PDA

View Full Version : noise/brom-niveau Korg SDD-3000 delay



ruezzz
22 augustus 2005, 20:23
Misschien niet helemaal het juiste forum, maar toch:

Ik heb een Korg SDD-3000 delay (een van de eerste digitale delays) - (modulatie) delays klinken waanzinnig en ook geeft ie een prachtige warme boost op mijn VOX AC-30.

Maar... het ding maakt best veel herrie (door de delay-repeats heen met name) een soort vervormde, zoemende brom/ruis.

Ik heb em, nadat ik em op Ebay gescoord had, helemaal laten checken door een goede tech (nieuwe batterij, lekkende elko's vervangen, losse schroeven aangedraaid e.d.)

Hoeveel bijkomende noise/brom is normaal bij zo'n jaren 80 apparaat?

nicoverduin
22 augustus 2005, 21:30
Vraag het die tech :-D :-D :-D :-D
Is flauw :oops: :oops: Maar het ligt er een beetje aan welke onderdelen er gebruikt zijn. In die tijd was het allemaal wat minder....Geen slechte kabel misschien?

Nico

ruezzz
22 augustus 2005, 21:41
De tech heb ik al gevraagd uiteraard - is op zich wel een kenner - maar hij durft niet te zeggen hoeveel ruis normaal is met deze dingen.

Ik zou hem wel eens naast een andere SDD-3000 (of 2000) willen horen, om te vergelijken...

nicoverduin
22 augustus 2005, 22:40
De tech heb ik al gevraagd uiteraard - is op zich wel een kenner - maar hij durft niet te zeggen hoeveel ruis normaal is met deze dingen.

Ik zou hem wel eens naast een andere SDD-3000 (of 2000) willen horen, om te vergelijken...goed plan

Don Olivier
20 oktober 2005, 23:12
Ja kom dan een langs

Fumi SG
20 oktober 2005, 23:19
... helemaal laten checken door een goede tech (nieuwe batterij, lekkende elko's vervangen, losse schroeven aangedraaid e.d.)

zozo! :wink: (sorry voor mijn nutteloze post :-? :oops: )