PDA

View Full Version : gretsch G5570 Elliot Easton?



25 augustus 2005, 18:16
hey,

kben op zoek naar een gitaar die zowat alle stijle aankan, maar vooral goed is voor (hard)rock. zelf dacht ik aan een gretsch elliot easton, maar wat denken jullie erover. Of rade jullie mij iets totaal anders aan?

budget ligt rond de 850 euro.

Ritch
25 augustus 2005, 18:20
Een Gib LP Faded zouden de meesten (denk ik) hier zeggen... De Gretsch die jij bedoelt is dan niet de Amerikaanse versie maar wss een Koreaanse. (Over 850 euro gaat het hier he :wink: ) Misschien een tweedehands Gibson SG'tje op de kop tikken.. iig met 850 euro kom je een heel eind!

Orpheo
25 augustus 2005, 18:21
2ehands les paul studio. perfect voor blues tot heavy metal.

anders een strat met hum in de brug.

je kan natuurlijk ook een goedkope japanse LP nemen, nieuwe pups indoen, die single schakelen en een bigsby erop zetten. leuke middenweg tussen LP en strat denk ik.

(of epi LP en MiM strat....heb je t allebei :D )

25 augustus 2005, 18:35
niet dat ik die gretsch moet hebbe, maar is die van kwaliteit goed (al komt ie van korea)? hij kost tog al wel een behoorlijk bedrag, of ben ik verkeerd?
als ik zo lees wat er allemaal bijstaat geschreven... of zou dat een simpele verkoopstruc zijn :)
in ieder geval al bedankt voor de reacties

guitartub
25 augustus 2005, 18:38
Heb je die Gretsch al getest?
Eerst doen voordat je naar andere merken gaat kijken, anders weet je zelf niet waarover je praat. Maar voor het geld dat je daarvoor uit moet geven zijn iig zat goede alternatieven te krijgen.
En ik ga nu eens GEEN merken roepen 8-)

Tupelo
25 augustus 2005, 21:00
Een Gib LP Faded zouden de meesten (denk ik) hier zeggen... De Gretsch die jij bedoelt is dan niet de Amerikaanse versie maar wss een Koreaanse. (Over 850 euro gaat het hier he :wink: )

So what dat ze uit Korea komen. :???:

Zijn puike gitaren & niet alles wat uit de States komt is daardoor meteen super. Heb ze onlangs beide geprobeerd & ik vind die LP Faded wel o.k. maar de Gretsch beviel me beter; sound & hardware leken me beter.

guitartub
25 augustus 2005, 21:15
Een Gib LP Faded zouden de meesten (denk ik) hier zeggen... De Gretsch die jij bedoelt is dan niet de Amerikaanse versie maar wss een Koreaanse. (Over 850 euro gaat het hier he :wink: )

So what dat ze uit Korea komen. :???:

Zijn puike gitaren .

Bezit zelf een Koreaanse Gretsch en een Koreaanse Guild (DEarmond). Kosten geen rib uit je lijf en zijn gewoon GOED!

Ritch
25 augustus 2005, 22:57
Een Gib LP Faded zouden de meesten (denk ik) hier zeggen... De Gretsch die jij bedoelt is dan niet de Amerikaanse versie maar wss een Koreaanse. (Over 850 euro gaat het hier he :wink: )

So what dat ze uit Korea komen. :???:

Zijn puike gitaren & niet alles wat uit de States komt is daardoor meteen super. Heb ze onlangs beide geprobeerd & ik vind die LP Faded wel o.k. maar de Gretsch beviel me beter; sound & hardware leken me beter.

Voor de duidelijk; ik maak de topicstarter alleen duidelijk dat hij voor dit geld geen Amreikaanse krijgt. Er is bij mijn post geen enkele vorm van 'minachting' oid. (Verder heb ik een :wink: gebruikt) :wink:

maylingjv
26 augustus 2005, 09:46
als ge gretsch wilt maar dan kwalitatief : Duesenberg

...rock...
26 augustus 2005, 12:34
als ge gretsch wilt maar dan kwalitatief : Duesenberg
daar geef ik je gelijk in (al telt dit niet voor alle Gretsch gitaren!) maar een Duesenberg voor 850 euro???

harrie-beton
26 augustus 2005, 13:04


waarom die ene gretch? Heb je er niet op gespeeld????
Bij gitaren kopen is erop spelen verplicht vind ik. Waar is die winkel met die Koreaanse plank?

foto of url


hb

omni
26 augustus 2005, 14:08
Ik had vroeger zo'n koreaanse Elliot Easton de G1570. Een erg goede gitaar. Ik heb hem weg gedaan om het toch niet helemaal mijn stijl was.
Ik had wel de humbuckers vervangen door TV jones en dat scheelde echt. Tegenwoordig (zeg maar sinds Fender zich met Gretsch bemoeit) worden de electromatics in China gemaakt. Die heb ik ook in mijn handen gehad maar dat vond ik toch een stuk minder. Door de Bigsby en de top is het een vol klinkende gitaar. Wat je ook van Gretsch mag verwachten. Ik vind de klank vooral geschikt voor vette blues of rockabilly achtige muziek. Maar hardrock dat weet ik zo net nog niet. :D

omni
26 augustus 2005, 14:08
Ik had vroeger zo'n koreaanse Elliot Easton de G1570. Een erg goede gitaar. Ik heb hem weg gedaan om het toch niet helemaal mijn stijl was.
Ik had wel de humbuckers vervangen door TV jones en dat scheelde echt. Tegenwoordig (zeg maar sinds Fender zich met Gretsch bemoeit) worden de electromatics in China gemaakt. Die heb ik ook in mijn handen gehad maar dat vond ik toch een stuk minder. Door de Bigsby en de top is het een vol klinkende gitaar. Wat je ook van Gretsch mag verwachten. Ik vind de klank vooral geschikt voor vette blues of rockabilly achtige muziek. Maar hardrock dat weet ik zo net nog niet. :D

GuitarMaster
26 augustus 2005, 14:20
Hard Rock kan zeker ook wel, luister maar naar Black Shuck van The Darkness, =een Elliott Easton Gretsch over een Marshall.

harrie-beton
26 augustus 2005, 14:35
the darkness is geen hard rock

beetje glam rock en veel ac dc riffjes


Dat nummer is trouwens wel erg lekker
Mooie riff in E