PDA

View Full Version : Eelco Gelling



Hector_Tsolodimos
21 augustus 2005, 14:11
Over een uur speelt Eeclo Gelling hier in Helmond, ga ik naar toe. Ik zal wel wat video's en foto's maken met mijn telefoon en dan op het forum zetten. Hij schijnt heel erg goed te zijn.

Harry
21 augustus 2005, 15:29
Eelco Gelling is erg goed, ik hoor wat verschillende geluiden over zijn band, maar ik vond het wel okee.

wanna1
21 augustus 2005, 18:55
Mijns inziens de Beste van Nederland.

pimmetje
22 augustus 2005, 08:55
Gelling is zeker goed...
Altijd de moeite waard.

Hector_Tsolodimos
22 augustus 2005, 21:09
het is niet zo super leuk hoor.
hij kon wel goed speelen. Maar hij speelde amper. Maar eens in de zo veel tijd deed hij een solotje..

Harry
22 augustus 2005, 21:37
je moet natuurlijk wel van de muziek houden, en hij heeft een band bij zich, dus hij laat de anderen ook spelen

Bouke
23 augustus 2005, 22:22
Het beste van de Eelco Gelling band vond ik de hammondist en zanger/gitarist Ron Crop. Goeie zanger en speelt gitaar in een stijl die wat meer in mijn staatje ligt dan de licks van Gelling. Zeker, de beste man is een super gitarist, maar het ligt mij niet echt, ik hou meer van de bluezier licks en die hoor ik van Gelling niet heel veel. Kan ook aan de gigs gelegen hebben. Ik vond de band op z'n top als hij niet soleert :D

Oke, oke, ik stop al met deze heiligschennis... :D

Bouke

Hector_Tsolodimos
24 augustus 2005, 11:10
Het beste van de Eelco Gelling band vond ik de hammondist en zanger/gitarist Ron Crop. Goeie zanger en speelt gitaar in een stijl die wat meer in mijn staatje ligt dan de licks van Gelling. Zeker, de beste man is een super gitarist, maar het ligt mij niet echt, ik hou meer van de bluezier licks en die hoor ik van Gelling niet heel veel. Kan ook aan de gigs gelegen hebben. Ik vond de band op z'n top als hij niet soleert :D

Oke, oke, ik stop al met deze heiligschennis... :D

Bouke



haha..
ja ik ben het wel met je eens. Ik vond die zanger ook beter.. ook emt gitara spelen.. die bakte er zeker ook weel wat van. Met z'n telecaster 8-) .

Ravanelli
24 augustus 2005, 19:22
Af een toe een beetje rommelig naar mijn mening.........Maar hij heeft in de Cuby tijd erg goeie muziek geschreven.......

Telecarel
26 februari 2007, 19:35
Hallo! Ik ben al geruime tijd lezer op dit forum maar n.a.v. een optreden afgelopen 24 februari van de Eelco Gelling Band op Blues 2007 in Het Dak in Leerdam heb ik besloten me aan te melden. (zal mezelf nog wel wat uitgebreider voorstellen in de andere fora) Nou... Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen... het was een van de betere bands, lekker strak gespeelt, echter er is een máár... Eelco Gelling stond op het podium maar deed vrijwel niet mee... de keer dat hij een solo deed leek het wel of hij deze opzettelijk verklooide.. het sloeg werkelijk nergens op. :sneaky: Al het (slag)gitaarwerk werd verricht door de zanger die overigens een superstem heeft. Gelukkig waren er nog aantrekkelijke solo's van de Hammondspeler en de Saxafonist want anders had het een solo-loos optreden geweest... Ik snap er niks van, dit zou dan een van 's-Neerlands beste gitaristen moeten zijn?? Wat dat betreft heb ik dezelfde ervaring als Bouke hierboven al schreef.. Hoop maar niet dat het heilgschennis is... :cooler:

strat58
26 februari 2007, 20:18
Hallo! Ik ben al geruime tijd lezer op dit forum maar n.a.v. een optreden afgelopen 24 februari van de Eelco Gelling Band op Blues 2007 in Het Dak in Leerdam heb ik besloten me aan te melden. (zal mezelf nog wel wat uitgebreider voorstellen in de andere fora) Nou... Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen... het was een van de betere bands, lekker strak gespeelt, echter er is een máár... Eelco Gelling stond op het podium maar deed vrijwel niet mee... de keer dat hij een solo deed leek het wel of hij deze opzettelijk verklooide.. het sloeg werkelijk nergens op. :sneaky: Al het (slag)gitaarwerk werd verricht door de zanger die overigens een superstem heeft. Gelukkig waren er nog aantrekkelijke solo's van de Hammondspeler en de Saxafonist want anders had het een solo-loos optreden geweest... Ik snap er niks van, dit zou dan een van 's-Neerlands beste gitaristen moeten zijn?? Wat dat betreft heb ik dezelfde ervaring als Bouke hierboven al schreef.. Hoop maar niet dat het heilgschennis is... :cooler:

Hoi in de tijd van Cuby zo rond 1969 was Elco de beste bluesgitarist en echt je kon hem vergelijken met Eric Clapton, nadat de hij aan de drugs is gegaan is het berg afwaarts gegaan met Elco. Nog even een hoogtepunt bij de Earring en toen afgelopen. Heb hem vorig jaar nog gezien en gesproken hij wist niet meer dat hij een zwarte les paul had op de live in Dusseldorf LP (tip super kopen) aahfijn de eerste set was leuk, daarn azag ik hem blowen in de kleedkamer en begon een praatje met hem, de tweede set heb ik even aangezien en ben weggelopen. Triest om een van mijn voorbeelde zo te zien terwijl hij probeert te spelen. Nee dan is gelukkig Ted Oberg die ik ook waanzinig vind nog over van die tijd :)
Peace Strat58

patricia
26 februari 2007, 20:33
nou en of tie goed is!!

eelco heeft een goede staat van dienst en idd de beste gitarist van nederland imo.