PDA

View Full Version : Omstemmen



Oviv
7 september 2002, 08:18
Weet iemand of het mogelijk is om je GT-6 een halve toon lager te stemmen? Ik wil dit doen omdat we tijdens een optreden 1 nummer een halve toon lager willen spelen.

Ic3gl0vE
10 september 2002, 21:19
ja dit kan, moet je de harmonizer gebruiken. zet 'm op MONO, pitch -1, effect level op 100 en direct level op 0
zo werkt het bij de gt3 tenminste :smile:

sash
10 september 2002, 21:37
Kan je dan niet gewoon de tuner gebruiken :grin:

MeetTheDecline
11 september 2002, 11:57
wat bedoel je daar eigenlijk mee?
een multieffect lager stemmen?

AllodoX
11 september 2002, 14:05
pitch shiften..

Oviv
11 september 2002, 17:36
In de tuner zit voorzover ik heb gekeken niet de functie om alles een halve toon lager te stellen. Uiteraard kan ik de gitaar mbv de tuner omstemmen. Maar dan staan we even stil tijdens een optreden. Ik ga wel even de gegeven tips uitproberen.

Volgens iemand die een gt-5 gebruikt kan hij het wel. Vandaar die ik me verbaasde dat ik deze functie niet op de gt-6 kon vinden.

Ik hou jullie op de hoogte

AllodoX
12 september 2002, 10:17
of je laat je gitaar altijd een halve lager staan.... dan zitten je noten wel op een iets andere plek, maar dat maakt ook geen ene flikker uit.. ik moet de lage D ook op de B-snaar pakken, dus.. :smile:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AllodoX op 2002-09-12 10:18 ]</font>

Oviv
12 september 2002, 10:28
Uiteraard kan ik dat doen. Maar het wordt wel lastig als je in het nummmer met open snaren moet spelen. Vandaar dat ik met deze vraag ben gekomen.

Dirk_Hendrik
12 september 2002, 10:54
Standaard halfje lager stemmen en een Capodastro gebruiken??

Raffel
12 september 2002, 13:34
wat is t probleem nou eigenlijk?

Oviv
12 september 2002, 15:51
Het probleem is dat we tijdens een optreden een nummer uit een ander akkoord willen gaan spelen omdat de zanger het nummer dan beter kan zingen. Hij zingt het nummer het best als dit een halve toon lager is. Maar vervolgens konden we de gitaarpartijen niet spelen zoals dat we gewend waren. Want er zitten loopjes in, die we met open snaren spelen.

Vervolgens stemmen we terug en de andere gitarist weet na een minuut of 5 dat hij een bepaalde preset van de gt-5 een halve toon lager kan instellen. Uiteraard ging ik dat ook proberen, maar kon de functie waarmee het moest niet vinden. Dit komt doordat ik op een gt-6 speel.

Vandaar dat ik deze vraag hier heb geplaatst.

DiGGERtje
12 september 2002, 15:56
Ik heb zelf ook een gt5, en heb ook wel eens geprobeerd om dmv die pitch shifter (harmonizer wordt ie geloof ik genoemd op de gt5) een halve / hele toon lager te spelen.

Ik kan het je niet aanraden. Het geluid zuigt dan big time. Hooguit leuk om een keer als special effect te gebruiken, maar niet om een heel nummer mee te spelen. Gewoon opnieuw stemmen die gitaar (of het nummer herschrijven :wink:

Lacrymosa
12 september 2002, 16:10
De enige echt goedklinkende en practische oplossing, maar echter wel prijzig, is om er gewoon een 2de gitaar bij te kopen en dan een A/B switch van boss oid te nemen

CheerS!!