PDA

View Full Version : westone



bathmutz
7 september 2002, 14:13
hallo bassisten, ik heb een tijd geleden een westone bas gekocht 5-snarig voor erg weinig geld, maar die hals is vrij zwaar. wat kan ik er aan doen om de hals niet naar benenden te laten bengelen?
Ik heb er nieuwe snaren op gezet maar ben nogsteeds niet helemaal tevreden over het geluid. er zitten 2 humbucker-style elementen op actief. wat voor elementen kan wie aanraden en waarom?
momenteel vind ik hem iets te schelachtig klinken, waarschijnlijk een hoopje hoog er uit en laag erin zat ik te denken.

groeten BathmutZ

basswasp
7 september 2002, 17:18
Heb je nu een bas gekocht met een te zware hals en een slecht geluid?

flearulez
7 september 2002, 18:47
Nieuwe snaren zullen niet helpen je bas minder te laten helen hoor.

Volgens my heeft iemand een miskoop gedaan......

Semafoor
7 september 2002, 22:34
De enige manier om je hals minder zwaar te maken... is door een andere hals te kopen. Nieuwe elementen helpen natuurlijk voor het geluid altijd en als je ze koopt, neem dan emg's (als je vol laag wilt).

AllodoX
8 september 2002, 17:52
lightwight tuners pakken scheel veel in gewicht op de nek. en je achterste strap-button naar boven verplaatsen.

b.t.w. wat voor een bass hebben we het hier over ? :smile:

bathmutz
8 september 2002, 20:21
ja allodox, dat weet ik ook niet precies het is een 5 snarige Westone bas, welk type het is geen idee. 2 humbuckerstyle elementen erop en fendervorm body.
ik kan geen site vinden van westone anders had ik een plaatje kunnen laten zien ofzo.

even voor die andere reacties, het is niet zo dat er een kut geluid uit komt er dat de hals veel te zwaar is. het geluid is wel okee, maar ik hou meer van laag en mid dan hoog zegmaar. ik heb een andere halsband gehaald waar door de bas niet meer naar beneden glijd.

BathmutZ

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bathmutz op 2002-09-08 20:22 ]</font>