PDA

View Full Version : Opzoek naar de juiste 19" effectprocessor



Tijmen
21 augustus 2005, 13:02
Nu heb ik een Boss GX700 in mn rack zitten, maar dit ding begint nogal wat mankementen te vertonen, en eerlijk gezegt vind ik het ding ook niet van al te beste kwaliteit (meer), de in-/uitgangen zijn maar gammel en vooral de pitch shifter is echt niet te gebruiken.

Ik ben dus opzoek naar een nieuwe, en dan zit ik te denken aan bijv. een G-major of een Rocktron XPression. Ik heb een Marshall JMP-1 Pre-amp en zoek dus alleen effectprocessor en niet een met een pre-amp er bij.
Het probleem is alleen dat de bovengenoemde geen Wah hebben (toch?) en het lijkt me wel erg handig om die in de processor te hebben zoals ik nu heb bij de GX-700.

Wat zal ik doen? Hebben jullie tips?
Belangrijk is dat hij zeer betrouwbaar en goed gebouwd is, een goede pitch shifter heeftt die ik via de het expressiepedaal van de FC-200 kan regelen en een Wah zou ook nog eens mooi zijn...

Alvast bedankt!

LIGNUMdrummerke
21 augustus 2005, 13:50
als ik me niet vegis heeft de rocktron wel een wah-wah hoor, uiteraard alleen bruikbaar mits een volume/wah-pedaal op je controller, maar dat wist je veronderstel ik al. van de delay enzo kun je gewoon het tempo instellen maar voor de wah heb je effectief een pedaal nodig.

Guinness
21 augustus 2005, 13:51
Ik denk dat je in het verkeerde forum zit. Hier zitten alleen maar pedalenjongens en die moet je nou net geen advies vragen over racksystemen, want dan zal hoongelach, hooghartig gesnuif en misschien wel totale negering je ten deel vallen. :D

LIGNUMdrummerke
21 augustus 2005, 13:54
ik ben geen pedalenman, ik moet t ook doen met een processor (waarom kosten goeie pedaaltjes zoveel geld? :cry: )

wanna1
21 augustus 2005, 18:53
Mijn Peavey Tubefex staat te koop, voor een weggeef prijs.
Zoek maar eens op internet naar de functies.
Alles wat jij omschrijft kan die wel.

Nieuw in 1999 Fl. 2850,-

Mag weg voor..................(een spotprijs)

Tijmen
21 augustus 2005, 19:15
Bedankt voor het aanbod, maar het lijkt me niet echt een verbetering ten opzichte van de GX700. Dit is een buizenpreamp met effectprocessor, en ik zoek meer iets los voor de effecten... met een goede pitchshifter en een hoge betrouwbaarheid!

En volgens mij zit ik toch echt op het juiste forum, want de vraag gaat over een effectprocessor...

wanna1
21 augustus 2005, 22:20
ok, ik zie dat je idd geen pre-amp zoekt.
Natuurlijjk is deze ook zonder preamp te gebruiken.
Ik heb hem altijd met de FC200 gebruikt.
De pitchshifter die erop zit is wel een van de besten (horen is geloven)
En je hebt een mega aantal aan effecten, chorus, flanger, delay, reverb, phaser, noise gate, compressor, limiter, exiter, rotary speaker, speaker sim, 2 soorten pitchshifter, 4 verschillende EQ's, etc. etc. Hij is stereo

Deze apparatuur is oa door Akkerman gebruikt.

En het is een spotprijsje voor top effecten..............

willum
22 augustus 2005, 15:48
ik zelf gebruik een roland gp16, wel een oud beestje maar deze voldoet prima voor wat ik er mee wil en kan doen,zeker in combinatie met de footcontroler en het expressie pedaal