PDA

View Full Version : 19" FX op een Marshall TLS-100w



FNaRK
25 augustus 2005, 14:37
wij spelen begin september in Zweden en kregen vandaag de lijst met de aanwezige backline ....
voor de gitaristen staan er Marshall TLS-100w met 4x12 cabs .
Iemand bekend hiermee en kan ik zonder problemen mijn Line6 POD Pro via de FX loop inprikken (de return toch ?) zodat ik alleen de power-amp gebruik.
Dit scheelt me namelijk een hoop gesleep met mijn eigen MESA eindtrap :wink:

gr. Mario

wanna1
25 augustus 2005, 14:45
In de return ja.

De TSL klinkt best lekker vet, en zonder de Line 6 beter.
Probeer hem maar eens zonder de 6.

wanna1
25 augustus 2005, 14:48
Hoe gebruik, je de Line6 eigenlijk?

Je wilt toch niet zeggen dat je de scheur uit dat bakkie gaat halen. (ja dat ga je wel, is waar ook)

Kun je niet veel beter de line6 compleet in de effectloop zetten en alleen de chorus, delay, whatever uit het bakkie halen, en de scheur uit de TSL??

FNaRK
25 augustus 2005, 14:51
zou op zich geen slecht idee zijn, maar we komen vrijdagmiddag aan, moeten vrijdagavond spelen en ik heb dus geen tijd om uitgebreid te gaan pielen / tweaken ....

Dus ja, de POD gaat als pre-amp / FX mee en ipv van mijn MESA eindbak wil ik dan de power-amp van de TLS gaan gebruiken.

BlackSun
25 augustus 2005, 15:30
pssst... TSL niet TLS :cool:

ik heb vaak een pod over eindtrap van vertserkers gebruikt maarre..heb er nog nooit eene cht goed geluid uitgekregen. met aparte poweramps wel. Op de een of andere manier zit er toch een verschil in. TSL eindtrap heb ik echter nog niet gebruikt...

Mr.Bluesbreaker
25 augustus 2005, 15:34
De effectsloop op een TSL (de mijne dan, 60 watt top) is zo bruikbaar als een stuk %$&@.
Geen volume, veel ruis en een baggersignaal. Op een valvestate is de loop zelfs nog vele malen beter. Ik denk ik zeg het voor de zekerheid even, maar nogmaals misschien is het bij de 100 watter minder erg.

P.s- waar speel je ergens in Zweden?

zjanke
25 augustus 2005, 16:03
Bekend probleem, de mijne is ook niet je van het. Ik heb er echter wel een bruikbare oplossing voor, patchkabeltje van send naar return en je hebt een perfecte volumeboost via je fx-knop op je voetpedaal. :D

FNaRK
25 augustus 2005, 16:35
ik ga niet de loop gebruiken, enkel de "return" om (hopelijk) deze manier de pre-amp te omzeilen

Dat kan toch gewoon :???:

BlackSun
25 augustus 2005, 16:41
Het kan prima hoor. Maar zoals ik al zei heb ik geen goeie ervaringen met aparte pre-amp op eindversterker van een versterkerker in tegenstelling tot met aparte eind versterker, zoals jouw mesa.

iam
25 augustus 2005, 16:52
ja waar moet je spelen?

ik zit van 4-9 in malmö :)

Punkrockerke
25 augustus 2005, 17:18
De effectsloop op een TSL (de mijne dan, 60 watt top) is zo bruikbaar als een stuk %$&@.
Geen volume, veel ruis en een baggersignaal. Op een valvestate is de loop zelfs nog vele malen beter.
Ben je zeker dat het niet specifiek aan jouw amp ligt?
Ik heb een 100W top, en bij mij werken beide effectloops gewoon goed, zonder ruis e.d...

Een POD in de FX-return gaat prima, maar ik weet ook niet of het zal klinken. Maar een TSL is geen amp van "inpluggen en spelen", dus als je niet veel tijd hebt om de settings goed af te stellen, is het natuurlijk een handige mogelijkheid.

wanna1
25 augustus 2005, 17:42
Bekend probleem, de mijne is ook niet je van het. Ik heb er echter wel een bruikbare oplossing voor, patchkabeltje van send naar return en je hebt een perfecte volumeboost via je fx-knop op je voetpedaal. :D

Vertel es meer dit snap ik niet

Michael AE
25 augustus 2005, 17:57
pssst... TSL niet TLS :cool:


ik heb vaak een pod over eindtrap van vertserkers gebruikt maarre..

BlackSun
25 augustus 2005, 18:16
@Michael: Ik wees hem er alleen op dat er geen TLS bestaat, aangezien hij consequent TLS schreef ipv TSL was dit geen typ/spelfout, dat van mij duidelijk wel he...

Punkrockerke
25 augustus 2005, 19:42
Bekend probleem, de mijne is ook niet je van het. Ik heb er echter wel een bruikbare oplossing voor, patchkabeltje van send naar return en je hebt een perfecte volumeboost via je fx-knop op je voetpedaal. :D
Vertel es meer dit snap ik niet
Je stopt een patchkabeltje, of dummyjack in de return van je effectloop, daarna draai je de knop 'fx-mix' een beetje open (op 2 ofzo). Dan schakel je met de footswitch de effectloop aan, waardoor je in principe wat volume verliest. Als je dan voor solo's e.d. je effectloop 'uittrapt' gaat je volume terug naar het oorspronkelijke niveau.

zjanke
25 augustus 2005, 19:48
Je stopt een patchkabeltje, of dummyjack in de return van je effectloop, daarna draai je de knop 'fx-mix' een beetje open (op 2 ofzo). Dan schakel je met de footswitch de effectloop aan, waardoor je in principe wat volume verliest. Als je dan voor solo's e.d. je effectloop 'uittrapt' gaat je volume terug naar het oorspronkelijke niveau.

Ik doe het dus andersom, een patchkabel van "out" naar "in" en mijn volumeknop rond 5 (ik heb hem op mijn gehoor opengedraaid, weet dus niet zeker of het 4, 5 of 6 is :wink: ) en als ik mijn fx aanzet, heb ik dus net effe wat meer volume.