PDA

View Full Version : jorrit heeft een mesa !!!



jorrit
25 augustus 2005, 12:33
Sinds dat ik begon met gitaarspelen moest ik al een mesa rectifier hebben. k kwam er toevallig een tegen en had gewerkt in de vakantie dus kon hm betalen :-D eindelijk. moet hm nog op mn eigen speakerkast horen maar dat gaat alleen maar beter klinken dan de speakers waar ik hm gister avond heel even op getest heb. pics etc. volgen...

en nu nog wachten tot ik klaar met werken ben..... :evil:

edit: tis een single rectifier btw..

Fumi SG
25 augustus 2005, 12:38
gefeliciteerd! 8-)

EpiCenturiesAWAy
25 augustus 2005, 12:47
:-D Net hetzelfde verhaal bij mij, maar ik heb er nog geen :( :D
HOeveel heb je betaald als ik mag vragen ?

DarknessAwaits
25 augustus 2005, 12:53
Gefeliciteerd, wat voor kast heb je zelf eigenlijk?

Daniël_san
25 augustus 2005, 15:28
Gefeli :wink:

AART
25 augustus 2005, 15:38
vette shit, zo'n ding moet ik ook oit nog(damn, dat lijstje word lang :D )

jorrit
25 augustus 2005, 17:27
ik heb zelf twee 1x12 zelfbouw kasten met v30's. de volgende aankoop wordt een 4x12 kast maar daar is geen haast bij want mn speakerkasten klinken erg goed.

ik heb er 1200 voor betaald, tweedehands maar echt zo goed als nieuw. buizen amper bespeeld geen krasje op het tolex oid. te bekennen...

nog 5 min. en dan eindelijk over m'n eigen setje spelen :D

EpiCenturiesAWAy
25 augustus 2005, 18:41
1200 is toch wel echt een mooie prijs, niet ?
En hoe bevalt hij ??

Daniël_san
26 augustus 2005, 12:45
Heb je foto's?

Geronimo
26 augustus 2005, 14:00
Gefeliciteerd! Goeie aankoop!

Negative K3 fan
26 augustus 2005, 15:06
welke heb je en wat ga je nu met je ultra plus doen?

jorrit
26 augustus 2005, 17:28
@ lennart heb mn ultra plus nog, daarvan ga ik alleen het derde kanaal gebruiken dat dan als tussen kanaal voor mn mesa dient. en heb nu dus een mesa single rectifier

de foto's komen dit weekend denk ik wel, dan heb ik de tijd.

minas
26 augustus 2005, 22:06
Heej Jorrit gefliciteerd.
Als het goed is heb ik hem over een weekje ook in huis.

Was dat die Mesa die een tijdje terug hier op gitaarmarkt stond aangeboden.

Bins
26 augustus 2005, 23:19
Vet man! De single recto is 1 van mijn "droom amps". Ik = jaloers.

jw009
27 augustus 2005, 09:42
Hele vette amp! veel plezier ermee

jorrit
27 augustus 2005, 17:41
k heb net geoefend met mn band, zonder bassist helaas, dus bestaande uit een drummer, gitarist, zanger en ik dan dus.

in band verband komt de mesa erg goed tot zijn recht, hij klinkt zelfs beter in band verband. en hard dat ie gaat! voor een 50 watt bakkie blaas ie erg hard. kon met gemak tegen de top van mn mede gitarist op die 120 watt is. het geluid heeft erg veel ballen en oemph. met de distortion vol open krijg je een te fizzie geluid dat je vaak terug leest in de negatieve revieuws. draai je de gain een stukkie terug issie erg bruut.

je kunt het cleane kanaal op 2 manieren instellen. clean of pushed.
de versterker heeft een fatsoenlijk clean, niet het beste maar beter als de dual uitvoering. de sound van de distortion is ook wat opener dan de dual uitvoering. pushed geeft je van een smerig randje tot ac/dc.

het scheur kanaal is geweldig! instelbaar op drie manieren; raw, vintage, modern. Het modern kanaal klinkt het meest direkt. in verhouding tot de andere standjes een duidelijke laag en hoog boost. dit is het meest te horen mesa rectifier geluid. de vintage klinkt een stuk minder "in your face" maar wel erg lekker. het is een soort van getemde versie en heeft ook een stuk minder treble. de raw is nog iets minder direkt minder schreeuwend.

de eindbuizen kun je kiezen tussen el34 of 6l6. er zitten nu 6l6 buizen in maar ik ga er ook el34 buizen bij kopen om te kijken hoe alles dan klinkt. de mesa heeft een fixed bias dus das snel buizen verwisselen. ik denk dat de vintage stand beter tot zijn of haar recht komt met el34 buizen. maar we zullen zien. de versterker heeft trouwens niet erg veel midden, meer laag midden. heb de mid op rond de driekwart staan mss wel iets hoger.

k heb iig. de hele oefensessie met een brede glimlach gespeeld :D

jorrit
27 augustus 2005, 17:42
zucht

jw009
27 augustus 2005, 19:52
k heb net geoefend met mn band, zonder bassist helaas, dus bestaande uit een drummer, gitarist, zanger en ik dan dus.

in band verband komt de mesa erg goed tot zijn recht, hij klinkt zelfs beter in band verband. en hard dat ie gaat! voor een 50 watt bakkie blaas ie erg hard. kon met gemak tegen de top van mn mede gitarist op die 120 watt is. het geluid heeft erg veel ballen en oemph. met de distortion vol open krijg je een te fizzie geluid dat je vaak terug leest in de negatieve revieuws. draai je de gain een stukkie terug issie erg bruut.

je kunt het cleane kanaal op 2 manieren instellen. clean of pushed.
de versterker heeft een fatsoenlijk clean, niet het beste maar beter als de dual uitvoering. de sound van de distortion is ook wat opener dan de dual uitvoering. pushed geeft je van een smerig randje tot ac/dc.

het scheur kanaal is geweldig! instelbaar op drie manieren; raw, vintage, modern. Het modern kanaal klinkt het meest direkt. in verhouding tot de andere standjes een duidelijke laag en hoog boost. dit is het meest te horen mesa rectifier geluid. de vintage klinkt een stuk minder "in your face" maar wel erg lekker. het is een soort van getemde versie en heeft ook een stuk minder treble. de raw is nog iets minder direkt minder schreeuwend.

de eindbuizen kun je kiezen tussen el34 of 6l6. er zitten nu 6l6 buizen in maar ik ga er ook el34 buizen bij kopen om te kijken hoe alles dan klinkt. de mesa heeft een fixed bias dus das snel buizen verwisselen. ik denk dat de vintage stand beter tot zijn of haar recht komt met el34 buizen. maar we zullen zien. de versterker heeft trouwens niet erg veel midden, meer laag midden. heb de mid op rond de driekwart staan mss wel iets hoger.

k heb iig. de hele oefensessie met een brede glimlach gespeeld :D


het gewenste effect van een neiuwe amp zo te lezen, damn ik begin langzaam aan GAS te ontwikkelen

BLOK182
27 augustus 2005, 20:31
Is zeker toffe amp, congrats! Persoonlijk vind ik de recto's het lekkerste op vintagestand, zingt lekker en klinkt nog lekker rocky, maar toch heavy genoeg. Modern vond ik nèt te koud, maar in bandverband werkt het vaak erg goed:-)

vulvasonic
28 augustus 2005, 00:05
FELICITA!

Blijft een lekker gevoel; weten dat je de hele band weg kan blazen. Geen wonder die smile!

Moesten je bandleden ook zo lachen? :razz:

jorrit
29 augustus 2005, 16:27
ow mn drummer vond hm gewelidg hoor :D de andere gitarist stond stukken harder en dat heb ik maar zo gelaten :)

EpiCenturiesAWAy
29 augustus 2005, 18:31
Sorry voor het gezaag, maar heb je al pics :P :)

jorrit
29 augustus 2005, 18:58
k heb net mn speakerkasten opnieuw een verfje gegeven, zal vanavond eens voor je kijken :D

AART
29 augustus 2005, 19:19
hoe verf je je speakerkasten?

ik wil ooit nog een marshall 4x12 erbij maar dan in een ander kleurtje...(fel oranje/geel ofzo :D ).

EpiCenturiesAWAy
29 augustus 2005, 19:25
hoe verf je je speakerkasten?

ik wil ooit nog een marshall 4x12 erbij maar dan in een ander kleurtje...(fel oranje/geel ofzo :D ).

Jouw verlanglijste begint wel ERg groot te worden hé :-D

Daniël_san
29 augustus 2005, 20:58
hoe verf je je speakerkasten?

Met verf :wink:




















:-D Met een verfspuitbus kom je erg ver. Anders Hertolexen. (leuk woord voor galgje)

chennie
29 augustus 2005, 21:17
jaja mooie dingen die mesa's single recto's.
Chennie hier heeft een recto-o-verb. Redelijke prijs die je hebt betaald. Zowieso, ik zie mesa's ook niet zo gauw in waarde (of kwaliteit) dalen. Zo te horen heb je overigens de tweede series (of issue) van de single (met 5 standen en bias switch). Ik hoor negatieve dingen over dat de oude serie met 4 standen (zonder raw) fijner is op het gain kanaal, maar dat heb ik nooit kunnen bewijzen. De bias switch is wel fijn. Ik heb een set el34 naast mn 6L6 liggen, het is alleen dat ik een te grote lambal ben om ze te wisselen.

De clean vind ik overigens erg goed, doet het goed naast mn fender. Weinig headroom dat wel. De pushed stand gebruik ik meestal na middernacht, blues met een randje.
Op het 2e kanaal: raw gebruik ik zelden, het heeft niet de feel van de eerste twee standen en mist de rauwe scheur en de compressie van vintage en modern. Voor thuis staat die altijd op vintage. Voor mij het meest breed in geluid. Samen spelen, doe ik met Modern, iets meer gain door presence en treble en iets meer mid wat beter door de mix komt.

Ik ben echt blij met mn reverb (nadat ik een 9 maandend duren euvel had opgelost), vooral op de cleane standen vinnik reverb erbij toch wel iets koeler, vooral omdat ik vaak gewoon in mn uppie op mn kamertje speel. En je hebt gelijk: 50 watt blaast makkelijk een 100 watter weg (als je normaal samen speelt). De singles doen ook echt niet onder de dual en de triple, echter die laatsten hebben iets meer gain en compressie (en iets meer mogelijkheden), wat ze toch net een iets betere lead geluid geven.

chennie
29 augustus 2005, 21:17
jaja mooie dingen die mesa's single recto's.
Chennie hier heeft een recto-o-verb. Redelijke prijs die je hebt betaald. Zowieso, ik zie mesa's ook niet zo gauw in waarde (of kwaliteit) dalen. Zo te horen heb je overigens de tweede series (of issue) van de single (met 5 standen en bias switch). Ik hoor negatieve dingen over dat de oude serie met 4 standen (zonder raw) fijner is op het gain kanaal, maar dat heb ik nooit kunnen bewijzen. De bias switch is wel fijn. Ik heb een set el34 naast mn 6L6 liggen, het is alleen dat ik een te grote lambal ben om ze te wisselen.

De clean vind ik overigens erg goed, doet het goed naast mn fender. Weinig headroom dat wel. De pushed stand gebruik ik meestal na middernacht, blues met een randje.
Op het 2e kanaal: raw gebruik ik zelden, het heeft niet de feel van de eerste twee standen en mist de rauwe scheur en de compressie van vintage en modern. Voor thuis staat die altijd op vintage. Voor mij het meest breed in geluid. Samen spelen, doe ik met Modern, iets meer gain door presence en treble en iets meer mid wat beter door de mix komt.

Ik ben echt blij met mn reverb (nadat ik een 9 maandend duren euvel had opgelost), vooral op de cleane standen vinnik reverb erbij toch wel iets koeler, vooral omdat ik vaak gewoon in mn uppie op mn kamertje speel. En je hebt gelijk: 50 watt blaast makkelijk een 100 watter weg (als je normaal samen speelt). De singles doen ook echt niet onder de dual en de triple, echter die laatsten hebben iets meer gain en compressie (en iets meer mogelijkheden), wat ze toch net een iets betere lead geluid geven.

jorrit
29 augustus 2005, 22:07
hey gozer, gooi die el34 er eens in dan ben benieuwd naar het verschil..

hoezo negatieve verhalen over het fijner zijn van het gain kanaal? k volg je niet helemaal..

chennie
30 augustus 2005, 01:03
de eerste uitgaven hadden de mode RAW niet. Ze zeggen dat waar pushed ophoudt en raw begint en raw ophoudt en vintage begint beter gedefineerd was en een in de praktijk beter te gebruiken sound/voicing heeft.
Oftewel, als je alle kanalen tesamen beschouwd als het totale spectra aan geluiden wat je uit je versterker kan halen, zou de indeling met een extra kanaal de scheidingen slechter zijn gedefinieerd.

sommigen gaan zelfs zo ver om de vergelijkingen tussen 1 en 2 kanaals jcm800 aan te halen.

Ik zal binnenkort wel even de EL34 erin douwen en laten weten wat ik er van vind. Ik heb ze in het verleden erin gehad, toen ik hem pas had, maar dan is de vergelijking iets moelijker te maken omdat ik nog niet echt de 6L6 had verkend. Jammer dat je alleen maar siliconen diode rectifying hebt in de solo's. Schijnt dat EL34 met buis rectifying (gelijkrichten is het nederlandse woord) beter klinken. Beter als in, komt beter tot z'n recht, als in zoals die oude vintage EL34 bakken.

Aad-d-h-d
30 augustus 2005, 13:06
De andere gitarist uit mijn band heeft sinds 1,5 week een dual... en in combi met mijn 5150 was het genieten in de studio afgelopen weekend...

Wat een karakters naast elkaar die versterkers... en ik heb me echt verbaasd hoe mijn oudere 5150 naast de nieuwe Rectifier klinkt!!

Supercombo...

jorrit
30 augustus 2005, 18:39
speciaal voor epiccenturiesaway, de foto's

http://community.webshots.com/album/106871877VwyKvZ

ff spam, de peavey ultra plus is momenteel onofficieel te koop, pm voor meer info.

EpiCenturiesAWAy
30 augustus 2005, 21:12
speciaal voor epiccenturiesaway, de foto's

http://community.webshots.com/album/106871877VwyKvZ

ff spam, de peavey ultra plus is momenteel onofficieel te koop, pm voor meer info.

:-D merci man!!

EpiCenturiesAWAy
30 augustus 2005, 21:13
Maar verdorie :-( nu krijg ik super veel gas !

Stitch
30 augustus 2005, 22:48
wat was er eigenlijk mis met die Ultra, of doe je em weg puur voor het geld?


PS: wat voor gitaren gebruik je er ook weer op? nog steeds die esp's?

chennie
31 augustus 2005, 11:02
deze lambal heeft de 6L6's even verwisseld voor de EL34's, alleen voor jou ;)

eerste impressie: minder gain, meer open geluid. Op de pushed en lagere gain standen klinkt het wat warmer. De 6L6 heeft een andere soort gain, met meer compressie wat meer oemfh gaat. Iets gemener en agressiever naar mijn mening.

ik vind overigens die mogelijkheid om beide soorten buizen te gebruiken een erg koele feature van die versterker. Vooral met zo'n bias switch is dat erg makkelijk. De puristen zullen daar wel over zuren, dat het te "koud" afgesteld of iets dergelijks. Maar mijn oren hebben daar geen last van. Heb je overigens ook de manual erbij gekregen ? In de mijne staat nog een flink artikel van Randall Smith over waarom die een fixed bias circuit hanteert en nog een grappig artikel over buizen zelf, met vergelijkingen met boze ieren die naar de pub willen =)

jorrit
31 augustus 2005, 12:01
wat was er eigenlijk mis met die Ultra, of doe je em weg puur voor het geld?


PS: wat voor gitaren gebruik je er ook weer op? nog steeds die esp's?

esp's? nee, ook nooit gehad, schecter avenger voornamelijk. niets mis met mn ultra maar k heb hm niet meer nodig naast deze top, vind 2 buizen bakken voor dezelfde functie teveel van het goede...

@ chennie.. thanx man! maar je verkiesd toch de 6l6? ik vind het modern kanaal iets te scherp en iets te weinig midden hebben, is dit beter met el34?? t kan nl. ook aan mn element liggen dat heeft nl. vrij veel treble..

chennie
31 augustus 2005, 12:44
ik heb een paar posts terug geschreven wat ik van de modern vond:
tis gewoon de vintage kanaal met meer gain via de presence en treble, dus zowieso behoorlijk schel. EL34's veranderen hier weinig aan. Voor eigen gebruik speel ik dan ook over vintage, in samenspel speel ik over modern, omdat die gewoon beter door de mix komt.

recto's moeten gewoon 6L6's hebben =) ja dus ik verkies de 6L6, ik vind ze net iets fijner, alhoewel die EL34 ook niet verkeerds klinken, maar geod, ik heb nog niet echt de tijd gehad om alles flink door te spelen. Mesa's zijn veelzijdiger dan de meeste mensen denken =)

Negative K3 fan
31 augustus 2005, 16:37
een 'fout' is wel dat el34s om een andere plate load resistance vragen dan 6l6s daardoor zullen erconsessies worden gedaan, daarom zal een el34 altijd warmer klinken dan een 6l6 als je de plate load resistance niet compenseert.

ik denk trouwens zelf ook dat er 6l6ebn in recto's horen... niet op eigen ervaring met recto's maar gewoon mijn ervaringen met 6l6s vs. el34s.

jorrit
31 augustus 2005, 17:03
maar krijgt ie er meer mid van van die el34s of niet?

Negative K3 fan
31 augustus 2005, 17:08
ja, denk het wel, ik denk alleen dat 'meer' geen juiste benaming is voor wat er verandert.

chennie
1 september 2005, 01:47
ja, denk het wel, ik denk alleen dat 'meer' geen juiste benaming is voor wat er verandert.

Het is inderdaad dat je niet meer mid krijgt, maar meer de verhouding van mid, treble, bass en presence met de overall voicing van de gehele sound verandert. Ik denk dat het niet meer mid geeft, maar meer dat er op een andere manier bass, treble en presence in de mix wordt gegooid.

Ach een set van 2 EL34's is zo gekocht, maar je hebt nu een redelijk goed idee wat de verschillen globaal zijn.

jorrit
1 september 2005, 13:22
jah dat dacht ik dus ook, gewoon ff proberen. bedankt voor de info alvast!

ieme
6 september 2005, 21:11
ik heb ook een single rectifier, de recto-verb versie, klinkt goed!

EpiCenturiesAWAy
6 september 2005, 21:25
Gekocht, nu net ??????

ieme
6 september 2005, 21:53
Gekocht, nu net ??????

ja, vandaag opgehaald, het leadkanaal bevalt me erg goed!

ieme
6 september 2005, 21:54
morgenavond hem live eens goed aan de tand voelen!

EpiCenturiesAWAy
6 september 2005, 21:54
Netjes! Hoeveel gekost als ik mag vragen ? En voor wat ga jem gebruiken ?

ieme
6 september 2005, 21:59
Netjes! Hoeveel gekost als ik mag vragen ? En voor wat ga jem gebruiken ?

1350 en voornamelijk voor de leadsounds....

EpiCenturiesAWAy
6 september 2005, 22:07
Prijs is wel goed zeker ? En welke dan voor ritme ?
b.t.w. 400ste post :-D

ieme
7 september 2005, 06:07
Prijs is wel goed zeker ? En welke dan voor ritme ?
b.t.w. 400ste post :-D

voor de overige sounds heb ik mn guytron

jorrit
7 september 2005, 14:14
gefeliciteerd! hoe ga je hm schakelen? ik heb geprobeerd mn amps beide te gebruiken en ze te schakelen maar dat gaf heel veel ruis en brom op mn speakers...

ieme
9 september 2005, 14:44
gefeliciteerd! hoe ga je hm schakelen? ik heb geprobeerd mn amps beide te gebruiken en ze te schakelen maar dat gaf heel veel ruis en brom op mn speakers...

lehle 1@3 moet geen probleem opleveren...