PDA

View Full Version : vraagje over Korg AX1500G



hanzeman
25 augustus 2005, 09:18
Kan je, als je de AX1500G gebruikt in de ' Individual mode' de A channel/B channel nog gebruiken?

Ik heb de 1500 nog niet, maar ik heb wel de manual gedownload, maar kwam daar niet achter...

E-J
25 augustus 2005, 18:04
Uhm...ik heb sinds kort deze Korg, maar ik weet niet hoe je kunt schakelen tussen de play en individual modes. Je kunt volgens mij altijd tussen de A en B channel schakelen...ik kijk straks voor je wel!

hanzeman
25 augustus 2005, 18:22
Je moet de select voetknop iets langer ingedrukt houden, 1 seconde of 2 ofzo. Dan gaat ie in de individual mode.

E-J
25 augustus 2005, 18:59
Ik heb het gedaan, ik kwam inderdaad in de Individual mode.
Je kan dan de A channel EN de B channel gebruiken, en ze kunnen verschillende versterkers en cabinetten bevatten (niet dezelfde voor A en B channel dus).
Vervolgens kan je nog zelf kiezen wat je voor 'modulation', 'pedal' en 'ambiance' wil gebruiken, die je dan met de gelijknamige switchen aan en uit kunt zetten. Individual is een best handige mode, maar ik gebruik liever de 'play' mode.

groeten,
Emiel

hanzeman
25 augustus 2005, 19:32
ok dank je, ik denk dat ik hem wel ga aanschaffen, ik vond de geluidskwaliteit eigenlijk ook wel goed voor dat geld.... hoewel sommigen daar anders over denken en de me-50 aanraden. Maar die heeft weer geen Whammy achtig effect...

BlackSun
25 augustus 2005, 22:22
Ik heb ook de AG1500G, prima ding voor het geld, en zeker de amp sims zijn errug goed, lekker ' organisch' klinkende distortion, je hebt niet het idee (zoals bij veel andere wat goedkopere multi fx) dat je met een digitale distortion speelt. Daarnaast is hij errug handig in het gebruik en zijn de effecten erg goed. Let wel even op of je hem voor de amp aansluit of in de fx loop, sommige effecten klinken veel beter voor de fx loop dan in de loop etc.

Plezier ermee! (als je hem koopt:P)

hanzeman
25 augustus 2005, 22:43
Dank je.
Is het Whammy effect, dus de pitch bender met het expressiepedaal een beetje te pruimen?
Ik wilde aanvankelijk een Boss Pitch shifter Ps-5 kopen, of een Digitech Whammy, maar die waren nog duurder dan de Korg AX1500G. En daarin zit dus ook een pitch bender.
Ik heb wel 'proefgespeeld' bij Feedback, maar heb toen de pitch bender niet goed geprobeerd...

robert-gitarist
25 augustus 2005, 22:57
geloof me,losse pedalen zijn echt veel beter...klinken echt veel beter dan in een multi effect...los komen ze pas goed toen hun recht etc.
Enne ik spreek uit ervaring!!
(ik heb losse pedalen en die me50 maar ik ben langzamerhand alle effecten die ik leuk vind en nodig heb aan het aanschaffen en dan gaat de me50 als ik ze heb.Ik gebruikte laatste tijd de delay alleen nog maar van het ding..nu kan ik niks gebruiken-->printplaat kapot)

harrie-beton
26 augustus 2005, 00:05
geloof me,losse pedalen zijn echt veel beter...klinken echt veel beter dan in een multi effect...los komen ze pas goed toen hun recht etc.
Enne ik spreek uit ervaring!!

dat is grote onzin vind ik hoor.

Er zijn slechte pedalen en slechte multi effecten.
Er zijn ook goede pedalen en goede multi effecten.

hanzeman
26 augustus 2005, 09:07
Ik vond de Korg AX1500 eigenlijk wel goed klinken, niet veel minder dan wat de PS-5 ervan bakte. Daarop was ook wel wat aan te merken qua geluid en accuraat shiften/harmony...

LPplayer
26 augustus 2005, 14:38
Ja dat kan tuurlijk dat zou wel slecht zijn als dat niet kon.
Ben best tevreden over het pedaal, vooral de distortions.
De effecten Tremolo en U-vibe en wah kunnen iets vetter.
De wah is we smooth.
Ik heb op een Dunlop Cry babeah gespeeld en die vind ik wel vetter.


Kan je, als je de AX1500G gebruikt in de ' Individual mode' de A channel/B channel nog gebruiken?

Ik heb de 1500 nog niet, maar ik heb wel de manual gedownload, maar kwam daar niet achter...