PDA

View Full Version : body kleuren



AMkrisis
21 augustus 2005, 22:10
Ik heb gelezen dat je best auto verf kan gebruiken en deze dan met een doorzichtige lak kan aflakken?

Wat voor eigenschappen moet de verf hebben?
Welke merken zijn hier voor goed?

Alle suggesties zijn welkom...

fred dons
22 augustus 2005, 07:52
bij afwezigheid van een goede verfinstallatie, danwel cellulose lak in een spuitbus, is auto lak nagenoeg je beste optie. het wordt niet zo hard als bijvoorbeeld cellulose of polyurethaan maar indien je de tijd neemt tijdens het lakken is het goed genoeg.

voor dekkende kleuren hoef je niet af te lakken met een blanke lak, voor een sunburst of metallic lak wel

halfords verkoopt een aantal acryl kleur lakken die goed zijn, echter voor de blanke lak nam ik zelf meestal een ander merk die ik bij een auto onderdelen winkel kocht (sorry ik weet het merk niet meet maar het is een zwarte bus met gele accenten, en ik doe dit uit mijn hoofd na jaren gelakt te hebben zonder gezichtsmasker dus het is knap dat ik uberhaupt mijn naam nog weet :D )

zie verder de FAQ

succes

fred

Franc
22 augustus 2005, 11:02
Als je met een acryllak de kleur erop zet, neem ik aan dat je wel op moet letten dat je blanke lak ook op acrylbasis is?

Anders krijg je hele rare effecten in je lak :-?

fred dons
22 augustus 2005, 11:42
inderdaad, probeer daarom zoveel mogelijk in de zelfde merken te blijven spuiten