PDA

View Full Version : ampkeuze (aargh)



pole-star
25 augustus 2005, 11:17
Hey allemaal

Ik sta op het punt een nieuwe lampencombo te kopen maar geraak er maar niet uit dewelke ik nu nemen moet!
Daar ik al een 5150 head heb, ben op ik zoek naar een lampencombo die clean/crunch/vintage drives aankan. Geen high gain dingen dus (gain 'op overschot hebben' is natuurlijk wel een optie)

Nu wil ik kiezen tussen:
Fender Twin Reverb
Koch Twintone
Vox AC30cc
Engl Souvereign
Laney VC30 212

Of zijn er nog anderen die ik over het hoofd zie?

Help me out!

Mafkees
25 augustus 2005, 11:27
volgens mij heeft de vox een van de mooiste cleans, dus als je een verster voor je clean zoekt, lijkt mij de vox het beste.

Verder denk ik dat je rijtje best wel compleet is, gewoon een keer lekker gaan testen :D

Mr.Bluesbreaker
25 augustus 2005, 12:14
Als je naar crunch/drive wil kijken, valt de twin reverb af. Die heeft enkel een supergoed clean, maar krijg je zonder pedalen niet over zijn nek.
De "evil twin" van Fender heeft dit wel, plus dat mooie clean. Je moet echter wel van de drive houden.

Ik zou de souvereign laten vallen, die zit alweer behoorlijk wat gain te geven. Ik denk dat je voor "vintage drive" om het zo maar te noemen, met de VOx of de Laney aardig goed zit. Twintone heb ik geen ervaring mee, maar test ze maar eens naast elkaar in een zaak.

maylingjv
25 augustus 2005, 12:22
hey als je de gitarist van polestar bent kan ik je de koch multitone aanbevelen,ik heb jullie nog niet zien optreden dat komt nog wel maar heb wel al soundclips van jullie gehoord en ik denk dat die koch wel bij jou zou passen

pole-star
25 augustus 2005, 16:45
Zoek net iets dat wat afwijkt van m'n 5150...
De Peavey is een leuke versterker maar wat eenzijdig.

jozum
25 augustus 2005, 17:34
ik zou zeker ook naar rivera kijken als ik jou was. Tsja, en als het binnen je budget valt zou ik heel zachtjes bogner shiva willen fluisteren.

hoeveel watts heb je eigenlijk nodig?


jozum

edit: er loopt een goede thread 'rivera fandango', lezen!!!

vidar
25 augustus 2005, 20:35
Ik vind zelf de koch twintone erg veelzijdig; een zalig clean en twee gain modes (dus crunch/lead) als je wat meer te besteden hebt kun je inderdaad ook gaan kijken voor een koch multitone, zoals maylingjv al zei. Die heeft namelijk ook een pentode - triode switch die het vermogen halveert en de amp een meer vintage karakter geeft.

Andere merken waar je nog naar zou kunnen kijken zijn natuurlijk marshall (niet echt veelzijdig maar wie weet bevallen ze je wel heel erg)
en Rivera, hoor ik goede verhalen over maar ik zou niet weten waar je ze kunt testen :-?

Squier4ever
26 augustus 2005, 13:08
En anders kun je ook eens voor een mooi Mesa combo kijken, ook waanzinnig goed clean en mooi crunch (en heel vette scheur)

pole-star
26 augustus 2005, 13:46
Heb al verschillende keren op een Dual Rectifier gespeeld enneh... eigenlijk vond ik het allemaal wat braafjes, steriel klinken. Te klinisch misschien. :oops: (Dit gaat bij mensen in een verkeerd keelgat schieten vrees ik :lol: )
Ook wel overprijsd he...

De Vox is de overhand aan het nemen in mijn keuze...
Nu nog de laatste twijfels wegwerken!

Rivera heb ik wel nog niet getest :-?

Josdevos
26 augustus 2005, 13:58
De mesa combo's hebben wel minder met de dual recto's te maken dan JIJ denkt...

Een Engl Sovereign is ook een mooie en goede combo, heeft enkel zo geen goeie low end, maar gaat wel overal door... Mooie clean crunch en lead tonen, maar voor echt stevige rythm (heavy rock/metal) klinkt het allemaal te open. (Open back combo?)

Bij die Vox ga je wel wat pedalen nodig hebben... En ga hem zeker testen want hij heeft echt een heel eigen sound.

Daverock
26 augustus 2005, 15:12
ik zou eens een mark III of F50 van mesa testen.
Zijn nog roelende combos

mmd
31 oktober 2005, 06:28
probeer ook eens de brunetti versterkers.

Dude
31 oktober 2005, 08:21
ben op ik zoek naar een lampencombo die clean/crunch/vintage drives aankan. Geen high gain dingen Of zijn er nog anderen die ik over het hoofd zie?

Help me out!


MARSHALL !!!!!!!!!!!!!


Ik zeg JCM800 2x12 combo..... dat is zeker iets dat jij zoekt lijkt me...

maar goed, just my 2 cents

Mitch
31 oktober 2005, 09:35
probeer ook eens de brunetti versterkers.

Zei hij twee maanden later. Hoe relevant denk je dat je post nog is :-?

1959SLP
31 oktober 2005, 09:51
ben op ik zoek naar een lampencombo die clean/crunch/vintage drives aankan. Geen high gain dingen Of zijn er nog anderen die ik over het hoofd zie?

Help me out!


MARSHALL !!!!!!!!!!!!!


Ik zeg JCM800 2x12 combo..... dat is zeker iets dat jij zoekt lijkt me...

maar goed, just my 2 cents

+1

PeteRS
31 oktober 2005, 14:49
Ben wel benieuwd wat het nu geworden is?

mmd
31 oktober 2005, 15:14
hoe relevant.
beter laat dan nooit of helemaal niet.

Josdevos
31 oktober 2005, 15:24
Ik dacht een Vox AC30cc

Wicked Willy
31 oktober 2005, 16:02
Twintone......klinkt super en is voor bijna alle muziekstijlen bruikbaar.