PDA

View Full Version : NIEUWE AMP!!!



Orpheo
25 augustus 2005, 12:08
Even een kleine crosspost (niet binnen subfora maar binnen threads)

kheb die ashdown gekocht met ashdowncab. hele set voor 1000 eurootjes.

kheb m nu met mn eigen strat en LP bespeeld, en ff wat dingetjes ontdekt weer. extra..


de ashdown heeft niet zoveel headroom als ik eigenlijk hoopte, maar he, tis maar 60 watt. heeft wel een voordeel; hij gaat heel mooi oversturen op t eerste kanaal! dan hoor je gewoon die eindbuizen oversturen, heel mooi, rond.

lacrymosa had er ook ooit eens op gespeeld en vergeleek het met marshall met meer laag. precies dus wat ik zocht, omdat de meesten van jullie wel weten dat ik veel apparatuur te schel vind.

ik heb m ook nog even bespeeld dus met nog een bassist en een drummer erbij, en hij prikte er heel mooi doorheen. wellicht omdat ik mid altijd open heb staan, en mn tone regel met treble en bass en met de gitaar. t werkt voor mij iig heel goed.

de foto van mij+amp+LP zal ik maar hier posten :razz:

http://image50.webshots.com/50/5/98/36/432959836UgSDLA_ph.jpg

Fumi SG
25 augustus 2005, 12:12
Gefeliciteerd! Maar eumh... 'U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken'?? :roll: (onder die link)

EpiCenturiesAWAy
25 augustus 2005, 12:13
Oh! Damn, vet man! Ook hele vette les paul!
En die cab is die nu een beetje te vergelijken met een standaard marshall cab ??

EpiCenturiesAWAy
25 augustus 2005, 12:14
Gefeliciteerd! Maar eumh... 'U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken'?? :roll: (onder die link)

Link kopieren en plakken!

Josdevos
25 augustus 2005, 12:15
www.imageshack.us

Congrats btw, heb hem ook ooit getest, best brute bak!

Mr.Bluesbreaker
25 augustus 2005, 12:16
Goede amp! Een jaar of twee terug heb ik deze ooit ook overwogen, scheelde niet veel of ik had hem gekocht. Vond hem weer net iets TE boomig, zo zie je maar dat smaak ontzettend peroonlijk is.
Maar een uitstekende bak Orpheo!

Fumi SG
25 augustus 2005, 12:16
Ziet er strak uit! Vooral dat logo van die amp 8-)

Orpheo
25 augustus 2005, 12:16
www.imageshack.us

dank u. ik ga zo mn foto's overzetten. eerst ff langs de huisarts... :P

(vraag niet waarom :D )

Daniël_san
25 augustus 2005, 12:22
gefeli met je amp. Waarom moest je naar de huisarts? :razz:

Orpheo
25 augustus 2005, 12:23
Oh! Damn, vet man! Ook hele vette les paul!
En die cab is die nu een beetje te vergelijken met een standaard marshall cab ??

ik heb een marshall 1960 ax greenback 4x12 cab ook nog hieronder gehad, maar deze cab vond ik aangenamer.

1: deze is kleiner qua formaat! scheelt met tillen. qua massa is ie ook iets lichter dus

2: ik vond dat de marshallcab iets meer " belletjes" had op clean. maar als je m in de OD kickt, is de ashdown beter. meer grom, meer brul, maar AAAAAAH MN HAAR VLIEGT!!! zoiets.

3: hij staat beter bij de top :razz:

en nog een laatste noot over de reverb: die staat bij mij nagenoeg altijd uit. dus daar kan ik EIGENLIJK niks over zeggen. wel mooi punt vind ik, dat als ik die pot dichtdraai, je niet nog een mini echo krijgt, omdat ie m niet helemaal bypasst. dus das een goed punt voor mij.

met palm mutes overigens, blijft ie ook nog heel erg transparant. op de marshall had ie nog beetje de neiging om modderig te worden (cab, maar ook die head) maar op de ashdown combi blijft t wel zwaar, dik, brullend, maar wel transparant dus.

Orpheo
25 augustus 2005, 12:24
Oh! Damn, vet man! Ook hele vette les paul!
En die cab is die nu een beetje te vergelijken met een standaard marshall cab ??

ik heb een marshall 1960 ax greenback 4x12 cab ook nog hieronder gehad, maar deze cab vond ik aangenamer.

1: deze is kleiner qua formaat! scheelt met tillen. qua massa is ie ook iets lichter dus

2: ik vond dat de marshallcab iets meer " belletjes" had op clean. maar als je m in de OD kickt, is de ashdown beter. meer grom, meer brul, maar AAAAAAH MN HAAR VLIEGT!!! zoiets.

3: hij staat beter bij de top :razz:

en nog een laatste noot over de reverb: die staat bij mij nagenoeg altijd uit. dus daar kan ik EIGENLIJK niks over zeggen. wel mooi punt vind ik, dat als ik die pot dichtdraai, je niet nog een mini echo krijgt, omdat ie m niet helemaal bypasst. dus das een goed punt voor mij.

met palm mutes overigens, blijft ie ook nog heel erg transparant. op de marshall had ie nog beetje de neiging om modderig te worden (cab, maar ook die head) maar op de ashdown combi blijft t wel zwaar, dik, brullend, maar wel transparant dus.

Orpheo
25 augustus 2005, 12:25
gefeli met je amp. Waarom moest je naar de huisarts? :razz:


moet een een of ander recept ophalen voror mn ma. ze is nu op werk, en kan t niet zelf doen. ik heb nog vakantie. zij gaat de amp nl heen en weer rijden (hij staat nog in de winkel; mijn auto is niet beschikbaar, en in die van haar kan ik niet rijden....dus haalt ze m zaterdag op).

vandaar :) voor wat hoort wat, zeggen we hier thuis.

Fumi SG
25 augustus 2005, 12:37
waarom kun je in je moeders auto niet rijden, is toch allemaal ongeveer hetzelfde??

Orpheo
25 augustus 2005, 12:50
waarom kun je in je moeders auto niet rijden, is toch allemaal ongeveer hetzelfde??

ik rijd schakel. zij automaat.

ik word helemaal GEK in automaat. zij kan per definitie niet in schakel rijden, ze krijgt de auto niet eens uit t parkeervak. ik krijg m wel vooruit, maar t rijd voor mij niet lekker, en ik voel me onveilig in een automaat-auto. bv remmen op de motor kan niet, en bochten pakken gaat ook anders (voor mn gevoel).

vandaar.

andoni
25 augustus 2005, 20:41
Ik heb ook zo'n Fallen Angel cab (onder een Marshall DSL100 bij mij). Je zou eens moeten kijken welke speakers erin zitten. Mij hadden ze Vintage30's wijsgemaakt en het bleken GH50's te zijn, klinkt best ok maar ik vraag me af of dit nu bij alle cabs gedaan wordt of er ook nog met Vintage30's gemaakt worden (en dan bedoel ik niet die cabs die bedoelt zijn om onder de 180 Watter te zetten).

Baco
25 augustus 2005, 20:51
Ik heb ook zo'n Fallen Angel cab (onder een Marshall DSL100 bij mij). Je zou eens moeten kijken welke speakers erin zitten. Mij hadden ze Vintage30's wijsgemaakt en het bleken GH50's te zijn, klinkt best ok maar ik vraag me af of dit nu bij alle cabs gedaan wordt of er ook nog met Vintage30's gemaakt worden (en dan bedoel ik niet die cabs die bedoelt zijn om onder de 180 Watter te zetten).
Waar is de tijd, pff...

Ook de Fallen Angel cabs zijn niet meer met Vintage 30 speakers hebben ze mij indertijd gezegd, ondanks dat ze zo in de folder stonden...

Orpheo
25 augustus 2005, 23:00
de achterkant van mn kast is dicht, geen idee dus welke speakers t zijn. zou ik m moeten openmaken ofzo. doe ik nog wel eens. hij staat nu ergens boven in t huis. hij staat netjes zo, en erop spelen gaat precies goed, ruimte is krap, maar t gaat. maar ff dat ding opzij schuiven lukt (voorlopig) nog niet.

oh ja; ik heb 'm ook nog eventjes aangehad thuis. hij klinkt op laag volume blijkbaar ook heel lekker! ik was zo " dom" om m niet zachtjes te bespelen bij die winkel...tja, daar was t redelijk geluidsdicht, en dan schuilt de verleiding van beuken, om een klein hoekje..... dus zacht spelen heb ik dus nagenoeg niet gedaan.....

maar op laag volume heb je ook al redelijke OD, en omdat ie dus weinig headroom heeft, kan je clean redelijk hard. mooi toch? ik helemaal blij nu. op naar die nieuwe shamray!!! dan is mn gear helemaal compleet.

Orpheo
25 augustus 2005, 23:01
de achterkant van mn kast is dicht, geen idee dus welke speakers t zijn. zou ik m moeten openmaken ofzo. doe ik nog wel eens. hij staat nu ergens boven in t huis. hij staat netjes zo, en erop spelen gaat precies goed, ruimte is krap, maar t gaat. maar ff dat ding opzij schuiven lukt (voorlopig) nog niet.

oh ja; ik heb 'm ook nog eventjes aangehad thuis. hij klinkt op laag volume blijkbaar ook heel lekker! ik was zo " dom" om m niet zachtjes te bespelen bij die winkel...tja, daar was t redelijk geluidsdicht, en dan schuilt de verleiding van beuken, om een klein hoekje..... dus zacht spelen heb ik dus nagenoeg niet gedaan.....

maar op laag volume heb je ook al redelijke OD, en omdat ie dus weinig headroom heeft, kan je clean redelijk hard. mooi toch? ik helemaal blij nu. op naar die nieuwe shamray!!! dan is mn gear helemaal compleet.

deedee
25 augustus 2005, 23:22
gefeliciteerd!!!!
en ja...... je vind ongeveer alles te schel :razz: . Lekker dat je nu toch een goede amp hebt gevonden (je hebt toen met mij een keertje je stekker in ongeveer alles van dijkman geprikt en niets gevonden :-D )

Orpheo
25 augustus 2005, 23:39
gefeliciteerd!!!!
en ja...... je vind ongeveer alles te schel :razz: . Lekker dat je nu toch een goede amp hebt gevonden (je hebt toen met mij een keertje je stekker in ongeveer alles van dijkman geprikt en niets gevonden :-D )

dat klinkt heel fout :D :lol:

gelukkig weet ik waar je t over hebt, ghehe

maar ik moet wel zeggen; toen was mn techniek nog wel zo belabberd dat bij mij ALLES schel klonk; zelfs een LP met toneknoppen dicht over een plexi had nog schel geklonken :D

maar ik ben dat schelle van bv singlecoils gaan waarderen. niet altijd wil ik dat (bv met slagjes van judas priest) maar met solo's van priest weer wel. ach gitaarspelen...tis nooit goed :D

deedee
26 augustus 2005, 00:05
ach gitaarspelen...tis nooit goed :D

+1

stratokai
27 augustus 2005, 23:15
Waar is zo'n Ashdown te beluisteren/testen?

In welke winkel heb jij hem gekocht?

Hou ook niet van schel en heb een keer over een ashdown combo gespeeld (type weet ik niet, maar wel buizen). Had een behoorlijk eigen (donkere) sound en wil die head wel een keer horen

Daniël_san
28 augustus 2005, 08:52
maar ik moet wel zeggen; toen was mn techniek nog wel zo belabberd dat bij mij ALLES schel klonk; zelfs een LP met toneknoppen dicht over een plexi had nog schel geklonken :D

Ow.... Dan speel ik dus ook belabberd :oops: Nou ja, ik vind behoorlijk veel amps schel namelijk. Ik speel ook nooit met me toneknop helemaal open...

Daniël_san
28 augustus 2005, 08:55
Waar is zo'n Ashdown te beluisteren/testen?

In welke winkel heb jij hem gekocht?

Hou ook niet van schel en heb een keer over een ashdown combo gespeeld (type weet ik niet, maar wel buizen). Had een behoorlijk eigen (donkere) sound en wil die head wel een keer horen

In den haag zit die winkel... In dat andere topic staat welke winkel het was btw.

Orpheo
28 augustus 2005, 20:27
[quote=Orpheo]maar ik moet wel zeggen; toen was mn techniek nog wel zo belabberd dat bij mij ALLES schel klonk; zelfs een LP met toneknoppen dicht over een plexi had nog schel geklonken :D

Ow.... Dan speel ik dus ook belabberd :oops: Nou ja, ik vind behoorlijk veel amps schel namelijk. Ik speel ook nooit met me toneknop helemaal open...[/quote
hm. nee, dat doe ik weer wel. ik vind t anders wazig worden. en ik wil ook gewoon uiteindelijk kunnen spelen met tone open.

ik kocht m in den haag bij vanilla musicstore. dikke kans dat ie volgende week weer binnenkomt.

Daniël_san
8 september 2005, 21:42
Kan je mischien een clipje maken?

Orpheo
9 september 2005, 10:45
Kan je mischien een clipje maken?

1: kheb geen mic.

2: kheb geen webspace om t te posten

3: daar is mijn spel te belabberd voor.... :-D :lol:

Orpheo
10 september 2005, 05:15
Hoewel de ashdown toch wel goed was, heb ik besloten m te ruilen voor mijn droomamp. i.e.: marshall jcm 800. kortom; ik heb nu een lekkere afgeragte les paul met dito marshall. wat wil ik nu nog meer??? (ja, nog een les paul :razz: ) en ik ben met deze bak heel wat blijer dan met die ashdown.

imlikeajungle
10 september 2005, 08:09
puur persoonlijke keuze wegens droomamp of schoot de fallen angel toch echt tekort?

Mr.Bluesbreaker
10 september 2005, 11:12
Er gaat niets boven een JCM800!
Eenkanaals 100 watter? Join the club 8-)

Daniël_san
10 september 2005, 11:37
Hoewel de ashdown toch wel goed was, heb ik besloten m te ruilen voor mijn droomamp. i.e.: marshall jcm 800. kortom; ik heb nu een lekkere afgeragte les paul met dito marshall. wat wil ik nu nog meer??? (ja, nog een les paul :razz: ) en ik ben met deze bak heel wat blijer dan met die ashdown.

verkoop je hem of ruil je?

Orpheo
10 september 2005, 11:53
ik heb m al ingeruild.

Daniël_san
10 september 2005, 11:59
dan moet je je signature veranderen :razz:

NeeraDJ
12 september 2005, 17:54
Ik heb vandaag bij Vanilla Guitar een 1959SLP, TSL100 en de Fallen Angel combo getest en ik vond de Fallen Angel toch wel het meest indrukwekkend. De 1959SLP is ongetwijfeld geweldig maar echt overweldigend luid dus ik was nog niet op overdrive. De TSL100 was wel goed alleen zat er naar mijn mening weinig dynamiek in, beetje hetzelfde probleem dat ik met mijn Powerball had. De Fallen Angel daarentegen klonk erg clean, daarmee bedoel ik dat elke noot die ik speelde doorkwam onder high gain (en ook zonder overigens). Ik weet niet of het Metallica territorium bereikt, maar toch wel een pittige sound.

In welk opzicht vind je de JCM800 beter Orpheo?