PDA

View Full Version : Gibson SG of andere opties die in de buurt komen



rupke
24 augustus 2005, 08:30
Hoi,

Omdat ik last heb van chroisch GAS ben ik naast een telecaster (zie mijn andere post ) ook op zoek naar een SG. Hiervoor zou ik me in eerst instantie gaan concentreren op een Gibson. Nu vroeg ik me af of er ook andere opties zijn (lees bijna zo goed als gibson maar voor minder geld. Ik zelf dach dan aan een EPI SG met andere elementen. Ik weet niet of dat een optie is maar wellicht kan zoiets.

Ik hoor graag jullie meningen

Groetjes Rupke

stringer
24 augustus 2005, 11:43
Tja, ik heb nog een Ibanez SG uit 1977 en die is erg goed en een stuk goedkoper als een Gibson. Zie: http://community.webshots.com/photo/346617527/346622094jlcvJQ

Daniël_san
24 augustus 2005, 12:23
@stringer: Is de neck gelijmd om geschroefd?

maarten69
24 augustus 2005, 13:21
hum, toen ik een sg kocht heb ik wel een epi g400 vast gehad om te kiijken, het geluid is wel doffer maar jij zou er toch andere elementen in doen, maar de body en vooral de hals dat is toch wel een groot verschil, een gibson voelt toch echt wel fijner aan.. speelt ook sneller

but dont take my word for it, als je naar een zaak gaat leg dan maar is een epi g400 en een gibson sg special naast elkaar, en bespeel je voelt dan zelf wel wat ik bedoel,

als je toch een epi wil koop dan een g310 die is echt veel mooier die heeft niet zoon 61' reisue slagplaat maar zoon mooie grote, hij is ook een paar 10tjes goedkoper, dat kun je dan weer in betere elementen stoppen..

stringer
24 augustus 2005, 13:44
Mijn Ibi SG was geschroefd, maar heb ik laten verlijmen. Is nu super stabiel (fuck Gibson)
Overigens zittenm er ook super70 pups in;klinkt super.

maarten69
24 augustus 2005, 14:01
Gast, jij wil hem wel heel graag verkopen, hoe veel weegt die eigenlijk? die ibi les paul zijn te zwaar..

bram123
24 augustus 2005, 15:33
als je toch een epi wil koop dan een g310 die is echt veel mooier die heeft niet zoon 61' reisue slagplaat maar zoon mooie grote, hij is ook een paar 10tjes goedkoper, dat kun je dan weer in betere elementen stoppen..

ja koop een g310 dan heb je ook nog eens een geschroefde nek zodat je gitaar nog minder op een gibson sg lijkt... pff
[/i]

Neals
24 augustus 2005, 16:55
Kijk eens naar een Guild of DeArmond SG kopie.

DaveItUp
24 augustus 2005, 17:21
En dan iemand een g310 aanraden....

G400 is een goede gitaar voor z'n prijs. Een paar gibson elementjes erin en t komt al goed in de buurt.

Jeanken
25 augustus 2005, 10:22
Tuners laten ook vaak te wensen over bij Epi's, pots en schakelaars ook niet je van het. Kan weer uitdraaien op een eindeloze Gibson-Epi discussie maar Gibson blijft Gibson en Epi blijft Epi, je kan er best een leuke gitaar van maken maar een Gibson zal het nooit worden..

maarten69
26 augustus 2005, 13:13
o ja, vergeet ik die geschroefde nek :) nou ja ik vind die epi sg's allemaal net niet gitaren