PDA

View Full Version : Squier??



Satriani
24 augustus 2005, 01:09
Yooo

Ik zag op de site van feedback een squier strat special staan, 99 euro :o
Ik speel al 6 jaar op een rock axe strat, zwaar verneukt dus.
Mijn plan was om binnen een maand of 3 een epi les paul te kopen en de elementen te vervangen.

Alleen de gitaar die ik nu heb is de laatste tijd bijna niet meer op te spelen, ontstemt teringsnel, kraken, piepen, ruizen en al die shit.
Zou het zin hebben om zo'n squier voor die 3 maanden te kopen zodat ik nog een beetje een redelijk geluid heb?

En zit er ook veel verschil tussen die modellen onderling?

Fumi SG
24 augustus 2005, 01:12
koop dan voor die drie maanden een Dean Evo XM voor €99,-. Waarschijnlijk beter dan die Squier want die Dean is gewoon echt goed. Squier valt vaak tegen, en dan hebben we het nog niet over die van €99,- (zelf nog niet tegengekomen!)

Maarjah, voor €99,-... wat kan je gebeuren??

Satriani
24 augustus 2005, 01:21
Zat ik idd ook al aan te denken, ik weet dat dean een goede prijs/kwaliteits verhouding heeft.

Maar ik heb een gitaar met single coils en heb ook alleen maar op gitaren met single coils gespeeld. Dit omdat ik veel cleane stukken, blues, srv en hendrix achtige dingen speel.
En de zachtere metal gaat ook wel redelijk met een strat.

Maar klinken die cleane dingen, Bijv little wing wel op een gitaar met humbuckers?

Nickname
24 augustus 2005, 13:57
Ja hoor, met de dean evo xm is dat geen probleem vind ik. Mn pa heeft er 1 gekocht voor de lol en ik vind hem echt verassend goed spelen. Heb ook meerdere squiertjes in mn handen gehad maar dat vond ik echt vele malen minder dan die dean. En wat dan nog.. voor die 3 maanden :)

Trouwens, kwil nie lullig doen hoor.. maar 3 maandjes wachten kan misschien ook nog :roll:

Satriani
24 augustus 2005, 16:07
Dan kan ik drie maanden geen gitaar spelen , al kan ik een dag niet spelen word ik al gek :wink:

Nickname
25 augustus 2005, 08:45
Dan kan ik drie maanden geen gitaar spelen , al kan ik een dag niet spelen word ik al gek :wink:

Nou okee dan :D maar laat je het wel weten welke het wordt dan?

Bobbel
25 augustus 2005, 09:14
Ik schrok ook van die prijs voor de Squier, maar het is 3 keer niks... die Squier dan he... normaal vind ik ze wel redelijk... en die Dean, ja die heb ik eerlijk gezegt nooit geprobeerd...

Nickname
25 augustus 2005, 10:11
Als ik jou was zou ik gewoon gaan voor die dean.. en als ie tegenvalt.. wat dan nog.. ff 3 maandjes dan maar wat minder fijn spelen. Maar aangezien dat gitaartje bij mn pa thuis denk ik dat je er wel tevreden over zult zijn en dat je dan ook een zeer leuk reservegitaartje erbij hebt. :)

Satriani
25 augustus 2005, 20:27
Yooo

Vandaag langs feedback geweest, ik hoopvol die dean uitproberen:...................................... .................................................. ....... Wat een GrafT*ring cheapass T*fus gitaar is dat

Sry moest er ff uit :oops:

Ten eerste hij is heel erg licht, net of je met een gitaar van piepschuim loopt, alles voelt gewoon cheapass aan, en het geluid wat eruit kwam was zwaar en zwaar slecht.
Het geluid was erg blikkerig en klonk gewoon voor geen meter.
Dus ik was zeker dat ik die niet zou nemen.

Toen pakte ik een squier strat special die cheapass squier dus.

Geluid was 10x beter, maar ook niet alles. Ik verw8 geen wonderen voor dat geld maar als je dat ding koopt is het gewoon zonde van je geld ook al is tie maar honderd euro.

Toen pakte ik een squier affinity strat en een yamaha pacifica.

De yamaha en de affinity klonken allebei goed veel warmer en beter als de eerste 2 gitaren. Ben toch maar voor de affinity gegaan omdat die yamaha duurder is en de squier imo beter klonk.
Zat ook nog te denken aan een vendetta 1.0. Maar aangezien ik over een tijdje een epi lp wil kopen en er seymour duncans in wil gaan zetten leek het me beter om het nu bij single coils te houden.

Ok dus wat die cheapass Squier en Cheapass Dean gitaren betreft:

Niet doen, gewoon niet aankomen is troep!!!!

Mzzl
Mike

Nickname
26 augustus 2005, 08:00
Ten eerste hij is heel erg licht, net of je met een gitaar van piepschuim loopt...

Als eerste toch gefeliciteerd met je aankoop :)

Jammer dat die dean je tegenviel, maar nu vraag ik me toch af of je dezelfde in handen heb gehad, want die bij mn pa staat is nou niet bepaald licht.. ding is zo ongeveer even zwaar als mn RG en er zit een flinke body aan :???:

Naja, als je dr maar blij mee bent :D

Veel succes voor de komende 3 mnd!

Satriani
26 augustus 2005, 17:40
THnx dude

Ik denk dat er goede en slechte tussenzitten maar ik had iig een teringslechte :wink: