PDA

View Full Version : Ervaringen Dunlop Crybaby Classic? (GCB-95F)



andoni
23 augustus 2005, 12:20
Ik ben aan het overwegen om een wah te kopen en na wat rondgekeken te hebben staat mij de Crybaby Classic mij nog het meeste aan (binnen mijn budget is dit zowat het maximum, +- 150 euro). Lekker klassieke wah sound die ook goed werkt bij het stevigere werk. Iemand andere suggesties, opmerkingen of ervaringen? De Zakk Wylde crybaby lijkt me ook ok maar ik heb angst dat je dan meteen als de heer Wylde gaat klinken. Betere keuze dan de Classic of niet (nog niet kunnen testen)?
Ik denk de wah vooral te gebruiken in een rock en metal context (lekker schreeuwende solo's, het kwakkende funk geluid zegt me niet zoveel).

Nog 2 vragen: is de Classic true bypass en is het Fasel-effect een fabeltje of doet een kwaliteitsspoel zoveel?

Dirk_Hendrik
23 augustus 2005, 13:15
nee
nee

robert-gitarist
23 augustus 2005, 20:17
ik heb de GCB95F alleen dan de Wylde versie..
Ach hij klinkt niet anders dan een gewone Classic.Alleen de buitenkant is veranderd en je kunt de range ofzo zelf afstellen..hij kost 137 euro.
Iets goedkoper dan de Classic als ik me niet vergis...
Maar hij klinkt echt erg vet...enne goed voor solo's voor metal enzo...en te veel als zakk wylde gaat klinken? bullshit,tenzij jij ook een aantal JCM800's hebt,een gibson les paul zakk wylde en ook nog eens zo als hem speelt.... :-D

andoni
23 augustus 2005, 20:48
ik heb de GCB95F alleen dan de Wylde versie..
Ach hij klinkt niet anders dan een gewone Classic.Alleen de buitenkant is veranderd en je kunt de range ofzo zelf afstellen..hij kost 137 euro.
Iets goedkoper dan de Classic als ik me niet vergis...
Maar hij klinkt echt erg vet...enne goed voor solo's voor metal enzo...en te veel als zakk wylde gaat klinken? bullshit,tenzij jij ook een aantal JCM800's hebt,een gibson les paul zakk wylde en ook nog eens zo als hem speelt.... :-D

Als ik dat zo lees is die ZW versie zijn meerprijs dus gewoon niet waard tov een gewone Crybaby? En uit die uitvoerig toegelichte post hierboven leidt ik af dat een Classic ook de meerprijs niet waard is? Het verschil tussen de Classic en de gewone Crybaby is dus alleen die Fasel-spoel die niet de moeite waard is?

robert-gitarist
23 augustus 2005, 21:07
tsja je kunt ook een gcb95 kopen en daar een andere spoel inrossen.
Ik heb die Zakk Wylde genomen omdat ik hem ten eerste onwijs vet eruit zie vinden en ik erg fan ben van die man.*tsja het oog wil ook wat he :P*
ten 2de* de echte rede* hij klinkt gewoon lekker..zoals een wah hoort te klinken...
tip: ga hem gewoon eens uit proberen...