PDA

View Full Version : M'n nieuwe aanwinst! Epiphone Les Paul Custom!



Axl Rose
24 augustus 2005, 18:42
http://brendmusic.com/custom.jpg
http://brendmusic.com/custom2.jpg

Vandaag opgehaald bij Kees Dee in Amersfoort. Epiphone Les Paul Custom. Speelt als een trein. Heerlijk afgesteld, supergeluid. En nog mooi om te zien ook :D :P :cool:


[/url]

Jax
24 augustus 2005, 18:57
Gefeliciteerd man! Mooi ding. Heb je haar voor een goed prijsje kunnen krijgen?

Axl Rose
24 augustus 2005, 19:05
thanks man! Ze was 600 euro inclusief gitaarstandaard, nieuwe ernie ball strings (.10) die ik graag gebruik en helemaal goed afgesteld. :)

Jax
24 augustus 2005, 19:13
Dat lijkt me een heel redelijke prijs. Veel plezier ermee! :)

grayfink
24 augustus 2005, 19:22
Mooi man, ik heb zelf ook een nieuwe Epi LP en kan uit ervaring vertellen dat het prima gitaren zijn, hier zul je zeker veel plezier aan beleven.

RUIS
24 augustus 2005, 19:24
Zo eentje heb ik ook:

http://img173.imageshack.us/img173/8954/image0721vm.jpg


Alleen het trusskapje is anders. Zal wel zijn omdat de mijne wat ouder is ('93). Zijn echt beesten van gitaren. Veel pret ermee!

Axl Rose
24 augustus 2005, 21:07
@Jax: vond zelf ook goeie prijs. Zal dr een hoop plezier aan beleven!
@grayfink: thnx!! :)
@RUIS: Mooi man! Trusskapje is inderdaad anders, was me nog niet opgevallen. Misschien dat ik een keertje een eigen trusskapje met iets erin gegrafeerd laat maken. Maar das niet zo belangrijk. Kheb em in ieder geval al flink ingewijd vandaag. :D

AART
24 augustus 2005, 21:27
vet ding gast!

ziet er mooi uit. :)

vulvasonic
24 augustus 2005, 22:37
Gefeliciteerd!

Ziet er mooi uit. Veel plezier ermee! :)

robert-gitarist
24 augustus 2005, 22:43
Mooi ding man :) spelen inderdaad errug fijn die Epi Les Paul's.
Zelf wil ik altijd nog keer die Zakk Wylde Bulls Eye hebben van Epiphone :) Maar eerst ff sparen..en wel met de echte EMG's erin :D :)

Veel plezier ermee..echt mooi om te zien z'n zwart loeder :D ;)

Orpheo
24 augustus 2005, 22:52
Mooi ding man :) spelen inderdaad errug fijn die Epi Les Paul's.
Zelf wil ik altijd nog keer die Zakk Wylde Bulls Eye hebben van Epiphone :) Maar eerst ff sparen..en wel met de echte EMG's erin :D :)

Veel plezier ermee..echt mooi om te zien z'n zwart loeder :D ;)

of gewoon zo'n zwarte custom met emg's? kan toch ook. maar dan mis je alleen die bulls eye

robert-gitarist
24 augustus 2005, 23:10
Orpheo: het gaat me juist om die Bulls eye :D
Die vind ik zooo vet...die hele uitstraling enzo van die gitaar...
Z'n zwarte custom epi met emg's erin kan natuurlijk ook,maar ik wil graag de Zakk Wylde hebben :)

Orpheo
25 augustus 2005, 00:46
Orpheo: het gaat me juist om die Bulls eye :D
Die vind ik zooo vet...die hele uitstraling enzo van die gitaar...
Z'n zwarte custom epi met emg's erin kan natuurlijk ook,maar ik wil graag de Zakk Wylde hebben :)

ok, kan ook. kheb wel eens op die axes gespeeld. epi en gibson, tja, je moet er maar van houden he! :D ik ben meer fan van de simpele standard.

Jax
25 augustus 2005, 07:20
Ieder zijn ding :)

Nickname
25 augustus 2005, 07:47
Ziet er goed uit 8-) veel plezier ermee!! :lp:

Mafkees
25 augustus 2005, 09:22
Erg mooie gitaar :-D :-D

Bobbel
25 augustus 2005, 09:30
gefeliciteerd, maar ik vind dat zwart met dat goud niet mooi en dat ding in de kop wat ze atlijd bij custom gitaren doen...

Speeddemon
25 augustus 2005, 10:57
gefeliciteerd, maar ik vind dat zwart met dat goud niet mooi en dat ding in de kop wat ze atlijd bij custom gitaren doen...
die gebroken diamant/ruit?

Dude, dat is juist zo'n beetje 't mooiste wat Gibson doet!

Anyway, mooie axe, en wanneer komt er een setje GFS pups in? :wink:

(mogelijk dat Vintage '59 in Gold en een Hot Crunchy PAF bridge een supercombi is)

andoni
25 augustus 2005, 11:25
Is er buiten het uiterlijk (bindingen enzo) nog een verschil tussen een Standard en een Custom? Dikte/vorm van de hals? Nu dat Epi gitaren uitrust met erg degelijke hardware ben ik ook van plan (wanneer ik terug geld heb) om een Epi LP te kopen en deze te upgraden met goede PU's. Maar ik twijfel tussen een standard of zo'n Custom in Alpine White 8-)

Orpheo
25 augustus 2005, 13:01
Is er buiten het uiterlijk (bindingen enzo) nog een verschil tussen een Standard en een Custom? Dikte/vorm van de hals? Nu dat Epi gitaren uitrust met erg degelijke hardware ben ik ook van plan (wanneer ik terug geld heb) om een Epi LP te kopen en deze te upgraden met goede PU's. Maar ik twijfel tussen een standard of zo'n Custom in Alpine White 8-)

bij epi is er geen verschil. bij gibson wel

standard: rosewood toets. flamed maple top. ander headstock. geen multibinding op body en geen bound headstock. wel bound fingerboard. pearl(oid) trapezoid inleg. op 1e fret geen inleg.

custom: ebben toets. (van origine) geen flamed maple top. op sommige wel, maar op de originelen niet. groter headstock dan de standard (vaak. op de mijne iig wel bv) wel multibinding op body. boven EN onder. bound headstock. split diamond op headstock. ook bound fingerboard. pearl block inleg. op 1e fret wel inleg.

dat zijn de verschillen over t algemeen genomen.

Orpheo
25 augustus 2005, 13:02
Is er buiten het uiterlijk (bindingen enzo) nog een verschil tussen een Standard en een Custom? Dikte/vorm van de hals? Nu dat Epi gitaren uitrust met erg degelijke hardware ben ik ook van plan (wanneer ik terug geld heb) om een Epi LP te kopen en deze te upgraden met goede PU's. Maar ik twijfel tussen een standard of zo'n Custom in Alpine White 8-)

bij epi is er geen verschil. bij gibson wel

standard: rosewood toets. flamed maple top. ander headstock. geen multibinding op body en geen bound headstock. wel bound fingerboard. pearl(oid) trapezoid inleg. op 1e fret geen inleg.

custom: ebben toets. (van origine) geen flamed maple top. op sommige wel, maar op de originelen niet. groter headstock dan de standard (vaak. op de mijne iig wel bv) wel multibinding op body. boven EN onder. bound headstock. split diamond op headstock. ook bound fingerboard. pearl block inleg. op 1e fret wel inleg.

dat zijn de verschillen over t algemeen genomen.

d'oh
25 augustus 2005, 19:50
mooie plank, man veel plezier ermee

is overigens een toffe zaak Kees Dee, die kerel is ook wel relaxed, ik vind ze wel wat duur maar volgens mij kan je er goed over de prijs lullen

Axl Rose
26 augustus 2005, 18:09
dank allemaal!! :cool:


@doh: Die kerel is inderdaad erg aardig. Die prijskaartjes aan de gitaren zijn daar volgens mij voor psychologische redenen wat hoger dan normaal. Zodat het altijd lijkt alsof je aardig wat korting krijgt. Marketing-truc. :D

Maar ze leveren wel goeie service af :)

BassAgent
26 augustus 2005, 19:17
Vet ding! Gefeliciteerd ermee, zal vast lekker klinken!