PDA

View Full Version : Heb zojuist mijn Gibson SG Classic binnengekregen!



Bobbel
25 augustus 2005, 12:50
verdomme werkt het weer niet in één keer...

Bobbel
25 augustus 2005, 12:50
Hey...

Ik ben zo blij... ik ben zo blij dat mijn neus van voren zit en niet opzij...

maar ff zonder dolle... ik heb zojuist mijn Gibson SG Classic ontvangen...

Nou eerste indruk... fragielgitaartje... maar tijdens het spelen bleek het wel mee te vallen toen ik aan de nek begon te sjorren... het kop zwaar zijn valt best mee...
En toen kwam het geluid... en wat moest ik daar aan wennen... maar toen het enigsinds goed stond klonk het wel mooi... het spelen daarintegen viel erg tegen... althans ik moet eraan wennen, want ik ben alleen maar Fender gewend en dit is toch andere koek... maar dat heeft tijd nodig... voor fingerpicking vind ik de snaren te dicht op elkaar zitten... bij mijn stratocaster zitten ze minder dicht op elkaar... Maar die P-90's hebben wel een fantastisch geluid...

Al met al een goede gitaar!

(en ik kan er weer één van mijn lijstje schrappen, nu nog een Rickenbacker 330 en een Fender Mustang uit 1964)

hier zijn de foto's die ikzelf heb genomen...

http://www.muddybank.com/afbeeldingen/gitaar/sg/groepsfoto.jpg

http://www.muddybank.com/afbeeldingen/gitaar/sg/closeupgroep.jpg

http://www.muddybank.com/afbeeldingen/gitaar/sg/closeupsg.jpg

http://www.muddybank.com/afbeeldingen/gitaar/sg/koppenbijelkaar.jpg

http://www.muddybank.com/afbeeldingen/gitaar/sg/kopsg.jpg

BassAgent
25 augustus 2005, 12:57
Vet man! Gefeli!

EpiCenturiesAWAy
25 augustus 2005, 12:59
Vette SG! Maar dat heeft toch echt wel niet lang geduurd hé, de verzending enzo. Als die van Amerika moest komen :???:

Bobbel
25 augustus 2005, 13:00
Hij is maandag verzonden en vandaag een uur geleden ontvangen... vanuit engeland

BartL
25 augustus 2005, 13:01
Vette plank! Nu wordt het vast tijd dat je 1 van je 2 Fenders wegdoet....right? :-D 8-) :cool:

EpiCenturiesAWAy
25 augustus 2005, 13:04
Hij is maandag verzonden en vandaag een uur geleden ontvangen... vanuit engeland

Ah oké sorry dan heb ik iets verkeerd gelezen :) Nog veel plezier!

Anders_Destium
25 augustus 2005, 13:05
Gefeliciteerd, en nou maar spelen!

Bobbel
25 augustus 2005, 13:06
Vette plank! Nu wordt het vast tijd dat je 1 van je 2 Fenders wegdoet....right? :-D 8-) :cool:

nou geloof het of niet... maar zonet speelde ik weer op mijn strat :-D

GeddyLee
25 augustus 2005, 13:07
prachtig!!

Orpheo
25 augustus 2005, 13:17
mooie plank!! veel speelplezier. en hopelijk kap je nu eens met die strat en vooral die jaguar :D



just kiddin :wink:

Harry
25 augustus 2005, 13:19
in 1 woord geweldig!!!! Maar fingerpicking? Op deze gitaar moet geramd worden, en als het niet went wil ik hem wel :D

Quink
25 augustus 2005, 13:27
het spelen daarintegen viel erg tegen...

Mooi! Ermm, ik bedoel, wat vervelend voor je! Ik zou zeggen: ditch the bitch!

Ik ben wel bereid je er voor een redelijke prijs vanaf te helpen hoor! Wat over hebben voor je medemens en zo......

:D


Gefeliciteerd! Hele mooie gitaar! Staat bij mij in ieder geval op het "moet aangeschaft" lijstje.

marc_o
25 augustus 2005, 13:32
Tof ding. Ik moest destijds wel wennen aan het feit dat je rechterhand in verhouding veel verder naar voren ging met bespelen t.o.v. een strat, waar de snaren verder over de body lopen..

Mitch
25 augustus 2005, 13:45
... voor fingerpicking vind ik de snaren te dicht op elkaar zitten... bij mijn stratocaster zitten ze minder dicht op elkaar...
:seriousf:
Dat je 't überhaupt probeert man....knallen op dat ding !

Gefeliciteerd met je eerste goed smoelende gitaar :wink:

Bobbel
25 augustus 2005, 14:19
bedankt voor de leuke reacties, maar dat fingerpicking probeerde ik omdat de elementen toch warmer klinken en dat waarschijnlijk wel mooier klinkt in Black Bird...

en Seymour Paul ik blijf mijn Jaguar het mooist vinden... :wink:

Fuhgawz
25 augustus 2005, 14:34
:O Is dit dezelfde Bobbel die eerder alles wat geen Fender was afkraakte!?
Gefeliciteerd met de aanschaf van een echte gitaar! ;) Hij ziet er iig erg geil uit.

Nickname
25 augustus 2005, 15:53
Jah gefeliciteerd!! errug vette plank! maare, fingerpicking? wtf! gebruik es gauw dit dingetje -> :speed:

Daniël_san
25 augustus 2005, 16:01
gefeli, mooie gitaar!

maarten69
26 augustus 2005, 13:19
vet!


dat zegt het wel in 1 woord

THW
26 augustus 2005, 13:56
De Gibson SG is idd wel ff wennen maar als je eenmaal eraan gewent bent wel niks anders (dat was bij mij iig wel zo :D )
Gefeliciteerd! :-D

omni
26 augustus 2005, 14:57
mooie gitaar! Ik heb zelf een LP met p90's en ik vind het zelf hele fijne elementen. Ze klinken helemaal niet zwak of dun in vergelijking met humbuckers, maar hebben wel dat schreewerige van singlecoils. wat ik heerlijk vind. Het mooist vind ik dat geluid wat je krijgt als je en vet akkoord aanslaat met veel distortion en dan zachtjes dempt met je frethand. pieeeep Dat heeft volgens mij geen enkel ander element zo sterk. luister maar eens naar en Social Distortion plaat of die nieuwe van Greenday. Onmiskenbaar :D

kblanken
26 augustus 2005, 15:25
Blijft 1 van de mooiste gitaren ooit! Ik heb zelf een Pete Townsend signature, een kopie van een oude special (niet de customshop versie, maar wel zeer smakelijk). Kan dat ding neerzetten en er dan heerlijk een half uurtje naar gaan zitten kijken... Het klopt gewoon allemaal.
Nadeel: ik vind SG altijd wel wat fragiel aandoen, en deze weegt ook nog eens niets. Ik durf hem eigenlijk niet ergens mee naar toe te nemen. Volgens mij was dit ook 1 van de redenen dat Pete erop speelde, makkelijk te slopen!

Bobbel
26 augustus 2005, 17:09
Dat gevoel heb ik dus ook... bij mijn Fenders heb ik het gevoel dat ik echt wat in mijn handen heb, maar bij de SG lijkt het wel een stuk speelgoed...

En ik heb een Line6 Guitarport gekcoht, maar dat werkt nog niet... krijg er geen geluid uit, terwijl alle lampjes branden... heel vaag...

*Offtopic... heb vandaag mijn laptop binnengekregen... en nu is het afgelopen met de cadeau's...

Axl Rose
26 augustus 2005, 18:10
Gefeliciteerd man!! :D

Walternativo
26 augustus 2005, 18:54
mooi ding vet geluid :) (ik snap trouwens echt niet waarom mensen elkaar feliciteren met een nieuwe gitaar, wat? Is t een baby? Een prestatie, veel geld uit te geven?)

vulvasonic
27 augustus 2005, 00:52
Dat gevoel heb ik dus ook... bij mijn Fenders heb ik het gevoel dat ik echt wat in mijn handen heb, maar bij de SG lijkt het wel een stuk speelgoed...

En ik heb een Line6 Guitarport gekcoht, maar dat werkt nog niet... krijg er geen geluid uit, terwijl alle lampjes branden... heel vaag...

*Offtopic... heb vandaag mijn laptop binnengekregen... en nu is het afgelopen met de cadeau's...

Het klinkt stom en marc_odijk zal het er wellicht niet mee eens zijn, maar een SG met P90's schreeuwt om een standaard setje .011 snaren. Vreemd genoeg voelt de SG ineens veel steviger aan en het ding gaat zo gigantisch meetrillen met alles wat je doet...., dat is een heel aparte en verslavende ervaring. Als je er flink hard op ragt dan voel je de trillingen door je lijf lopen en dat maakt dat je veel expressiver gaat spelen.
En de P90's klinken ook beter met dikkere snaren.

Nogmaals, gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf. En ik ben strontjaloers. :razz:

screamindemon
27 augustus 2005, 01:11
Gaaf man, Gefeliciteerd! zelf vind de versie met kleine slagplaat toch echt het mooist, vanaf het moment dat ik gitaar begon te spelen moest en zou ik een SG hebben jammer dat ik nu meer voor de fender sound ga wat kblanken ook zei: je kunt er gewoon een uurtje naar kijken +1 prachtig gewoon! Het is inderdaad wennen op zo'n ding als je Strats gewend bent maar toch gave bak!

robzilla
27 augustus 2005, 11:36
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=47023

robzilla
27 augustus 2005, 11:37
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=47023

Bobbel
27 augustus 2005, 22:16
Cool, maar ik wil een witte en hij moet helemaal origineel zijn en ik wil de datum zien die op de kopse kant vand nek staat... en hij moet uit 64 komen (dus ook de elementen) en niet uit 66... maar leuk dat je het hier post...

Tupelo
27 augustus 2005, 23:40
Mooie trio bobbel! :)

Fat-telecaster
29 augustus 2005, 16:52
Wat een lkkrding 8-)

Luca_Brasi
2 september 2005, 20:17
Hij is maandag verzonden en vandaag een uur geleden ontvangen... vanuit engeland

Moet je als je een gitaar importeert uit engeland eigenlijk BTW en douanerechten betalen? Of alleen maar de verzendkosten?
Engeland hoort wel bij de EU maar niet bij t schengengebied..

Wie weet dit? Heb namelijk al vaker hele leuke gitaartjes zien staan op sites voor leuke prijsjes..

Bobbel
3 september 2005, 03:12
Als ik het me goed herinner heb ik alleen verzendkosten betaald...

phantom666
5 september 2005, 21:14
Nog even over het verschil tussen Fender en Gibson:

Ik vind Fender een beetje spelen als kauwgum, een beetje té flexibel naar mijn zin. Bij Gobson (en dan vooral SG) moet je hard werken, en dat hoor je aan de muziek.