PDA

View Full Version : Wie kan mijn 1978 Westminster Mustang upgraden?



KurtCobain
25 augustus 2005, 18:50
Hallo,

ik heb een vraagje.
ik heb een (fender copie) Westminster Mustang uit 1978.
( plaatjes http://photobucket.com/albums/b144/dwsoamission/ )
2 Single coil pickups met 2 3-way switches AAN/UIT/PHASE
Mijn mustang heeft iets andere switches dan de Fender Mustang...want de switch van de Fender heeft 8 poten op een switch, en die van mij 6 poten. maar terzijde.
Ik heb een Duncan JB Humbucker gekocht en zou die graag in de brug willen hebben. :razz:

En mijn vraag is:
Kunt u de SingleCoil vervangen door mijn JB Humbucker?
Kunt u het opnieuw bedraden, dat het niet AAN/UIT/PHASE IS, maar dat de brug switch werkt als;
SERIE/SINGLE(coil-split)/Parallel
en de Neck als;
BRUG/NECK/ALLEBIJ

Ik weet niet zeker of de Switches dan vervangen moeten worden voor de nieuwe bedrading..als het wel het geval wil ik ze wel kopen (ik zou ook graag willen weten welke)en als het kan wil ik ze bij u kopen

En als laatst, wat gaat dit ca kosten? :-D

PS. er moet wat hout uit de gitaar worden gesneden en plastic uit de Pickguard, maar dat kan ik zelf doen :roll:

Groet, Victor

Bewerkt:
En graag niet iemand die 400 euro ofzo ervoor wil, maar iemand die het leuk vind om dit te doen en om anderen te helpen. Ikzelf ben 16, woon in Doorn, en ben gek op Nirvana (vandaar een Mustang en een Duncan JB :razz: )

Javaca
25 augustus 2005, 19:01
Hoi KurtCobain
Ik wil er weleens naar kijken maar heb de komende tijd weinig tijd. Kun je zelf solderen?

Ton van Ginkel in Wijk kan het ook, maar die is over het algemeen vrij duur.
Ik woon trouwens in het dorpje naast dat van jou.

Ow wacht ik zie je msn-adres ineens... Jij werkt toch ook bij AH in Doorn? Ik ben 'Jan van de Deli' :lol:

KurtCobain
25 augustus 2005, 19:07
(0_o)

Ja...dat ben ik ja, Victor van de AH in doorn, wow over toeval gesproken. Dit bestaat toch niet, haha :D

Javaca
25 augustus 2005, 19:09
Ik ben die halve zool met dat baardje die op zaterdag achter de deli staat.

KurtCobain
25 augustus 2005, 19:10
Laat me raden, JAN, de broer van PETER die op de TRIANGEL zat bij mij in de klas??

Javaca
25 augustus 2005, 19:11
idd

Wouter J
25 augustus 2005, 19:14
Je had je wat tijd kunnen besparen door een JB Junior van Duncan te kopen dat is het zelfde element maar dan verkleind tot singlecoil formaat.

Dan hoefde je de slagplaat niet te verzagen en de body niet breder uit te frezen.

KurtCobain
25 augustus 2005, 19:15
@ wouter.

Ja, maar ik ben geen technicus en heb echt gee idee hoe ik die switches zo krijg. Ik kan wel solderen, tuurlijk, maar dat is andere koek

olaf reijnders
25 augustus 2005, 19:22
Waarom wil je dat? De kopieen van Matsomuko (goed gespeld?) die dus ook voor Ibanez bouwden, zijn in trek. Als hij origineel is, zou ik 'm zo laten. Vooral 7ender kopieen uit deze fabrieken zijn gewild.

KurtCobain
25 augustus 2005, 19:26
omda'k niet zo van de Single-Coil sound hou....het is gewoon een en al herrie vind ik. Maar het past ook gewoon niet bij mijn stijl, voor anderen is het muziek in de oren, maar voor mij is dat niet het geval =/

olaf reijnders
25 augustus 2005, 22:02
Dan kan je toch beter een JB Junior erin zetten, toch? Scheelt je freeswerk en de waarde van je gitaar gaat sterk achteruit. Tis namelijk bijna een Ibanez en die zijn gewild.

KurtCobain
25 augustus 2005, 22:13
Tja, ik ben toch niet van plan om em te verkopen...
En de Junior is nou niet NET zo goed als een Fullsized Humbucker.

mustang16
21 augustus 2006, 12:26
Ik was wat aan het zoeken naar copie's van fender mustang en ik kwam deze toppic tegen. Ik heb geen nieuwe toppic geopend maar vraag het hier maar in. Weet iemand waar ik een copie van fender mustang kan kopen die niet te duur is (mag 2dehands, geen STAGG,(die zijn lelijk en slecht)? Zoeits als in deze toppic.