PDA

View Full Version : Jazzmaster elementen



Chroxy
24 augustus 2005, 14:11
Op het moment heb ik een Epiphone les paul en een Squier showmaster (HSS).. erg leuke gitaren, maar vanwege de humbuckers bij de brug toch vaak hetzelfde, hoewel de humbuckers erg verschillen tussen de epiphone en squier met output.

Nu ben ik erg fan van Incubus en vooral van het geluid live en hun laatste 2 albums. De gitarist is van PRS'en naar Fender Jazzmasters geswitcht. Dit zorgt ervoor dat hij op deze albums en live een erg ronde distortion heeft (snapt iemand me hiermee? :D ).

Nu kan ik erg goedkoop aan een gitaar komen die helemaal uit elkaar ligt en die ik dus wil opknappen. Om mijn gitaren zoveel mogeijlk gevarieerd te houden wil ik hier dan Jazzmaster elementen induwen. Kom ik dan qua gitaar een beetje in de burt bij het geluid van een jazzmaster? Ik neem aan van wel toch?

Dus ben ik wat gaan zoeken op dit forum etc naar info. Ik dacht dat in jazzmasters p90 elementen zaten. Maar als ik ze naast P90 elementen leg dan verschillen ze nogal van vorm? Is er ook een verschil tussen jazzmaster p90 elementen en gewone p90 elementen qua geluid?