PDA

View Full Version : Echt hout op deze hals?



Chroxy
23 augustus 2005, 13:17
Ik ben sinds kort bezig met het 'bouwen' van een telecaster. Ik heb van mijn vriendin een afgedankte harimu telecaster gekregen die ik wil opknappen. Helaas was het body van multiplex, ik heb dus een ander body gekocht, maar ook de onderdelen van de harimu paste niet. Daarom heb ik ook maar echte fender onderdelen gekocht.

Wel heb ik de nek bewaard van de harimu voor mijn telecaster, deze is gemaakt van echt hout en iets breder dan een telecaster hals (vind ik fijner, ik ben een les paul gewend). Maar ik vond het een rare houtsoort op de hals... zie plaatje, kan iemand me vertellen welke houtsoort dit is? De toets zelf is gemaakt van Maple... Is het het waard om door te gaan met deze hals of miscshien kan ik toch beter maar een andere pakken?

http://members.lycos.nl/mouthful/hout.jpg

fred dons
23 augustus 2005, 13:29
het ziet er uit als een meranti/nato (mahonie achtig, niet echt een logische combi met een maple toets)
persoonlijk zou ik op marktplaats kijken voor warmoth of all partsnek
omdat de neck diejenu hebt waarschijnlijk de zwakste schakel gaat worden in je tele

suc6

oknarb180
9 september 2005, 00:05
Hallo,

Wat betreft de hals, gezien de kleur lijkt het inderdaad mahonie of meranti. Als je een Fender tele-sound wilt, dan zou ik toch kijken voor een andere hals. Een tele krijgt zijn heldere bijtende sound met name door een maple hals (en dan geen rosewood fretboard!!!) Mahonie geeft een warmere niet-tele-sound. Je kan een goede en betaalbare maple neck vinden bij the string. kost denk ik een eurootje of 80-85 (incl. verzenden). Heb ik zelf ook al 2 keer een hals gekocht, goede service met nette afhandeling. Anders kun je altijd nog eens kijken op www.voxhumana.com, daar verkopen ze ook een groot scala aan halzen, maar dan moet je effe dieper in het buideltje tasten. Hebben overigens ook een nette en goede service en snelle levering.

Vriendelijke Groeten,

Branko