PDA

View Full Version : Randall RG 75



liq
25 augustus 2005, 10:09
Ik ga een randall rg 75 kopen. :)

Iemand ervaring mee ?

Ik hoor dat het een echte metal amp is.

E-J
25 augustus 2005, 10:53
Toen ik een LC Spitfire II ging uittesten, heb ik volgens mij over deze amp gespeeld. Mooi lekker clean (van sprankelend clean naar rauwe sjit), tja en natuurlijk die distortion he...van crunchy oude rock tot snoeiharde nu metal ! Als je een metal/hardrock freak bent, zou je deze eens moeten uittesten.

N.B. :
ik heb een tijdje later ook over de Randall RG50TC (ofzoiets) gespeeld, de Randall RG met buizen, en die klinkt nagenoeg hetzelfde als de solidstate versie!
Maar van de versterker moet je houden, als je echt gigantisch harde metal wil spelen (of jaren '70,80 rock met het G2 systeem) is dit een lekker ampje.

Vampire
25 augustus 2005, 11:37
Ik heb er een, Randall RG75G2 (de G2 is nog weer ietsje anders dan de gewone, en schijnt iets beter te zijn).

Ik ben er heel tevreden over! Het is idd echt een extreme metal amp, je kunt er goede rock mee uithalen, maar ook echt zwaar lompe metal (wat ik meestal doen :razz: )

Thrash metal en Black metal komen er het beste uit vind ik trouwens!
De footswitch is ook erg goed, met de goede opties erop (4 knoppen) en ook de mogelijkheid om er een cabinet op aan te sluiten is erg handig natuurlijk!

BlackSun
25 augustus 2005, 15:27
IS de RG niet de combo versie van de RH? Zo ja: ik heb de Randall RH100 head, en mij is al een paar keer gevraagd door mensen waar de standby knop zit:D (als je dit nog niet wist: zit alleen op buizenversterkers)

Het ding klinkt als tiet. Perfecte crunch voor de 70/80ies rock en een superzware snoeiharde metal distortion. Voorzichtig met de bass knop:P Ik heb er wel een V30 Cab onder hangen, weet niet wat voor speakers er in de combo zitten.

Nrrrk
25 augustus 2005, 20:17
Klopt. topversterker, vooral voor dat geld. Kun je niet verslaan qua prijs/kwaliteits verhouding.

Ik heb ook die RH100, en mij is ook al es gevraagd of ik 'n buizenbak heb. (nu heb ik RM100 van Randall, en jaaaa das wel een buizentop).

vester86
25 augustus 2005, 23:24
heb zelf een RG 100 gehad, ben ik 1.5 jaar lang erg tevreden over geweest, maar ging eruit omdat ik een andere smaak kreeg qua distortion. kan lomp hard, maar gelukkig ook zacht voor op de slaapkamer

LPplayer
26 augustus 2005, 00:58
Idd die RG75 in ROckpalace uitgeprobeerd echt lekker inte stellen classicdistortions
maar ook lekkere moderne high gain rock.
Voor die prijs zeker goed
Ik weet niet, maar ik vond die buizenversie iets minder.....
Heel vaag.... Kan dat omdat die buizen niet goed afgesteld waren?

Fumi SG
26 augustus 2005, 01:02
hmz... ik heb wel ergens een keer gehoord dat die Randalls met slechte buizen uit de fabriek kwamen. Maar of het echt zo is weet ik niet. Ik heb laatst ook die buizen getest, lekkere bak... zowel clean als overdrive. Vooral clean met een randje!! 8-)

Ronald
26 augustus 2005, 13:32
mischien is randall wel niet zo goed met buizenversterkers. toen ik mijn randall cyclone kocht heb ik ook de vmax uitgeprobeerd die is half buizen, maar ik vond de solid state pre-amp eigenlijk beter klinken dan de buizen pre-amp.

ach ja randall is ook meer into solid states he, al zou de mts serie ongetwijfeld heel goed zijn, maar ja da zijn wel vooral simulaties van andere merken.

semt-x
7 oktober 2005, 21:22
Vraagje over de randall amps:

Ik heb soundclips van de titan gehoord op de randall site. Nou weet ik dat je daar niet op af moet gaan, maar hoe zit het met de RG75G2 combo, klinken de titan en de combo na genoeg hetzelfde? Tuurlijk heeft de titan er een 4x12 kast eronder, maar qua sound komt het in de richting?

semt-x
9 oktober 2005, 11:21
Niemand?

nicoverduin
9 oktober 2005, 12:05
Ken beide versterkers verder niet, maar het lijkt me stug dat een 4 x 12 (closed back?) het zelfde klinkt als een open back.

Nrrrk
10 oktober 2005, 00:12
De MTS serie van Randall is echt wel beter dan zo'n solid state amp van Randall.

Randall maakt fantastische solid state versterkers, maar zo'n MTS top is echt niet te vergelijken. Kheb et vaak gezegd, en ik zeg het nog een keer, de RM100 van Randall is Fan-fucking-tastic. Geen een Marshall, London City, H&K komt in de buurt. :p

BlackSun
10 oktober 2005, 11:44
Het ging toch over de Titan?

Maargoed, de Titan en randall rg75 zijn compleet verschillende versterkers, die kan je natuurlijk neit zomaar vergelijken.

semt-x
10 oktober 2005, 17:45
Ik zoek een andere versterker voor thuis, nou is zo'n 100watt top en een 4x12 eronder erg leuk, maar iets te veel voor thuis... Ligt er natuurlijk aan hard hard/zacht je m zet, maar mij kennende gaat ie dan tot z'n limiet. Trouwens is zo'n 75watt combo ook al teveel, alleen de prijs is een stuk aantrekkelijker...

JeStO
10 oktober 2005, 21:16
als je hem gaat kopen waar dan en voor hoeveel, ik wil er ook een aangaan schaffen. bij een winkel in de buurt staat hij voor 425 is dat een goede deal ik hoorde van andere mensen ook prijzen als 370 klopt dit enwaar kan ik hem dan halen ?

semt-x
10 oktober 2005, 23:24
ik heb m zien staan bij rock palace in den haag voor 365