul wannabe.

gloria
7 november 2005, 17:34
Hey ik zie dat je met waxflower zelfs hebt opgetreden in de cirque :D hoe - the fak - speelde je dat klaar :razz:

gloria
7 november 2005, 17:36
ik nog niet nee :(
Had me laten verleiden door die ovation pinnacle ;)
Maar nog steeds evenveel gas hoor :D ooit komt ie er, ooit...en dan onmiddelijk de pickups wit en volledige rechthoekjes in de hals :D

waarom volledige driehoekjes? juist die split maakt t origineel...en geen les paul wannabe.

Hellaba, ik ben helemaaaal geen les paul wannabe...


:( betrapt...
Nee, kzie gewoon veel liever die gewone rechthoekjes, zoals op men epi :)

Orpheo
7 november 2005, 17:51
ik nog niet nee :(
Had me laten verleiden door die ovation pinnacle ;)
Maar nog steeds evenveel gas hoor :D ooit komt ie er, ooit...en dan onmiddelijk de pickups wit en volledige rechthoekjes in de hals :D

waarom volledige driehoekjes? juist die split maakt t origineel...en geen les paul wannabe.

Hellaba, ik ben helemaaaal geen les paul wannabe...


:( betrapt...
Nee, kzie gewoon veel liever die gewone rechthoekjes, zoals op men epi :)

neej, JIJ niet. die gitaar!! nu is dat ding heel origineel, lekker eigenwijs. rechthoekies zijn echt YAK, maakt het plomp, alleen op les paul customs zijn rechthoekjes mooi. en trapezoids zijn ook niet mooi, omdat dat, zoals ik al zei, t karakter van de gitaar sloopt. maar he, wie ben ik? tis mijn gitaar niet, noch mijn geld.

vista
7 november 2005, 18:52
Proficiat Vally, verrrrry nice, heb ik ook wel nog interesse in (naast een Tele, Toronado, Firebird ... :wink: ) :P

Gloria, ik ben pas een jaar bij Waxflower, geen idee hoe ze dat toen geflikt hebben :lol:

gloria
7 november 2005, 22:45
kzou het ze eens in een héééél goed gesprek vragen :lol: