PDA

View Full Version : Super PA 200



green_day
24 augustus 2005, 17:41
Beste forumers,

Ik heb sinds een tijdje een oude Super City Super PA 200 op mijn kamer staan. Ik heb hem soort van gekregen van mensen van mijn sportvereniging, en zij hadden hem ook gewoon eens gekregen van iemand die op de vereniging zat. Dus zij weten er niks van, en ik dus ook niet. Heeft iemand wellicht informatie over deze versterker?
Ook zit er een hele vreemde tik in naar mijn idee. Als ik hem aanzet, is er niks aan de hand. Maar na begint de speaker hele vreemde geluiden te maken, alsof hij telkens keihard op zijn flikker krijgt, hij begint heel apart te brobbelen ofzo (sorrie dat ik het niet echt duidelijk weet te verwoorden) Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Er zitten best oude (en aparte buizen) in, dus misschien dat het daar aan kan liggen. Kan iemand me helpen? alvast bedankt

Foto's:
http://community.webshots.com/photo/132352833/432095852jnyYOl
http://community.webshots.com/photo/132352833/432099599JrdXge

andy
26 augustus 2005, 15:53
Super City is hetzelfde als London en Powercity.
Misschien dat je wat aan deze link hebt.

http://www.drtube.com/guitamp.htm#LondonCity

green_day
27 augustus 2005, 20:03
Hey andy, bedankt voor de link. Er staat wel wat informatie in inderdaad. Maar is er dan niemand die mij een verklaring kan geven voor die tik?

Punkrockerke
27 augustus 2005, 20:29
Zijn het niet gewoon de buizen die versleten zijn?
Bij mijn amp zijn de buizen ook niet meer al te best, er komt dan soms wat gekraak door de speakers, en soms net een "zucht" alsof er wind doorheen ruist...

green_day
27 augustus 2005, 21:11
Zijn het niet gewoon de buizen die versleten zijn?
Bij mijn amp zijn de buizen ook niet meer al te best, er komt dan soms wat gekraak door de speakers, en soms net een "zucht" alsof er wind doorheen ruist...

Ik zat inderdaad ook al aan de buizen te denken. Maar goed, het ding heeft nogal een tijd staan verstoffen en totaal niets gedaan. Dus naar mijn idee kan het alles zijn. Er zitten trouwens el503 buizen in, van het merk pope. Ook heel apart, ik heb nog nooit van dat type buis gehoord. Bij mij is het trouwens nog iets anders dan een zucht wind. Na een tijdje gaat de speaker gewoon enorm kraken. Het ligt niet aan de speaker, ik heb het met meerdere geprobeert. Ik zal er eens naar laten kijken ofzo, dat is wellicht wel zo makkelijk.
Ook de speaker is nog wel een geinig verhaal. Ik kreeg dus van die mensen er een enorme kast bij. Na enig onderzoek bleek het een kast van Kustom te zijn, en tot mijn verrassing zat er een best oude celestion speaker in. De g15-150. Heeft iemand hier informatie over?

Bedankt voor je reactie in elk geval!

andy
28 augustus 2005, 01:01
Geen info over de speaker.
Maar je zegt het zelf al een beetje: De amp heeft jaren staan verstoffen.Dus er zal wel veel vuil in zitten. Mogelijk zijn er ook condensatoren en andere onderdelen versleten. En dat gaat dan opspelen als de amp een tijdje draait.
Dat oude beestje heeft een revisie beurtje nodig. En dat is het ook wel waard, want die Sound City's klinken goed.

DaveItUp
28 augustus 2005, 22:19
Het was toch een supercity?

andy
30 augustus 2005, 19:44
Ja Super City, vergissing. :wink: