PDA

View Full Version : Opzoek naar een 30th Anniversary Marshall



McCloud
7 september 2002, 17:07
Hallo,

Ik ben nu al zo'n 6 maanden opzoek naar een nieuwe versterker. Ik heb nu bijna alles wel geprobeerd, maar de juiste zit er niet tussen. Koch Multitone vond ik op het cleane kanaal veel te zwaar met m'n PRS (distortion was zowel met m'n PRS als met m'n Strat wel heel gaaf). Marshal TSL60 vond ik clean te geknepen klinken (TSL100 nog niet geprobeerd). Mesa is niet mijn sound.

Ik ben nu uitgekomen op de Marshall DSL100. Supergaaf clean kanaal (ik ben geloof ik de enige op deze aardkloot die Marshall clean mooi vind), crunch en distortion ook erg mooi. Maar, die DSL heeft maar 1 EQ voor 2 kanalen en dat zie ik totaal niet zitten. Ik weet nu al dat ik me daar ontzettend aan ga ergeren (zeker tijdens optredens).

Ik ben nu opzoek naar, volgens velen, de beste 3 kanaals versterker ooit. De Marshall 30th Aniversary top (jaja, die blauwe, met EL34 eindbuizen). Een paar maanden geleden heb ik er een te koop zien staan, een week over nagedacht om 'm te kopen en toen was ie weg (STOM).

Mijn vraag is dus. Weet iemand een winkel ergens in Nederland, Belgie of Duitsland waar ze zo'n ding te koop hebben staan?

Alvast bedankt.

Dude
7 september 2002, 19:19
Op 2002-09-07 17:07, schreef McCloud:
Hallo,

Ik ben nu al zo'n 6 maanden opzoek naar een nieuwe versterker. Ik heb nu bijna alles wel geprobeerd, maar de juiste zit er niet tussen. Koch Multitone vond ik op het cleane kanaal veel te zwaar met m'n PRS (distortion was zowel met m'n PRS als met m'n Strat wel heel gaaf). Marshal TSL60 vond ik clean te geknepen klinken (TSL100 nog niet geprobeerd). Mesa is niet mijn sound.

Ik ben nu uitgekomen op de Marshall DSL100. Supergaaf clean kanaal (ik ben geloof ik de enige op deze aardkloot die Marshall clean mooi vind), crunch en distortion ook erg mooi. Maar, die DSL heeft maar 1 EQ voor 2 kanalen en dat zie ik totaal niet zitten. Ik weet nu al dat ik me daar ontzettend aan ga ergeren (zeker tijdens optredens).

Ik ben nu opzoek naar, volgens velen, de beste 3 kanaals versterker ooit. De Marshall 30th Aniversary top (jaja, die blauwe, met EL34 eindbuizen). Een paar maanden geleden heb ik er een te koop zien staan, een week over nagedacht om 'm te kopen en toen was ie weg (STOM).

Mijn vraag is dus. Weet iemand een winkel ergens in Nederland, Belgie of Duitsland waar ze zo'n ding te koop hebben staan?

Alvast bedankt.


clean op marhall niet mooi >>> ?? ONZIN ! ik vind de cleans op marshall (sommige dan) ook erg mooi

BLOK182
7 september 2002, 19:45
Hey McCloud, misschien is het interessant om eens op de duite ebay te kijken? Massa's versterker, zag de LM6100 er ook op staan. Maja als toevallig net de versterker die jij wilt in Munchen staat.

Moonchild
7 september 2002, 19:52
MAN ik dacht echt dat ik de enige was!!!
Bang om geflamed te worden, dus ik heb er nooit wat over gezegd :grin:
Marshall clean rules! (iig op een jcm800 50 watt combo)

BLOK182
7 september 2002, 19:55
in het oefenhok hebben we een jcm800 top, dat ding klinkt behoorlijk goed vind ik, ook clean. Echt een stuk beter dan de jcm900, maja, das misschien persoonlijk.

McCloud
8 september 2002, 03:34
BLOK182,

Die Marshall LM6100 waar je het over hebt is niet de versterker die ik zoek. Ik ben opzoek naar de LE6100. Het verschil is dat de LM6100 een andere eindtrap heeft dan de LE. Ook gebruikt hij andere eindbuizen (5881 i.p.v. EL34). Ik ben dus echt opzoek naar de versie met EL34's. En dit zijn naar mijn weten alleen de Marshall 30th Anniversary LE6100 (in het blauw) geweest.

Dus als iemand nog wat weet, ik hoor het graag.

Ik ben ook blij te horen dat ik niet debiel ben omdat ik Marshall clean mooi vind.

Frusciante
8 september 2002, 11:29
he mcloud jij hier????
tja je bent zekers niet de enige met een voorliefde voor het marshall clean. sommige marshall's clean klinken idd bijzonder mooi, zoals een jtm45 hahaha maar dat moet je nu inmiddels al wel weten. over het algemeen hebben fenders de naam hoog te houden op dit gebied en dit is ook wel te verklaren door de mooie reverbs die ze in die bakken knallen. een fender zonder reverb klinkt al snel een stuk minder fraai als je echt op zoek bent naar het twang geluid. ach smaken verschillen maar marshalls kunnen idd een mooi clean hebben. ik zal nog ff voor je kijken wat betreft die 30th an.. succes
cee ya around. frusciante

Anders Destium
8 september 2002, 11:51
Als je een mahonie gitaar hebt klinkt een Marshall echt wel warm genoeg, maar een Marshall koop je toch meestal voor de scheur :wink:

MegaDrive
8 september 2002, 13:29
Ja OF je koopt juist geen Marshall als je vette scheur wilt hebben :smile:

Anyways, een collega van mijn werk heeft een LE6100 staan met de bijbehorende kasten (angled en base, ook blauw), maar volgens mij speelt hij amper nog. Ik zal het eens navragen. Ik weet van mijn gitaarboer dat hij de eerste eigenaar is.

McCloud
8 september 2002, 16:43
MegaDrive, alvast bedankt.

Frusciante, ik kom jou ook overal tegen, Marshall forums, dit forum, cafe, oefenhok.

Oh ja, we spelen in dezelfde band, dat is de link.

And the quest for the Blue Marshall continues.

Anders Destium
8 september 2002, 23:41
Megadrive: Wat moet je dan hebben (in jouw wereld) als je voor 80s metal/prog/stevige death/black gaat...

MegaDrive
10 september 2002, 00:19
Nou een van de vetste setups waarover ik vooral prog heb gespeeld was een 50 watt THD Plexi Head met twee Carvin 2x12 kasten eronder. Beetje onorthodox, maar niet te geloven wat een response! Jammer dat dat spul amper nog te vinden is. Of het ook echt iets is voor death/black stijlen weet ik niet want dat is niet echt mijn ding. Ik ben nu zelf meer aan het beuken met stijlen als metalcore/hardcore/speedmetal en daarin kom ik met mijn 2 nieuwe aanwinsten (Line6 Flextone II HD en ENGL Fireball) perfect uit de voeten, waar mijn voor teveel geld verkochte Marshall mij een beetje in de steek liet. Maar dat was ook een JCM 600, was het een 800 geweest dan was het een ander verhaal. Ik moet trouwens zeggen dat ik met die line6 bak een rectifiergeluid heb getweaked dat ik beter vind klinken dan het origineel. Is puur een kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind de rectifier een beetje 'compressed' klinken vergeleken bij deze. Ik denk wel dat mijn 4x12" Vintage30's daarbij een rol spelen.

Willlem
10 september 2002, 21:07
http://www.stockenhof.nl daar hebben ze dr één, hoewel ie niet op internet staat. deze is wel tweedehands, voor 850 euro

MegaDrive
10 september 2002, 23:27
Hey McCloud ik heb het even nagevraagd voor je maar hij doet hem niet weg, de blauwe full stack. Best jammer want dat ding staat daar echt weg te rotten. Emotionele banden enzo. Maar ik heb hem wel aan het denken gezet, mocht hij tot inkeer komen dan laat ik het je weten.

McCloud
11 september 2002, 00:23
Willem, is dat echt die blauwe Marshall. Ik ga morgen gelijk ff bellen.

MegaDrive, bedankt. Je kan wel tegen hem zeggen dat als hij 'm toch wil verkopen ik die versterker goed zal verzorgen. Om de 1 1/2, 2 jaar nieuwe buisjes, goede beschermhoezen bij het vervoeren, gevoed worden door een 40th Anniversary Strat en een PRS Custom 24. Geregeld buiten spelen (oftewel, lekker opendraaien bij optredens).

Sorry als ik een beetje desperate overkom, maar ik wil dit ding zo graag hebben. Het is voor mij de perfecte versterker. Vintage en moderne geluiden in een 3 kanaals Marshall.

Ik heb voor het eerst op deze versterker gespeeld toen ik 15 was. Ik heb mijn eerste dure gitaar (die 40th Anniversary Stratocaster, na jaren sparen kon ik die eindelijk kopen) getest op een 30th Anniversary Marshall. Ik had toen echter geen geld om ook nog zo'n versterker te kopen. Het geluid van die combinatie was (en dat zal nog steeds wel zo zijn) gewoonweg briljant.

Als anderen nog wat info hebben, graag.

And the quest for the Blue Marshall continues !!!!

Willlem
11 september 2002, 18:25
ja, tis echt die blauwe, met drie kanalen en een drie-punts-footswitch : http://www.marshallamps.com/images/archive/images/anniversary.jpg

alleen de top is daar te koop dus he

FrankieGntb
11 september 2002, 19:27
IK HEB EEN MARSHALL 6100LM THUIS STAAN EN WIUL HEM WEL KWIJT. ALS ER IEMAND INTERESSE HEEFT MAIL ME DAN FF OP: FRANKIEGNTB@HOTMAIL.COM

McCloud
11 september 2002, 23:20
Sorry FrankieGntb, ik ben echt opzoek naar die blauwe (met EL34 eindbuizen).

Willem, dat het alleen die top is maakt me niet zoveel uit. Een blauwe kast erbij is wel leuk, maar die kasten hebben dezelfde speakers als een normale 1960A (4 * 12 G12T-75 Celestions). Een blauwe kast kleurt mooier bij die top, maarja, het gaat me eigenlijk puur om het geluid. Ziet ie er nog een beetje heel uit die top, of is ie beschadigd??

Ik ga zeker bellen.

Nogmaals bedankt.

gershwin5150
12 september 2002, 00:50
Wat zou een redelijke prijs zijn om voor zo'n versterker te geven als deze in goede staat is? Ik bedoel voor die echte blauwe .

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gershwin5150 op 2002-09-12 00:51 ]</font>

gershwin5150
16 september 2002, 01:10
nobody? :sad:

BLOK182
16 september 2002, 17:41
ongeveer 800-900 euro.

gershwin5150
16 september 2002, 19:10
Thanx!!

BLOK182
16 september 2002, 19:36
Ik geloof dat hier op het forum er 850 voor heeft betaald en 3 maanden terug kon ik er eentje van een particulier voor 800 euro kopen.

SmartyMarti
2 oktober 2002, 22:02
Bij muziekhuis Vrieze in Doetinchem staat er eentje (zwarte uitvoering) en hij is gewoon te koop.

Succes

Marti

(probeer daar ook eens de Engl Savage120 uit en die Marshall wil je niet meer .... beetje flauw he)