PDA

View Full Version : [beginner/koopadvies] Epiphone (done)



Thys
24 augustus 2005, 22:09
Mijn eerste topic :-D

Goed het verhaal wil dat ik 10 jaar geleden een akoestische gitaar kreeg van mij ouders. Nooit les in gehad, wel altijd de ambitie om het te leren. Heb mijzelf de accoorden aangeleerd. Maar er mist iets.

Nu was ik pas bij een welbekend festival en kwam tot de conclusie dat electrisch speelgoed mij toch ontzettend veel meet fascineerd.

alvast dank! :wink:

deedee
24 augustus 2005, 22:11
wat voor muziek wil je gaan spelen?

deedee
24 augustus 2005, 22:12
ok, ik geloof dat dit een heel leuk grapje is :roll:

Thys
24 augustus 2005, 22:14
foo fighters/incubus/ eigenlijk eerlijk gezegd alles en nog wat. Wat maar lekker in het gehoor ligt.
Hij moet gewoon veelzijdig zijn.

AART
24 augustus 2005, 22:27
ok, ik geloof dat dit een heel leuk grapje is :roll:

wat dan>?

bert k
24 augustus 2005, 22:31
Eeeehhh..... Photoshop?

deedee
24 augustus 2005, 22:31
ok, ik geloof dat dit een heel leuk grapje is :roll:

wat dan>?
ik vertrouw dat plaatje niet helemaal..... Lijkt mij photoshop.... :???:

deedee
24 augustus 2005, 22:36
ik denk dat het met die site is gemaakt..... www.nymphusa.com ofzo. Kijk maar eens goed naar de bridgepick-up, veel te ver van de bridge af. ook de burst klopt niet en de plek van de uitput-jack.

robert-gitarist
24 augustus 2005, 22:48
Neen jongens deze gitaar is echt.
Ik heb zelf die Epiphone ook gehad...
Je hebt daar een nieuwe versie van maar die heeft een onwijs gore lelijke kop...deze is nog mooi met de Hockystick kop en wat ik ook sjiek vind is dat 2 color sunburst...
Het is een fijne gitaar om mee te beginnen.Zelf had ik hem goed gemodificeerd:
Floyd Rose op gezet
Telecasterstyle knoppen
en setje Fender USA elementen erin gezet...klonk er goed...echt fijne plank om mee te spelen...
120 euro toch ofzo op marktplaats met een pedaal erbij ofzo?

Squier4ever
24 augustus 2005, 23:20
foo fighters/incubus/

Lowl@nds geweest zeker :-D :-D
Incubus was egt royaal KUT man, geen flikker aan, FF daarentegen as super!!!
















Ja ik was er ook :-D en volgend jaar weer!

Thys
24 augustus 2005, 23:57
Yups, heeft mij weer gemotiveerd om maar weer eens te beginnen. Niet dat ik de volgende dave grohl word, maar ik geniet er gewoon van.


(p.s. robert-gitarist heeft het juist en juist)

Satriani
25 augustus 2005, 00:27
Om net zo "goed" als dave grohl te worden heb je niet zoveel tijd nodig hoor :roll:

Thys
25 augustus 2005, 00:28
hahaha dank :lol:
Maar die gitaar, die gitaar daar gaat het hem om!

grayfink
25 augustus 2005, 01:13
Epiphone stratocasters met explorerachtige headstock bestaan echt. Maar dit plaatje lijkt inderdaad photoshop. Wel een aardige gitaar om mee te beginnen, denk ik.

robert-gitarist
25 augustus 2005, 01:18
Epiphone stratocasters met explorerachtige headstock bestaan echt. Maar dit plaatje lijkt inderdaad photoshop. Wel een aardige gitaar om mee te beginnen, denk ik.

De gitaar zelf is geen shop maar die shit erom heen is geshopt

olaf reijnders
25 augustus 2005, 02:01
Er is waarschijnlijk een multiplex gebruikt voor de body. Bij de afschuining op de body is helemaal zwart gespoten en dat is verdacht. Kijk dus uit!!!!!!!!!!!

Jax
25 augustus 2005, 08:15
Ik zou er niet voor gaan. De bands die je opnoemt gebruiken naar mijn weten humbuckers. Een gitaar met drie singles lijkt me dan niet een wijze stap. Epiphone is op zich zelf wel een goed merk. Kijk even naar de Les Pauls, de SG's, Explorers, etc, al hebben die wel allen twee hums. Als je echt veelzijdigheid belangrijk vindt, kijk dan naar gitaren met 1 hum en twee singles of 2 hums en 1 single, iets in die richting. Denk dan aan een fender of squier fatstrat, een ibanez SA120, zoiets.

Nickname
25 augustus 2005, 08:56
Ibanez GSA-60 is wel wat voor jou, ben ik zelf ook mee begonnen en zeker voor de muziekstijl die je beschrijft. Deze gitaar heeft 1 humbucker in de brugpositie en 2 single coils in midden en nekpositie. Reuzefijne gitaar en niet duur (200-250 eurotjes)

zie http://www.guitarsetc.net/guitar_el/ib_gsa60jb.html

Ik zou em es gaan proberen in de winkel :D

Outrage
25 augustus 2005, 10:27
ja, ik vond het ook wat vreemd dat je koos voor een single coil gitaar. De ibanez keuze kan ik beamen. Kijk miss verder eens naar Jackson (DK 2 heb ik zien staan voor minder dan 300 euro, ofwel heb ik miskeken), of cort (kwaliteitsgitaren voor een lage prijs) of anders inderdaad de epiphone LP's/SG's

Thys
28 augustus 2005, 20:12
Goed.
Dank voor jullie uitleg en verklaringen. Ik als leek heb er aardig wat aangehad, en heb mijzelf alweer aardig bijgeschoold. Om jullie te bedanken, voed ik jullie met enig fotomateriaal van mijn aankoop.
Ow, ja body is massief, en er zit een speciale tremolo op die niet ontstemd.


Heb er btw nieuwe snaren opgegooid. :wink: Nu nog een versterkertje.

Walternativo
28 augustus 2005, 21:58
mooi dingetje... ziet er goed uit. Dat van die niet ontstemmende tremulo moet je maar even zelf uitgebreid testen en niet van wie dan ook aannemen.

Mijn gitaar HEEFT wel een tremulo maar dat ding is zo kut dat ie toch onbruikbaar is....