PDA

View Full Version : Ervaring met Randall RT2/50



Baco
23 augustus 2005, 15:54
Deze dus:

http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/mts/images/zoom_rt250.jpg

http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/mts/images/zoom_rt250_back.jpg

Na de verkoop van mijn SE ben ik stilletjes aan terug aan het uitkijken nr een nieuwe amp of rack. Heb al een aantal goede zaken gelezen over de Randall RT2/50 poweramp. Vooral het feit dat je EL34 en 6L6 naast elkaar kunt gebruiken vind ik wel plezant, soundgewijs. Natuurlijk moet ik die zelf effe gaan testen, maar heeft er hier iemand ervaring mee?

Laat maar horen :wink:

helleke
24 augustus 2005, 19:54
Ik heb m 2 weken op proef gehad en vond hem toen beter klinken dan mn Marshall 9200.Veel meer strakker laag en meer mogelijkheden.
Helaas ging hij dus al snel kapot.Er zou nl iets zijn met de buisvoetjes die gevoelig zouden zijn voor "kruipstroom" Daardoor was hij doorgebrand.Ben geen technicus maar dat klonk me al niet fijn in de oren :D
Ik heb toen van de uiteindelijke koop afgezien.
De prijs is wel aantrekkelijk,maar ik zou dan toch voor bv een 2e hands Mesa 50/50 gaan.

Baco
24 augustus 2005, 20:02
Zou dan mss eerder nr een VHT 2/50/2 neigen...

helleke
24 augustus 2005, 21:02
Mag ook :wink:

Baco
25 augustus 2005, 09:02
Maar toch, vooral het feit dat je EL34 en 6L6 naast elkaar kan gebruiken spreekt mij wel aan, dat zou de hoofdreden van de aankoop zijn in feite (mits hij goed klinkt, natuurlijk) :wink:

bluegate
25 augustus 2005, 09:27
Volgens mij heeft de Dual eindtrap van Groove Tubes dezelfde mogenlijkheden.
Dus EL34 & 6L6 naast elkaar gebruiken.

Die zou je 2e hands moeten zoeken.

helleke
25 augustus 2005, 10:21
Ik denk dat hij je erg gaat tegenvallen.Je bent immers je SE gewend die m.i. veel beter klinkt.
Ook heeft hij per kanaal maar 2 eindbuizen en het verschil in geluid van de EL34 en 6L6 is bij deze amp niet zo erg groot vond ik.
Gewoon ff testen dus zou ik zeggen.Misschien vind je het wel wat.

jw009
25 augustus 2005, 13:52
wel erg vet die bias shits zo aan de voorkant

wimmeltje
1 september 2005, 08:19
wat kost hij eigenlijk. En welke eindbuizen geef je voorkeur aan. Ik denk dat dit ook we belangrijk is. Vanaf hier zou je verder een beslissing kunnen nemen welke trap je denkt geschikt voor je. Ik gebruik zelf een VHT 2502 en daar ben ik erg tevreden over.