PDA

View Full Version : Archtop Epiphone Joe Pass of Shine Shc 909



gevers
22 augustus 2005, 10:22
Hoi,
Ik ben voornemens om een 2e hands Archtop te kopen. Via marktplaats zijn er 2 types die me wel aanspreken maar ik weet niets over de kwaliteit van deze gitaren. Ik heb op gitaarmarkt wel de test gelezen van de Shine shc 909 maar misschien heeft iemand praktijkervaring met deze gitaar. Heeft iemand ervaring met deze 2 modellen.

Eko
22 augustus 2005, 16:25
Ik heb een Joe Pass. Ik heb hem voor een aantal nummers op een avond. Speel er dus weinig op. Kan er goed mee overweg.
Het instrument is gebouwd van (geperst) laminaat , net als bijna alle archtops uit deze klasse ( en ver daar boven ). De pick-ups zijn van het type humbucker en van een merk dat wel bekend zal zijn. Epiphone bouwt z`n gitaren ( en ook deze ) in Korea. Het zijn produkten die aan de lopende band gemaakt worden. De eerste serie was goed ( begin jaren 90) , er na is een periode geweest waarbij de pick-ups behoorlijk wat bijgeluiden maakte. Ruis en vervorming waren een extra meegeleverd stukje Epi. De recentere series zijn weer beter.
De verdere afwerking is, zoals behoort bij een groot merk, gewoon goed te noemen.
Belangrijk voor de klank van beide instrumenten is de versterker waar je ze op aansluit. welke heb je?

gevers
22 augustus 2005, 16:37
Hoi, dank voor je reactie. Ik heb een Line6 AX212 combi. Met dit type kun je verschillende versterkers simuleren. Ik denk dat deze versterker er wel geschikt voor zal zijn. De muziekstijl die ik speel is hoofdzakelijk R&B en R&R, veel werk van Chuck Berry, Stones, Marshall Tucker, etc. Ik moet de gitaar nog uitproberen maar heb nu in iedergeval wat punten waar ik op zal letten. Nogmaals bedankt

Eko
22 augustus 2005, 16:52
De versterker die ik gebruik is een handgebouwde Marble( uit Renkum). De speaker die ik er in heb laten zetten is een enkel 15 inch. Wat zorgt voor een verschrikkelijk mooi laag. Zeker met deze gitaar is het imiteren van bijv. BB King echt weergaloos goed te doen.
NB! Let op, voor deze gitaar moet je , zeker op podium , wel wat techniek hebben. Het is een holle kast met 2 goede HB`s die snel geluid oppakken. Dat houdt in dat rondpiepen en fluiten zeer snel gebeurd. Je hebt dus wat afstand nodig tot een hardstaande amp of wat goede regeltechniek op de gitaar. Let op bij monitoren die hard staan!
Laat je niet afschrikken , de gitaar zal je zeker bevallen , mits het degen is die je zoekt. Ik zou voor bv Chuck Berry ook eens kijken naar een ES 335 van Epi of een ander merk.