PDA

View Full Version : G-400 met trem



Jax
23 augustus 2005, 17:20
Hee,

Ik heb ergens gezien dat Epiphone ook G-400 modellen maakt met trems erop. Iemand ervaring mee? Wat voor trems zijn het (vintage/floyd-achtig)? Blijven ze goed gestemd, ook al ga je er wat wild mee om?

Pierz
23 augustus 2005, 18:24
Hee,

Ik heb ergens gezien dat Epiphone ook G-400 modellen maakt met trems erop. Iemand ervaring mee? Wat voor trems zijn het (vintage/floyd-achtig)? Blijven ze goed gestemd, ook al ga je er wat wild mee om?

http://www.tonika.nl/shop/images/G400M.jpg

Deze bedoel je waarschijnlijk. Ik heb hem hier in Groningen zien hangen en even aan de trem gevoeld (niet bespeeld verder), maar het leek mij een vrij brakke tremolo. Maargoed, ik heb hem dus niet bespeeld...

maarten69
23 augustus 2005, 19:37
als ik iets lelijk vind dan zijn het wel sg's met trems, helemaal met bigsbys
gedver!


of iets genuanceerder:


ik zou het zelf niet doen!

Jax
23 augustus 2005, 20:20
Hee,

Ik heb ergens gezien dat Epiphone ook G-400 modellen maakt met trems erop. Iemand ervaring mee? Wat voor trems zijn het (vintage/floyd-achtig)? Blijven ze goed gestemd, ook al ga je er wat wild mee om?

http://www.tonika.nl/shop/images/G400M.jpg

Deze bedoel je waarschijnlijk. Ik heb hem hier in Groningen zien hangen en even aan de trem gevoeld (niet bespeeld verder), maar het leek mij een vrij brakke tremolo. Maargoed, ik heb hem dus niet bespeeld...

Die bedoelde ik idd, en nu ik het zie ziet hij er idd erg gammel uit... :-?

Fumi SG
23 augustus 2005, 20:23
ik heb er vanmiddag, net als Pierz, ff aan gezeten. En jah, hij voelde inderdaad een beetje brak aan. Net alsof ie snel af zou breken of zo... :???:

Maar ik vind die dingen met Bigsby WEL mooi! :)

Jax
23 augustus 2005, 20:25
Zijn idd mooi, maar ik zoek er een met echt een goede betrouwbare trem. Dat wordt dan maar een zelfbouwproject. Een floyd op een SG... 8-)

Orpheo
23 augustus 2005, 21:58
Zijn idd mooi, maar ik zoek er een met echt een goede betrouwbare trem. Dat wordt dan maar een zelfbouwproject. Een floyd op een SG... 8-)

+1

op een sg is t imo wel mooi. of beter: een kahler!!!!

een rooie SG, met gouwe kahler flatmount, en gouwe hardware......


ah, niet dromen..niet dromen..komt er toch niet :D

stax
23 augustus 2005, 22:05
Angus Young sig :D

Orpheo
23 augustus 2005, 22:20
Angus Young sig :D

die heeft noch ene kahler, noch een floyd. die heeft de maestro tremolo. echt een bout-ding. kan je niks mee. tis nog erger dan een bigsby vind ik.

stax
23 augustus 2005, 22:43
die heeft noch ene kahler, noch een floyd. die heeft de maestro tremolo. echt een bout-ding. kan je niks mee. tis nog erger dan een bigsby vind ik.

Daarom gebruikt ie hem zelf niet 8-) ...

Orpheo
23 augustus 2005, 23:26
die heeft noch ene kahler, noch een floyd. die heeft de maestro tremolo. echt een bout-ding. kan je niks mee. tis nog erger dan een bigsby vind ik.

Daarom gebruikt ie hem zelf niet 8-) ...

zijn sig? lijkt me ook logisch. maar die trem an sich lijkt me gewoon heel gevoelig voor weersveranderingen en ander soortige meuk...