PDA

View Full Version : Eindelijk ook een vintage amp voor mij (Fender Bassman)



Gretsch6120
24 augustus 2005, 11:32
Na er jaren van gedroomd te hebben, heb ik dan toch eindelijk mijn droomversterker. Toen ik terugkwan van vakantie zag ik dat ik een mailtje van mr. Jay had. Of ik zn bassman wilde kopen....
Toen is het me in een paar dagen tijd gelukt om EN mn vibroking custom EN mn '75 RI Jazzbass te verkopen om de centen bijelkaar te krijgen.
En hier issie dan....

'64 blonde Bassman 6G6-B
http://home.aim.avans.nl/s138039/64bassman1.JPG
http://home.aim.avans.nl/s138039/64bassman2.JPG

Al
24 augustus 2005, 11:39
Na er jaren van gedroomd te hebben, heb ik dan toch eindelijk mijn droomversterker.

Gefeliciteerd en veeeel plezier ermee, mooie amp (geile plaatjes)

Al

fullorder
24 augustus 2005, 13:48
Gefeliciteerd man!

Ik heb precies dezelfde 8-)
alleen heb ik niet de orginele kast erbij zoals jij. maakt het visueel wel helemaal af, alleen klinkt mijn huidige kast (ook fender 2x12, maar dan diagonaal geplaatst) wel errug lekker dus heb ik een soort van dilemma zeg maar.

veel plezier ermee in ieder geval!

Lucluc
24 augustus 2005, 17:26
Ben ik benieuwd wat Jay met de vrijgekomen centjes gaat doen 8-)

Al
24 augustus 2005, 18:12
Ben ik benieuwd wat Jay met de vrijgekomen centjes gaat doen 8-)

Gaat doen = gedaan heeft ...

Al

1959SLP
24 augustus 2005, 19:23
Congratz! Da`s mooi spul.

fullorder
24 augustus 2005, 19:32
wat voor een speakers zitten erin?

Gretsch6120
24 augustus 2005, 20:15
Er zitten volgens jay de originele oxfords in. Ze schijnen kwalitatief minder te zijn dan de C12N, die je ook wel vaker tegenkomt, maar ik vind ze eigenlijk wel aangenaam klinken. Niet zo direct zoals je dat met veel speakers hebt. Een lekker afgeronde warme klank, met wat compressie erin.

Gretsch6120
24 augustus 2005, 20:18
hier een inside pic:
http://home.aim.avans.nl/s138039/bassmanins.JPG

Mr.Jay
24 augustus 2005, 21:02
Er zitten volgens jay de originele oxfords in. Ze schijnen kwalitatief minder te zijn dan de C12N, die je ook wel vaker tegenkomt, maar ik vind ze eigenlijk wel aangenaam klinken. Niet zo direct zoals je dat met veel speakers hebt. Een lekker afgeronde warme klank, met wat compressie erin.

Hoi Len,
Zoooo....binnengeheimen blootleggen ? :wink:
Ik heb ook ouwe '60's C12N Jensens gehoord, die kwamen mij wat "directer" en harder over. Deze Oxfords heb ik al vaker ontmoet en vind ze prima matchen met deze amp, héél aangename sound. Het is geen kwestie van kwaliteitsverschil bij die speakers, maar smaakverschil. En ouwe speakers zijn sowieso mooier dan al het nieuws wat er is.
De "compressie-feel" is gratis en speelt gewoon erg lekker.
Muchos Funnos met die stack, zitten héééééél wat restauratie-uren in :D

P.S. : werk je profiel es bij > Vibroking, gatsie...... :lol:

JaY

Gretsch6120
24 augustus 2005, 21:22
zal um bijwerken :lol:

Heb hem afgelopen zaterdag voor het eerst op flink volume kunnen testen tijdens repetitie....
Vooraf dacht ik dat ik toch misschien wel mn tubescreamer nodig zou hebben voor dat extra randje.
Toch maar eerst zonder geprobeerd, maar goed ook...
Al geeft hij naar het gehoor niet zoveel overdrive als een tubescreamer, het gevoel wat je met spelen hebt is zelfs beter! moeilijk met woorden te omschrijven. Echt een heerlijk puur geluid.
Heb gisteren nog eventjes ge A-B d met de VK, maar die klinkt nu zooo steriel... bijna transistorachtig... (in relatie tot de Bassman dan)

Mr.Jay
24 augustus 2005, 21:38
Heb hem afgelopen zaterdag voor het eerst op flink volume kunnen testen tijdens repetitie....
Vooraf dacht ik dat ik toch misschien wel mn tubescreamer nodig zou hebben voor dat extra randje. Toch maar eerst zonder geprobeerd, maar goed ook... Al geeft hij naar het gehoor niet zoveel overdrive als een tubescreamer, het gevoel wat je met spelen hebt is zelfs beter! moeilijk met woorden te omschrijven. Echt een heerlijk puur geluid.

Hij krijgt natuurlijk door jouw Gretsch goed op zijn donder. Hoe puurder je blijft spelen op zo'n amp, hoe beter hij je volgt en reageert. Fijn dat je er plezier aan beleeft, bij mij stond ie enkel mooi te wezen.


Heb gisteren nog eventjes ge A-B d met de VK, maar die klinkt nu zooo steriel... bijna transistorachtig... (in relatie tot de Bassman dan)

tja...vintage vs. modern nietwaar, zelfs PTP-CSamp.

JaY

Robbert
24 augustus 2005, 23:55
Ben ik benieuwd wat Jay met de vrijgekomen centjes gaat doen 8-)

Gaat doen = gedaan heeft ...

Al

Wat heeft ie bij jou gevonden dan? :D

Mr.Jay
25 augustus 2005, 10:29
Gefeliciteerd man!
Ik heb precies dezelfde 8-)

Ook helemaal origineel nog?


alleen heb ik niet de orginele kast erbij zoals jij. maakt het visueel wel helemaal af

Staat ergens een goedkoop clone-fender2x12kastje ( niet van mij hoor ! ) op marktplaats zag ik, zou leuke set voor jou maken dus.

JaY

fullorder
25 augustus 2005, 11:20
Gefeliciteerd man!
Ik heb precies dezelfde 8-)

Ook helemaal origineel nog?

de tolex is ooit vernieuwd, voor de rest helemaal orgineel. zover ik kan bepalen uiteraard, ik heb 'm ooit van een engelsman gekocht. heb ook de guts bekeken, maar heb niet genoeg ervaring te zien of alles orgineel is.



alleen heb ik niet de orginele kast erbij zoals jij. maakt het visueel wel helemaal af

Staat ergens een goedkoop clone-fender2x12kastje ( niet van mij hoor ! ) op marktplaats zag ik, zou leuke set voor jou maken dus.

JaY

bedankt voor de tip!
heb je ook een link misschien? heb ff snel gezocht op marktplaats, maar kan zo niks vinden. tenminste niks wat echt als clone door kan gaan.

fullorder
25 augustus 2005, 11:21
Gefeliciteerd man!
Ik heb precies dezelfde 8-)

Ook helemaal origineel nog?

de tolex is ooit vernieuwd, voor de rest helemaal orgineel. zover ik kan bepalen uiteraard, ik heb 'm ooit van een engelsman gekocht. heb ook de guts bekeken, maar heb niet genoeg ervaring te zien of alles orgineel is.



alleen heb ik niet de orginele kast erbij zoals jij. maakt het visueel wel helemaal af

Staat ergens een goedkoop clone-fender2x12kastje ( niet van mij hoor ! ) op marktplaats zag ik, zou leuke set voor jou maken dus.

JaY

bedankt voor de tip!
heb je ook een link misschien? heb ff snel gezocht op marktplaats, maar kan zo niks vinden. tenminste niks wat echt als clone door kan gaan.

fullorder
25 augustus 2005, 11:35
volgens mij heb ik 'm gevonden. niet op marktplaats, maar op gitaarmarkt. heeft wel zwarte tolex en ik zou zo'n ding alleen kopen voor de looks, omdat ik dus al een prima kastje heb. hoeveel zal re-tolexen ongeveer kosten?

Mr.Jay
25 augustus 2005, 11:37
volgens mij heb ik 'm gevonden. niet op marktplaats, maar op gitaarmarkt. heeft wel zwarte tolex en ik zou zo'n ding alleen kopen voor de looks, omdat ik dus al een prima kastje heb. hoeveel zal re-tolexen ongeveer kosten?

Zelf het beste doen, leuke ervaring en scheelt natuurlijk in uurloon.

JaY

fullorder
25 augustus 2005, 11:47
volgens mij heb ik 'm gevonden. niet op marktplaats, maar op gitaarmarkt. heeft wel zwarte tolex en ik zou zo'n ding alleen kopen voor de looks, omdat ik dus al een prima kastje heb. hoeveel zal re-tolexen ongeveer kosten?

Zelf het beste doen, leuke ervaring en scheelt natuurlijk in uurloon.

JaY

zeker leuke ervaring, ben alleen altijd een beetje beperkt qua klussen in mijn kleine stoffige studentenkamertje ;)
maar ik zou een eind moeten komen met een stanleymes en een nietmachine (of lijm?) toch? de oude tolex netjes eraf halen, oude tolex gebruiken om nieuwe uit te snijden, of gaat het helemaal anders?

Mr.Jay
25 augustus 2005, 11:55
zeker leuke ervaring, ben alleen altijd een beetje beperkt qua klussen in mijn kleine stoffige studentenkamertje ;)
maar ik zou een eind moeten komen met een stanleymes en een nietmachine (of lijm?) toch? de oude tolex netjes eraf halen, oude tolex gebruiken om nieuwe uit te snijden, of gaat het helemaal anders?

Bisontix en mesje ja. Item voor op de "werkbank" hiernaast, daar is dit alvaker besproken. Zaten zelfs nog speakers in die kast en Fenderlogo erop, dure parts dus.
Alleen voor de looks zou ik niet zeggen > zo'n maat kast klinkt heel anders dan de jouwe, past "audenthieker" bij die 6G6

JaY

fullorder
25 augustus 2005, 12:15
Alleen voor de looks zou ik niet zeggen > zo'n maat kast klinkt heel anders dan de jouwe, past "audenthieker" bij die 6G6

JaY

daar heb je ongetwijfeld gelijk in, ik heb alleen wel eens van Pleun gehoord dat deze orginele 2x12 kast nog wel eens een faseprobleem heeft tussen de speakers en dat ie beter klinkt als je 'm een kwartslag draait. ik kan me zo voorstellen dat mijn kast met diagonaal geplaatste speakers daar minder last van heeft, ga ik er geluidstechnisch niet op achteruit met zo'n orginele kast (beide dezelfde speakers).

Mr.Jay
25 augustus 2005, 17:20
ik heb alleen wel eens van Pleun gehoord dat deze orginele 2x12 kast nog wel eens een faseprobleem heeft tussen de speakers en dat ie beter klinkt als je 'm een kwartslag draait.

Heeft ie dan goed onthouden van mijn bevindingen. Maar dat is ene akoestisch fenomeen. Als je b.v. wat verder van je kast staat is er geen probleem. Staat ie op de grond en je staat er dichtbij klinken de 2x12"wat schel in het midhoog, ligt gewoon aan 2x12" naast elkaar.

>ik kan me zo voorstellen dat mijn kast met diagonaal geplaatste speakers daar minder last van heeft, ga ik er geluidstechnisch niet op achteruit met zo'n orginele kast (beide dezelfde speakers).[/quote]

Smaakkwestie. De Fenderkastjes hebben een bepaald karakter. Ik vind ze lekker klinken en lekker compact.

JaY

fullorder
25 augustus 2005, 17:43
Smaakkwestie. De Fenderkastjes hebben een bepaald karakter. Ik vind ze lekker klinken en lekker compact.

JaY

Damn, waarom zijn de antwoorden nooit makkelijk? :roll:

Moet ik de echte kast toch maar eens uitproberen. Hey Len, zullen we onze amps eens naast elkaar zetten en luisteren wat het verschil is? Alhoewel ik wel verwacht dat jouw amp van zichzelf al beter klinkt sinds die de speciale Jay-treatment heeft ondergaan ;) Daarnaast heb jij er ook betere speakers in zitten lijkt me (orginele Oxfords tegenover Jensen RI's). Shit! Dat ga ik nooit winnen! :cry:

Gretsch6120
25 augustus 2005, 19:45
Moeten we een keertje doen ja!

Mr.Jay
25 augustus 2005, 20:03
Damn, waarom zijn de antwoorden nooit makkelijk? :roll:

Omdat er géén perfecte amp is net zo min als de perfecte gitaar.
Maar juist dát houdt het ook spannend en afwisselend.

JaY

fullorder
25 augustus 2005, 20:17
Moeten we een keertje doen ja!

Hey Len, heb ik niet met jou gemaild over een true bypass switch?
Begint me nu pas te dagen. Len....Roggel....waar heb ik dat eerder gezien? ;)

Gretsch6120
26 augustus 2005, 09:43
haha, kan kloppen ja...