PDA

View Full Version : amp-daggie!!



Orpheo
23 augustus 2005, 23:52
Vandaag een aangename verrassing gehad.

hier in den haag hebben we een redelijk nieuwe muziekzaak die mooie apparatuur heeft staan, met een studio achterin de zaak waar jonge musici hun gang kunnen gaan, en een demootje op kunnen nemen bv.

maar daar gaat het niet om.

zoals menigeen wel weet ben ik op zoek naar een nieuwe amp, en ik zat altijd maar te zagen over marshall's. Die zaak had een plexi staan, en daarnaast, haast verscholen, een ashdown fallen angel.

Ik kom redelijk vaak bij die zaak, raakte weer eens aan de praat met de eigenaar, en we praten plots over festivals die door die zaak gesponsord worden, en over de amps die ze leveren. waarop ik antwoord dat ik dan wel eens die 2 wil horen, die ashdown en marshall, des te meer omdat ik natuurlijk er een wil kopen over niet al te lange tijd.

Hop, die meuk in de studio zetten, eerst de marshall aan (oh ja, over een marshall 4x12 greenback 1960 ax cab)

moah, had een redelijke overdrive. ik vond het wel lekker, maar beetje te wazig. die marshall reageerde nauwelijks op mijn gitaar (ik weet hoe hij kan klinken nl, ook als ik er op speel; veel karakter, ballen, dik, vurig) en nu was het beetje doods. en natuurlijk heel rommelig, met die 4 inputs, en de controls die niet een duidelijk resultaat hebben, vooral niet direct.

daarna de ashdown ingeplugt:

wat de marshall NIET had, had de ashdown wel! hij reageerde veel beter op mn gitaar+vingers, je hoorde IEDER foutje, IEDERE blooper, maar ook iedere goeie noot die aangeslagen werd. variatie in aanslag was ook overduidelijk te horen, op de marshall minder.

het clean was wel redelijk, maar niet waarvan je zegt: poe poe, ik ga m gebruiken als pure clean-amp! het kreeg redelijk snel een randje (vanaf 5 ofzo) op clean had je volume en gain, en dan had je ook nog mastervolume 1+2. die beiden met de footswitch te regelen zijn.

heb je je master enigzins open, krijg je een soort vox-randje, ,en iets meer dicht, treble open, reverb op 3 ofzo, he! opeens krijg je een clean die naar fender neigt!!

gooi je op je cleane kanaal je gain nog wat meer open, krijg je een soort 6o-ies/70ies rock-overdrive.

je overdrivekanaal heeft eigenlijk teveel gain for pleasure, maar wel zó, dat je, ook als je akkoorden speelt, je IEDERE snaar nog apart hoort, geen wazige brei, dat je bij de marshall wel had. pinch harmonics; de marshall deed dat zo-zo, maar de ashdown pakte t veel mooier op, mooiere zakk wylde squeels zeg maar.




kortom: goeie dag gehad!! lekker met amps kunnen kloten! paar andere dudes gingen nog ff meespelen met bass en klein drumstelletje, om te kijken hoe de amp door een minibandje heen komt, verbazingwekkend goed! je hoort de amp er heel mooi doorheen prikken, zonder al teveel moeite.

dus: als je nog een simpele 2 kanaals amp zoekt, met weinig features (dus geen MIDI, superflashy FX loop, weetik wat al niet), maar wel met dubbele master, en een heel veelzijdige sound voor een milde prijs (lees: 900 euro MAX voor de top, we wisten de prijs niet precies) probeer dan eens ashdown. ik heb helaas niet de 4x12 ashdowncab kunnen proberen, maar deze is zeker 150 euro goedkoper dan de marshall, en scheen net zo goed te zijn (kon t niet proberen, ik moest boodschappen doen.....)

zo, ik heb de keuze voor de amp gemaakt. nu nog sparen......

robzilla
24 augustus 2005, 00:00
leuk!

welke winkel is dat dan in den haag?

Orpheo
24 augustus 2005, 01:02
leuk!

welke winkel is dat dan in den haag?

Vanilla musicstore. nu nog een redelijk kleine zaak, gaan binnenkort verhuizen naar een ruimer pand...het schijnt zo te zijn dat rockpalace niet echt blij met ze is, en daarom een soort van inhaalslag doet om klanten te blijven trekken....ze hebben een hoop nieuwe parkers binnen bv, een paar leuke epi's (bv die van de customserie) maar niet iets om voor "te blijven plakken he!!"

vanilla is goedkoper, en veel meer klantvriendelijk. hetzij nog klein. heel...erg...klein.

rekoj
24 augustus 2005, 13:12
De Ashdown is idd een zeer goeie versterker, maar ik heb de mijne wel verkocht om een Marshall JMP te kunnen kopen :lol: Ik speel wel nog altijd over de 4x12 van Ashdown, en het klinkt zeker niet slecht...

FNaRK
24 augustus 2005, 13:31
zozo, weer een nieuwe zaak in Den Haag,
recentelijk nog Max Guitars ...
waar zit die zaak ? En wie is de eigenaar ?

Daniël_san
24 augustus 2005, 13:45
Waarom komen dat soort winkels nou nooit in zaandam? :evil:
Maar wel een goeie review btw. Ik ga misschien die ook nog eens testen.

Swan
24 augustus 2005, 13:59
alle gitaarzaken in Rdam gaan failliet (behalve Feedback natuurlijk :roll: ) en in Den Haag komen er steeds bij? :o

dano
24 augustus 2005, 16:02
Waarom komen dat soort winkels nou nooit in zaandam? :evil:
Maar wel een goeie review btw. Ik ga misschien die ook nog eens testen.

trueeeeeee sinds waveworld weg is, is er niks meer

at TS; klinkt goed, mooi verhaal ben erg benieuwd!

Orpheo
24 augustus 2005, 19:27
zozo, weer een nieuwe zaak in Den Haag,
recentelijk nog Max Guitars ...
waar zit die zaak ? En wie is de eigenaar ?

ken je t korenhuis? daar tegenover dan. de eigenaar is marcus xxx kweet zn achternaam niet. zeer veel verstand van zaken, zeer behulpzaam. ze zijn ongeveer tegelijk begonnen met max guitars. rockpalace heeft echt een schijthekel aan vanilla, omdat vanilla veel meer festivals sponsort, daardoor nog meer klanten heeft; de ouwe rockpalace-klanten (hier ook eentje)

Orpheo
24 augustus 2005, 19:30
Waarom komen dat soort winkels nou nooit in zaandam? :evil:
Maar wel een goeie review btw. Ik ga misschien die ook nog eens testen.

trueeeeeee sinds waveworld weg is, is er niks meer

at TS; klinkt goed, mooi verhaal ben erg benieuwd!

tja, kheb zelfs maar de amp gekocht he :D hij klonk zo lekker, en ik heb m kunnen krijgen voor 650 euro, en de cab voor 380 met 4x12 jensen speakers erin. welke t precies zijn moet ik nog ff uitzoeken.

overigens; ik heb vandaag een boost op die bak ontdekt. daarmee kan je t volume gewoon boosten, maar wel met extra gain natuurlijk.

ik heb ook even een OD pedaaltje erop gehad, krijg je natuurlijk nog meer mogelijkheden, en vooral als je m aanhad op t cleane kanaal hoorde je t duidelijk. bij de od van de amp hoorde je m minder. ik zal wellicht vanaaf nog een foto posten. WELLICHT dus. no promise.