PDA

View Full Version : Amps getest.....



Daniël_san
23 augustus 2005, 17:12
Mensen! :-D
Vandaag ben ik eens vroeg opgestaan en naar rotterdam gegaan. (feedback) Daar heb k deze amps getest:
Brunetti MC2
Fender Hot Rod Deluze (2x12)
Koch Twintone
Koch Twintone II
Orange 30 Watt (rockerverb geloof ik)
Vox AC30TB
Vox AC30CC
(ik heb ze getest met mijn richwood, een LP standard en een LP special)

Brunetti MC2:

Helder, en heel direct. Met een vleugje reverb erg leuke clean. Je kan er (vind ik) goed mee bleusen, maar ook wel funk en rock mee spelen.
''2e kanaal'' Van een lichte overdrive, ietsje minder dan AC/DC, tot een leuke distortion die goed bruikbaar is. Op dit kanaal hoor je echt iedere verandering van de EQ. (bas van 3 naar 4 is duidelijk hoorbaar) Is ook erg lekker met humbuckers en P90's.
Lead: 1 woord: LIJP!!! Dit is echt ''de'' lead voor mij. Klinkt ''clean'' maar het is wel distortion. Beetje moeilijk uitleggen eigenlijk..... :oops:


Fender Hot Rod Deluxe:

Clean is ie erg goed. Echt zoals een fender hoort te zijn vind ik. Overdrive is wel leuk, maar verder niks speciaals. Maar met een overdrive ervoor(MXR zakk wylde) is ie zeker goed. Maar het is niet ''mijn'' geluid.

Koch Twintone en de twintone II:

Goeie clean, doet me een beetje aan fender denken, maar is net wat ''voller'' Het geluid heeft meer kloten :P
De twintone II heeft min of meer dezelfde Clean. (zelfde settings gebruikt btw) Overdrive is wel ronder, net wat vloeiender dan de twintone I. En het derde kanaal gaat er wel overheen, klinkt een beetje als de multitone.

Orange:

Erg goeie clean, wel een karakter dan de fender. Deze heeft meer ''tone''. Erg direct zeg maar. Maar de drive zuigt vond ik.

Vox AC30TB:

De beste clean van de combo's. Een mooi ''rond'' geluid, maar ook weer ''direct''. Net alsof iemand hetzelfde meespeeld. De drive is wel redelijk, maar is moeilijk in te stellen :cry:

Vox AC30CC:

Net een andere clean dan de TB, maar je hoort zeker dat het vox is. Mooie ''tone'' erg goed bruikbaar ook. En voor de mensen die zeggen dat ie niet hard kan: Hij kan en gaat hard! De drive is echt een soort ''kloon'' van de TB. Erg harde schreeuwerige sound komt eruit.


En de belangrijkste vraag: Welke is het best?
Ik vond zelf de Brunetti het beste. Gewoon omdat ie op alle gitaren goed reageerde. De clean vond ik zelf wat minder dan de vox'en, maar er valt mee te leven. Ik ga waarschijnlijk dus de Brunetti kopen, als ik niks anders leuks tegen kom. (en daarna dus de vox :cool: :razz: )

vidar
23 augustus 2005, 20:28
leuke review :) ik denk dat we naar ongeveer hetzelfde op zoek zijn :)

Ik ben kort geleden ook bij feedback geweest en heb ongeveer dezelfde amps getest (helas niet de vox, die kon ik niet vinden :( ), helaas heb ik ook de MC2 overgeslagen, ik hoor er de laatste tijd veel goeds over.
Ik ben ook op zoek naar een versterker in die prijsklasse. Zelf vond ik de twintone II echt geweldig zowel clean als overdrive. Vooral het clean; toen ik inplugde liepen de rillingen bijna over mn rug. Echt heerlijk. veel veel VEEL beter dan de engl sovereign en de marshal dsl 401 die ik ervoor had getest en ook zeker net zo goed als de mutitone en weer veeel beter dan de marshall tsl 122. M'n gitaar (epiphone sg) heeft nog nooit zo lekker geklonken. Ik ga binnenkort nog een keer langs om ook een paar fenders, en de brunetti te testen. Neem ik ook mn fender stratocaster ff mee, kijken of ik dan op dezelfde conclusies uitkom :razz:

in ieder geval veel succes met het maken van een keuze!

Daniël_san
23 augustus 2005, 21:31
De CC hebben ze ook nog niet zo lang. De TB was 2e hands.... En tja. Ik hou erg van vox. Koch is ook erg mooi idd. HEt liefst heb ik dus gewoon alle 3 :lol:

Orpheo
23 augustus 2005, 23:54
mag ik aanraden om de ashdown fallen angel eens te proberen? 2 kanaals 60 watt head. verschrikkelijk goeie sound. echt top. lees mn review maar even :)

Anders_Destium
24 augustus 2005, 10:29
Bedankt voor het overzicht!

guhlenn
24 augustus 2005, 10:36
De framus ruby riot zou je ook moeten proberen, net als de rivera fandango... En je hebt goede smaak! :-D

Mitch
24 augustus 2005, 11:16
Als beide eens beter verkrijgbaar zouden zijn..... :sneaky:

Thanx voor de review.

guhlenn
24 augustus 2005, 11:47
kom op, he, musicstore heeft ze bijv.

Luie rukker! :wink:

Joppnl
26 augustus 2005, 17:58
Heeft iemand wel eens de Peavey Classic 50 met 1 van deze versterkers vergeleken?

Of de Delta Blues van Peavey?

Daniël_san
26 augustus 2005, 19:33
ja :roll: Ik heb er zelf 1 te leen.... Ik vind zelf een classic 50 erg leuke clean hebben, maar met de drive kan je weinig tot niks mee. Clean klinkt niet echt direct, maar is ''vloeiend''. De Reverb is goed. Maar als die uitstaat hoor je toch nog wat reverb. Daar heb je alleen last van als je miereneukerig bent over geluid. (ben ik dus) En het probleem is dat die peavey echt hard moet voordat ie ook mooi klinkt. Maar dat hebben de meeste amps.
Als je verder nog iets moet weten zeg je het maar.

Joppnl
26 augustus 2005, 21:30
Mmmm, thnx voor dit bericht, ik heb de Peavey 50 kort gehoord en vond m goed, vandaag op een HotRod de Luxe gespeeld en clean was ik er helemaal weg van, wat een dynamiek, wat een punch.

Overdrive op die Fender was echt he-le-maal niets, hoe kunnen ze zo iets slechts maken, op de Peavey vond ik die wel een stuk "ronder" klinken.

Ik vind trouwens het prijsverschil tussen bv een Koch Twintone II, een Brunetti MC2 en een HotRod de Luxe wel erg groot: je kan er zeker 2 HotR voor kopen.

Dan denk ik: kan je toch voor de overdrive een fijn kastje kopen? (bv TubeScreamer)?

Binnenkort maar eens naar Köln om de HotRod vs de Peavey te beluisteren.

Lastig dat er niet 1 winkel is die ALLES heeft (Fender, Peavey, Koch, etc).