PDA

View Full Version : Ruis????



GeddyLee
23 augustus 2005, 17:30
Waarschijnlijk een achterlijke vraag, maar goed;

Een vriend van me heeft laatst een Washburn X10 gekocht samen met een Roland nog wat versterker (kleintje met een stuk of 6 effecten.. weet het type niet meer) en als hij zijn tone helemaal uit zet, naar beneden draait dus, begint het ding enorm te ruizen. Dit komt ook vaker voor, en hij draait dan wat aan de knopjes en dan gaat het na een tijdje weer over.
Volgens hem 'hoort dat zo' , die ruis als je de tone weg draait, en als het ding ruist zonder weggedraaide tone dan zegt hij dat ''ook dure gitaren dat soms hebben''

Volgens mij is dat enorme onzin, maar mijn vraag is nu dus:
ligt dat aan zijn gitaar (kostte 180 € dus het zal geen super ding zijn maar ruizen mag toch niet kunnen? :???: ) of doet hij gewoon iets verkeerds?

Nickname
23 augustus 2005, 19:13
die gast moet eens een paar nieuwe potmetertjes gaan halen :-D

GeddyLee
23 augustus 2005, 19:23
p-p-potmetertjes? :o


:roll: vergeet niet dat ik een gitaar n00b ben (en die gast ook trouwens :razz: )

wietse
23 augustus 2005, 20:29
de dingen die onder de knoppen zitten dat zijn potmeters, zullen wel versleten zijn of erg vuil, in het laatste geval wil contact spray soms ook wonderen doen.
potmeters is niet alleen gitaar hoor in elke radio, versterker etc met draaiknoppen zitten ze.

GeddyLee
23 augustus 2005, 22:54
Hmm okay, maar hij heeft de gitaar net 1 maand ofzo :-D beetje kuttig ding als het nu al versleten is?

Harry
23 augustus 2005, 23:59
terug naar de winkel dus!

Nickname
24 augustus 2005, 14:35
Hmm okay, maar hij heeft de gitaar net 1 maand ofzo :-D beetje kuttig ding als het nu al versleten is?

Dat heb je met die goedkope 'el dumpo' planken :D Maar het mag daarom toch inderdaad niet kunnen, ff terug naar winkel en nieuwe potmetertjes in laten zetten. En omdat ie vrij nieuw is zou dat misschien nog wel eens onder 'service' kunnen vallen, maar dat ligt aan hoe fatsoenlijk die winkel is. :satisfie:

Nickname
25 augustus 2005, 11:23
En.. ist ie al gemaakt? :???:

olaf reijnders
25 augustus 2005, 14:20
Vroeger een Washburn bas gehad (volgens mij de XB10), maar altijd als hij aktief stond, kwam Willem Ruis op de koffie. Ik heb een jaar later afscheid genomen van deze plank omdat het geluid k*t was geworden. Waarschijnlijk door de multiplex body. Dus heb ik hem maar ingeruild voor een Ibanez SDGR 800. Washburn was toen het nog in de fabrieken van Ibanez werd gemaakt, nog wel goed.

GeddyLee
25 augustus 2005, 18:41
Die gast gaat hem volgende week naar de winkel terugbrengen (of bellen ofzo..) ben benieuwd.... hij ruisde volgens hem trouwens NIET in de winkel, maar wel meteen thuis.
En echt, als je de tone naar beneden zet maakt het ding me toch een kut lawaai :-D

Nickname
26 augustus 2005, 09:34
ligt het dan niet aan zn amp? (misschien eens een geaard stopcontact proberen, of als ie dat niet heeft.. een kabeltje leggen tussen een kaal stukje verwarmingsbuis en de amp :) ) Of heeft ie simpelweg een gare kabel? Dat laatste lijkt me wel onwaarschijnlijk, maar je weet het maar nooit he :roll:

En wat bedoel je precies met die tone.. hoe staat ie dan.. open of dicht :???: Naar beneden of boven zegt me niks.. want dan ligt het maar hoe je er tegenaan kijkt.

GeddyLee
26 augustus 2005, 10:43
ligt het dan niet aan zn amp? (misschien eens een geaard stopcontact proberen, of als ie dat niet heeft.. een kabeltje leggen tussen een kaal stukje verwarmingsbuis en de amp :) ) Of heeft ie simpelweg een gare kabel? Dat laatste lijkt me wel onwaarschijnlijk, maar je weet het maar nooit he :roll:

En wat bedoel je precies met die tone.. hoe staat ie dan.. open of dicht :???: Naar beneden of boven zegt me niks.. want dan ligt het maar hoe je er tegenaan kijkt.

Eh.. met open bedoel ik dat de tone maximaal is (hetzelfde 'open' gedraaid als de volume knop) en dan ruist hij dus (bijna ;)) niet.
Ehm, dat van die gare kabel he :P Hij is eerst op zijn kabel gaan staan toen hij zijn gitaar uit het rekje wou halen, dus die plug staat nu helemaal scheef, maar daar ligt het volgens hem niet aan (echt lachen.. het ligt nergens aan volgens hem.. dat zal wel zo horen... :-D :-D :-D ) want toen hij thuis kwam ruisde hij meteen al blijkbaar.

Maar goed, hij gaat terug naar de winkel en ik ben erg benieuwd wat ze daar zeggen :D

Nickname
26 augustus 2005, 11:10
Hmmz, als het niet aan zn gear ligt. Heeft ie vast zelf een slechte invloed :razz:

Ik zou dat gezicht van die winkelier wel eens willen zien :D